Verder met de volgende grote aanpassing: De cockpit en de teogang tot de neuskoepel. Eerst de cockpit achterwand. Een halve achterwand afgetekend op karton en stukje bij beetje passend gemaakt.
Die ingescand en 1:1 overgenomen in CorelDraw. De omtrek overgetrokken en er de pilotenstoel en een halve deur in getekend.
Groen is de stoel, geel de (halve) deur. Spiegelen:
En de print uitgeknipt, op 0,5 mm styreen geplakt en uitgesneden.
Zal nog kijken welk detail ik ga toevoegen; van de S.13 zelf is niets bekend voor zover ik weet.
Hierna is de toegang tot de neuskoepel aan de beurt. Eerst een gedeeltelijke spant gemaakt, die voor het instrumentenpaneel moet komen en op de voorkant van de vloer vastgelijmd.
De hap die er uit gesneden is is gelijk gehouden aan de onderkant van het instrumentenpaneel. Daarna de zijkant van de gang op maat gemaakt en vastgelijmd.
Is per ongeluk in twee delen gedaan, maar dat is eigenlijk wel zo makkelijk.
Zo ziet het er uit als het in de bakboord romphelft gepast wordt.
De achterwand van het gangetje naar de neuskoepel moet er nog in. Daarop maak ik nog een laddertje en wat handrails. Aan de voorkant komt dan de achterwand van de neuskoepel.
Ik weet nog niet wat de beste samenbouwvolgorde is.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.