Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:21 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 18 apr, 2021 20:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
De laatste vorderingen, de uitlaten zijn geschilderd en gemonteerd, de wielen en wieldeuren aangebracht en een begin gemaakt met het aanbrengen van de decals.

photo 536549

Verder dan dit kwam ik niet, de (stok)oude decals hadden de nodige aansporing nodig van meerdere lagen Micro Scale Sol en op sommige plekjes zelfs Daco strong. Toen kwam ik erachter dat ik, ondanks mijn grote hoeveelheid Nederlandse roundels, nét de juiste maat niet meer had. Inmiddels een set aangekocht die ik van de week even op ga halen.

photo 536550

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 apr, 2021 11:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 11 jul, 2007 19:18 pm
Berichten: 1602
Woonplaats: Puttershoek
Strak spuitwerk! Een erg gaaf schema zo.

Leuk om te zien dat je Xtracolor gebruikt, dat was ook altijd mijn eerste keus qua verf omdat het zo lekker glimt. Tegenwoordig ben ik meer van de Gunze verf maar al al mijn Xtracolor potjes nooit weg doen want soms heb je een kleur nodig die alleen zij hebben.


Erik


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 apr, 2021 19:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
Netjes Sjaak. Ik werk ook best veel met Xtracolor maar ik krijg het er toch niet zo strak op als jij. Ben overigens een beetje bang dat het er een beetje uit gaat raken door de Brexit. De range was al vaak slecht verkrijgbaar.
Het Temperate Sea Scheme vind ik persoonlijk één van de mooiste kleurstellingen. Heb jij wat gedaan met het Slate Grey? Het lijkt wat licht. Niet per abuis de lightversie voor ondervleugels gepakt omdat die nog vooraan stond na de Swordfish?

Groeten,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 apr, 2021 12:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Mooi werk, Sjaak. Het ziet er allemaal weer supernetjes, uit.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 apr, 2021 21:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Nog steeds prachtig om te zien. Die kleuren zijn echt heel mooi.

En typisch dat je altijd net te laat er achter komt dat je net dat ene ding mist. :lol: Gelukkig gaan leveringen tegenwoordig soms razend snel. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 apr, 2021 19:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Wat betreft de Xtracolor, dat is inderdaad mijn favoriete verfmerk. Ik vindt het een groot voordeel dat je na het spuiten geen glanslaag voor de decals aan hoeft te brengen en de kleuren zijn wat mij betreft spot on. Nadeel is de lange droogtijd, maar dat heb ik er wel voor over.
De verkrijgbaarheid is in Aalsmeer helaas niet erg goed. Dat was al ruim voor de Brexit ook regelmatig het geval, ik hoop niet dat het nog slechter wordt. Mijn laatste aanvulling heb ik bij Coen uit Eindhoven laten komen.

Het slate grey is zeker geen light slate grey, dat is echt veel lichter en groener. Ik heb wel een nieuw potje aangebroken voor de Firefly, zie onderstaande foto voor de vergelijking. Ik denk dat er na de satijnlaag geen verschil is te zien.

photo 537040

De afgelopen dagen de decals afgemaakt. Aan de hand van de foto's had ik bepaald dat ik de maat "K" nodig had. De instructies van de oude decalsheet geven "H" aan, maar die zijn echt te klein. Het oude Dutch Decal sheet (720017) dat ik had liggen bleek niet meer te hechten en op de nieuwere uitgave zaten ze niet meer. Na aankoop van een nieuwe set bleken ze daar ook niet op te zitten, de nieuwere uitgaven springen van "J" naar "L", ik had ze dus niet gebruikt zoals ik eerder dacht. Na nog eens goed kijken bleek de maat "L" eigenlijk best te voldoen, dus die heb ik gebruikt. Deze had ik ook nog op het andere sheet, dus ik had niets aan hoeven schaffen :roll: .

photo 537038

Verder de onderkant in de Flory wash gezet, morgen verder met de bovenkant.

photo 537039

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 mei, 2021 15:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
De laatste hand aan de firefly gelegd.
Allereerst wat masks vervangen, de Montex mask blijven ondanks de warmtebehandeling met de föhn toch niet lekker zitten.

photo 537658

photo 537657

Vervolgens een laag satijn aangebracht. Omdat de blanke satijn van Alclad bij mij niet wilde drogen heb ik deze keer MRP (125) gebruikt. Ik moet zeggen dat het erg goed bevalt.
Daarna een landingslicht gemaakt van de folie van een champagnefles, dat drink ik tenslotte elke dag :mrgreen: . Met de punch&die set een rondje van 2 mm gemaakt en dit met een kopspeld vorm gegeven.

photo 537666

Het hele landingslicht is Special Hobby trouwens vergeten, dat heb ik in een eerder stadium al uit de vleugelvoorrand gevijld. Vervolgens volgens de methode Paulus de Boskabouwer met een stukje gewoon cellotape de afdekking gemaakt.
Daarna de antennedraden aangebracht, de spiegel erop gezet en de propeller vastgelijmd en toen was hij klaar, 6 jaar en 10 maanden na de start!

De eindfoto's:

photo 537665

photo 537664

photo 537663

photo 537662

photo 537661

photo 537660

photo 537659

Voor de oplettende kijker, de roostertjes voor de luchtinlaten aan weerszijde van de motor zitten er niet op. De eerste zat keurig op zijn plek, maar de 2e schoot uit mijn pincet en was niet meer te vinden. Toen nr. 1 ook maar weer verwijderd voor de symmetrie.

Op naar de volgende! :brouw:

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 mei, 2021 16:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Een heel mooi stukje werk, blijft altijd mooi oude MLD kisten.....petje af..... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 08 mei, 2021 17:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 11 sep, 2013 13:26 pm
Berichten: 87
Prachtig resultaat!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 09 mei, 2021 21:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2168
En dan is ie toch eindelijk gereed nadat je er een tijd tegenaan gehikt hebt. En met een bijzonder strak eindresultaat.
Dit is geen kit die je zo even wegbouwt maar je hebt er beslist wat fraais van gemaakt.

Groet,
Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement