Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 12:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 jun, 2021 22:24 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 180
Woonplaats: Lichtenvoorde
Nu vond ik het toch maar eens tijd om na al die (kleinere) jachtvliegtuigen maar eens wat groters te bouwen.
Tevens wil ik hierna een poging gaan doen in schaal 1/72.
Zoals jullie kunnen zien is er al een behoorlijk begin gemaakt, maar vind het toch een goed idee om vanaf dit punt van de bouw wat te laten zien.
Het gaat dus om deze doos:

photo 539336


Van een aantal gietramen zijn al een aantal onderdelen geverfd:

photo 539330

photo 539329

photo 539328

photo 539327

En ik heb de gehele romp samen met de vleugels in elkaar gelijmd. Omdat dit een swing wing toestel is, moesten deze voor het samenkomen van beide romphelfden al volledig geverfd/gelakt/gedecald/gelakt worden. Ik hoop niet dat dit straks een valkuil word als ik met de rest aan de gang moet:

photo 539331

photo 539333

photo 539334

photo 539332


De motorgondels zitten wel in elkaar gelijmd, maar zijn nog niet aan de romp bevestigd.

photo 539325





Misschien niet echt nodig om te weten, maar weet iemand van jullie misschien wat het donkere gedeelte is wat minder onder zit?
Heb heel google al afgepluisd, maar nergens iets kunnen vinden van een camera/sensor of iets in die zin.

photo 539326



Groetjes Robbin

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jun, 2021 0:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik heb ook even gezocht en niks kunnen vinden. Je ziet foto's waar dit wel en niet op zit, dus als je het weglaat is het ook goed.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 16 jun, 2021 22:34 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 180
Woonplaats: Lichtenvoorde
Het donkere gedeelte zit wel op het decalvel, en geld voor alle versies die je ermee kunt maken.
Dus ik denk wel dat ik ze ga gebruiken; meer decals is eigenlijk altijd wel goed, zolang het maar correct is t.o.v. de echte.
Bedankt voor het zoeken!

Groetjes Robbin

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jun, 2021 11:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Hi Robinn, mooi toestel ben je aan het bouwen.

Robbin schreef:
Misschien niet echt nodig om te weten, maar weet iemand van jullie misschien wat het donkere gedeelte is wat minder onder zit?
Heb heel google al afgepluisd, maar nergens iets kunnen vinden van een camera/sensor of iets in die zin.


Ik heb iets in een boek gevonden, voorheen was de Lancer uitgerust met uitwendige DAS antennes (Defensive Avionics System), nu zijn die antennes dus vlak/inwendig.
Het staat als volgt omschreven in het boek: "The Lancers are currently configurated with the attendant roughly semi circular flat patterns." Vervolgens wordt er verwezen naar een foto van het zwarte vlak.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 17 jun, 2021 21:25 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 180
Woonplaats: Lichtenvoorde
Wolf73 schreef:
Hi Robinn, mooi toestel ben je aan het bouwen.

Robbin schreef:
Misschien niet echt nodig om te weten, maar weet iemand van jullie misschien wat het donkere gedeelte is wat minder onder zit?
Heb heel google al afgepluisd, maar nergens iets kunnen vinden van een camera/sensor of iets in die zin.


Ik heb iets in een boek gevonden, voorheen was de Lancer uitgerust met uitwendige DAS antennes (Defensive Avionics System), nu zijn die antennes dus vlak/inwendig.
Het staat als volgt omschreven in het boek: "The Lancers are currently configurated with the attendant roughly semi circular flat patterns." Vervolgens wordt er verwezen naar een foto van het zwarte vlak.

Cheerz :brouw:
Barry


Hallo Barry,

Kijk, dat is mooi om te weten. Het wekte al de schijn dat het iets geheims was, maar niet dus.
Bedankt voor het opzoeken.
En ja, voor een kist met stealth capaciteiten is het zeker een mooi vliegtuig. Wel raar dat je niet persee van die hoekige vormen hoeft te hebben die je wel ziet op bijv. een F117 en toch (grotendeels) onzichtbaar kunt zijn.

Robbin

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 jun, 2021 22:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 180
Woonplaats: Lichtenvoorde
Even een kleine update over de vorderingen aan dit model.
Afgelopen weekend de canopy in de Pledge gezet, laten drogen en op zijn plek gelijmd.
Nadat de (meegeleverde, jaja :D ) maskertjes erop waren geplakt het gebied van de cockpit geverfd met dezelfde kleur als de binnenzijde ervan.

photo 539658

photo 539657

Omdat het zo'n grote oppervlak is en alles egaal in dezelfde kleur moet, wil ik de grootte wat "breken" door wat oneffenheden toe te voegen. En ik vind dit een mooi object om dit op uit te proberen.
Nu eigenlijk een vraag: ik heb al geprobeerd een preshade aan te brengen op de vleugels, maar op de een of andere manier is hier weinig van overgebleven.
De kleur van het toestel is Revell 74 (gunship grey) en ik had de preshade aangebracht met Humbrol 32 (donkergrijs). Misschien is het kleurverschil hierbij te klein?

Ook heb ik alvast wat detail aangebracht aan het gietraam van het landingsgestel. Het scheelt mooi dat het al in de uiteindelijke kleur gegoten is!

photo 539656



Robbin

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 jun, 2021 19:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 180
Woonplaats: Lichtenvoorde
photo 540012

Ondertussen heb ik de wing gloves geverfd en met een beetje klemkracht op z'n plek gelijmd.



photo 540011

Ook heb ik de panel lines ingeverfd om zodoende een preshade (doe ik het zo goed?) effect te krijgen.



photo 540009

photo 540013

Tevens heb ik de binnenkant van de bomdeuren, landingsgestel en de binnenkant voorzien van een witte kleur.
Voor het verven van het hele toestel wil ik de deuren gebruiken die bedoeld zijn om het toestel in vliegende toestand te bouwen.

Robbin

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 29 jun, 2021 7:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Mooie vorderingen Robinn. Als antwoord op je vraag mbt de pre shading....Als je het toestel met een airbrush spuit is de kans groter van het shade effect dan als je het vliegtuig gaat kwasten.
Als je het gaat kwasten, telkens hele dunne laagjes aanbrengen, dan bestaat er de kans (denk ik), dat het shade effect ook kan lukken.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 jul, 2021 9:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 10 apr, 2021 16:33 pm
Berichten: 180
Woonplaats: Lichtenvoorde
Wolf73 schreef:
Mooie vorderingen Robinn. Als antwoord op je vraag mbt de pre shading....Als je het toestel met een airbrush spuit is de kans groter van het shade effect dan als je het vliegtuig gaat kwasten.
Als je het gaat kwasten, telkens hele dunne laagjes aanbrengen, dan bestaat er de kans (denk ik), dat het shade effect ook kan lukken.

Cheerz :brouw:
Barry



Hoi Barry,

Momenteel verf ik nog alles met de kwast, omdat ik nog niet in het bezit ben van een airbrush.
Maar deze staat wel op de planning om ooit aangeschaft te worden. Want ik vind dat je er wel mooie dingen mee kunt doen wat betreft effecten enzo.
Ik zal proberen de verf er zo dun mogelijk en laagje voor laagje op te brengen.

Robbin

_________________
Robbin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 jul, 2021 13:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Je bent goed bezig, ziet er goed uit.
Veel bouwplezier gewenst.
Ik vind de Lancer een imposant en fraai vliegtuig.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement