Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:01 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 12 apr, 2021 9:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
david schreef:
Mooie "classic" Jan. Die zie je hier niet vaak voorbij komen. Ik vind 'm ook wel een beetje op een Aichi Ryusei lijken. (Volgens mij heb jij die ook gebouwd :wink: )

Haha ja daar moest ik ook gelijk aan denken!
Lekker bezig Jan!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 16 apr, 2021 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3486
Woonplaats: Purmerend
Je had me al verteld, dat je deze op tafel had liggen. Wat een intro weer :brouw:.
Volgende keer als ik een vliegtuig ga maken.....PB ik je om een intro te maken, scheelt een hoop tijd voor mij :lol: :lol:

Je ziet deze kit, zoals inmiddels herhaaldelijk is gezegd, niet zo vaak voorbij komen, volgens mij net als de Revell 4115 Harvard Mk II B. Die vind ik zelf zo leuk en vaak te laat ben om op MP weg te kapen.

Dat ziet er al weer goed uit, wat je hebt gebouwd.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2021 21:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Is dat nu een negatieve pijlstand van die vleugels of is dat optisch bedrog. Heel bijzonder.

Keep up the good work :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 28 apr, 2021 22:28 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Bedankt mannen!

Ik ben al een tijdje geleden verder gegaan met de Vengeance, maar kan nu pas foto's posten, want er komt steeds van alles tussendoor.

Het werd tijd om op deze vogel de schone kunst van het scriben eens uit te proberen. Er zijn nauwelijks zichtbare panellines aanwezig. Daar moest wat aan gebeuren. Alleen: ik heb er nauwelijks ervaring mee en schrik er meestal voor terug. Om mezelf te pesten begon ik met de gelede deuren van het bommenruim. Daarbij gebruikte ik 3 verschillende gereedschappen en een rolletje dynotape om te zorgen dat ik "recht' bleef. Dat was al gauw een avond werk, en om nou te zeggen: "Goh Jan, wat mooi!" Nou nee dus. Ik moest de opstaande randjes weg zien te krijgen en er zat een opening in de bodem voor een standaard die dicht moest.

Afbeelding

De volgende stap was het rare landingsgestel. Bijna zo gek als dat van de Stirling. Het schilderen was lastig, omdat ik niet goed bij het interieur kon komen. Ik had wel wat detail aangebracht met Evergreen rods, maar dat vind ik zelf wat te grof. De weighted wheels heb ik zelf gedaan.

Afbeelding

Tussen de cowling en de romp zat een veel te grote opening, die gevuld en geschuurd moest worden en opnieuw gescribed. Cowlingflaps waren nauwelijks te onderscheiden en dus moesten ik die scriben. Dat had ik eerder moeten plannen, namelijk voor ik de cowling had vastgelijmd. Al doende leert men. Na de eerste ronde kon ik niet meer goed zien of de inkepingen diep genoeg waren. Even een kwastje wash erover en alles nog een keer scriben. Ben nog niet tevreden.

Afbeelding

De canopy was inmiddels goed droog na een laagje matte vernis en een laagje Parketwash van het Kruidvat op de ruitjes. Hij paste goed, al zit de schutter met zijn kop tegen het kozijn. De kier is gevuld met Tamiya Craft Bond.

Afbeelding

Nu moet het scriben nog hier en daar afgemaakt worden en de hele kit gereinigd met een alcoholdoekje. Dan kan het afplakken en verven beginnen.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 29 apr, 2021 21:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Dag Jan

dapper dat je met scriben begint! Zelf heb ik er mij nog niet aan gewaagd (buiten een paneellijntje proberen "herstellen" nadat ik te enthousiast met putty was geweest).

De canopy ziet er heel goed uit. En zijn hoofd tegen het kozijn... die jongens zullen ook wel eens moe geweest zijn, niet? :-D

Succes nog met het scriben. Eens hij klaar is voor het schilderen ben je ineens een ganse stap verder :)

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 30 apr, 2021 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 31 aug, 2006 11:32 am
Berichten: 2803
Woonplaats: Leiderdorp
Altijd goed om uit de comfort zone te treden en iets nieuws aan te pakken.
Ook als het resultaat de 1e keer niet meteen naar wens is, kan je toch alvast wennen aan de -look and feel-

Ik zit ook nog steeds te rommelen met dat scriben.
Het is wel aan te bevelen om al vroeg in het bouwproces van een kit met scriben te beginnen.
(Om niet de tere delen eraf te beuken, zoals antennes en wielpoten :mrgreen: )

_________________
History is the version of past events that people have decided to agree upon - Napoleon Bonaparte (1769 - 1821)
-------------
Groepsbouw Franse Luchtvaart 1900 - Nu

1/48 HobbyCraft Morane Saulnier 410

En geheel iets anders....Soviet Lehaitre - Tracked Motorcycle 1/12


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 02 mei, 2021 13:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 16 okt, 2008 21:45 pm
Berichten: 1096
Chapeau voor je scribe-kunsten, ik vind het er prima uitzien.
En ja, ook ik heb het (nog?) niet eerder aangedurfd.

_________________
Born from jets!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2021 22:06 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Dank voor jullie reactie mannen. Het begint nu op te schieten met mijn Australiër. De Vengeance heeft eerst 2 dunne laagjes Humbrol 119 US Light Earth Matt gekregen, die ik hem beter vond staan dan het aanbevolen lederbruin en ook meer past bij het artwork op de doos en de jungle waarboven hij actief was.

Gisteren heb ik de eerste van 2 laagjes Revell aqua 36148 Sea Green Matt gegeven. Bij daglicht volgt morgen de twee laag. Ik vind de kleurencombinatie erg mooi trouwens. Daarna worden de leading edges van de vleugels en de staart helemaal wit geschilderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Intussen vraagt de Emily mijn aandacht, maar daarover later meer.

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 15 mei, 2021 22:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ziet er goed geschilderd uit Jan en mooi gedetailleerd.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 16 mei, 2021 19:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Hey Jan

Kleurtjes zitten er goed op! Mooie tinten ook, de witte staart zal een leuk effect geven.

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement