Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 3:49 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 27 maart, 2021 22:11 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank je Deef :)

En ze zijn al binnen, de bronzen pootjes. Ze lijken ook een stuk steviger wat wel goed is aangezien de kit niet echt heel licht is en plastic pootjes dan nogal eens de neiging hebben om af te breken. Dus, win win. Mooie wielen ook dus dat wordt dubbel smullen. Resin wielen hebben toch wel net dat beetje extra dat je zelfs met rubberen bandjes niet kunt bereiken. Ik heb ook meteen wat bijbesteld voor een paar kits in de toekomst dus, stay tuned for more fun.
En ik ben begonnen met de PE voor de motoren. Ik ga de cilinder ringen eerst spuiten en drybrushen en daarna daar de PE op aanbrengen en dat dan weer schilderen. Drybrushen is iets waar PE niet goed tegen kan dus dan maar de volgorde wat aanpassen. :lol:

Een paar plaatjes als voorpret voor de Brassin sets van Eduard.
Mooie doosjes:
photo 534929
Eerst maar de wielen met mask setje erbij
photo 534930
photo 534931
De bronzen pootjes met resin onderdelen.
photo 534932
En de eerste stapjes PE aan de motoren. Dit zijn slechts de cowling kleppen en dat was al aardig wat. Dit wordt nog een aardig werkje zo. Doet me denken aan het maken van tracks voor een tank uit losse onderdeeltjes :lol:
photo 534933
photo 534934

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 maart, 2021 0:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
En nog maar een updatje. Vleugels aan de romp en hé, het lijkt ineens echt op een B-17. De vleugels zijn nog niet gelijmd maar HK heeft een mooi kliksysteem gemaakt en de vleugels sluiten mooi aan op de romp. En man, wat een flinke bak is dit. :D

photo 535089
photo 535091
photo 535090
photo 535092

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 29 maart, 2021 12:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Mooi hoor, ik lees verder in stilte mee.... succes! :D

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 31 maart, 2021 23:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank je Ronald. :)

Motoren en onderstel. Dat was het thema de laatste dagen. De motoren heb ik eerst gespoten in zwart. Daarna gedrybrushed met donker aluminium en daarna nog een keer met een iets lichtere tint aluminium. Daarna de zwarte covers van de kleppen stoters glanzend zwart en de gearbox in neutraal blauw. De bougiering alvast in licht aluminium geschilderd om er daarna (een dag later) de bougiekabels op aan te brengen. Die werden in licht bruin geschilderd en de ring weer in licht aluminium. Ten slotte wat details aangevuld.
De uitlaten en turbo's heb ik zwart gespoten en daarna met wat pigment poeder bedekt. Deze keer met twee kleuren pigment, gewoon om eens te kijken hoe dat uitpakt. Daarna gedrybrused met donker en normaal aluminium op de turbo's terwijl de uitlaatbuizen zelf een mix van donker aluminium, kopen en goud zijn gedrybrushed. Ten slotte de bocht in de buis met normaal aluminium. En dat kostte me (afgezien van het drogen van de zwarte verf) ongeveer een kwartiertje... Lijkt dus een hoop werk maar is eigenlijk super snel :)
En ik heb de onderstelpoten vast in neutraal grijs gespoten net zoals straks de onderkant van de B-17 gaat worden. Details volgen daar nog.

Plaatjes ter ondersteuning.
Motoren, eerste verfronde.
photo 535220
En nu met bougiekabels.
photo 535221
Uitlaten op volgorde van bewerking. Eerst zwart
photo 535222
Dan pigment in twee tinten.
photo 535225
En na het drybrushen heb je dan dit.
photo 535224
Met deze producten.
photo 535223
En nog wat pootjes om het af te ronden :)
photo 535226

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 apr, 2021 9:33 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ziet er echt super uit, mooi hoor!
Zijn dat Revell pigmenten? De potjes komen me bekend voor uit die start-setjes :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 apr, 2021 10:53 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 09 maart, 2021 19:51 pm
Berichten: 3
Prachtige foto's! Als hij dicht is dan kun je altijd wat van die foto's afdrukken en erbij zetten of hangen. Ikzelf heb de B17F (Memphis Belle) gemaakt van Revell, maar de kwaliteit van die set is beduidend minder dan jouwe. Ook ben ik er nog niet zo goed in (ik doe het pas 46 jaar), maar met alle lessen die ik hier krijg hoop ik ooit te bereiken wat jullie kunnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 apr, 2021 16:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 03 jan, 2008 11:22 am
Berichten: 1913
Woonplaats: Aalten
Mischa de Brouwer schreef:
Ook ben ik er nog niet zo goed in (ik doe het pas 46 jaar)


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Greetz, Ronald

http://us-modelbaan-convention-ned.nl/ Mijn US Convention Aalten
http://metusajunction.blogspot.com/ Mijn blog!
http://familiehalmagoesusa.blogspot.nl/ Mijn USA reizen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 apr, 2021 22:56 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2805
Mooi, dat verkleurde metaal van de uitlaten.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 apr, 2021 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Ziet er tip top uit Klaas, ik geniet van je topic! :brouw:

Kan me voorstellen dat die PE op de cowlingkleppen een priegelwerkje was, maar het resultaat mag er zeker zijn!

In volgmodus ;)

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 apr, 2021 0:49 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Bedankt heren :)

@Jeroen. Ja, inderdaad. Dit is dat setje met 6 potjes pigment van Revell. Prima setje dat ik al jaren gebruik en kost echt niet veel. Ik heb deze geloof ik ooit op een van de brouwersdagen gekocht.

@Mischa. 46 is ook maar heel kort vergeleken met het ontstaan van de aarde. :lol: Ik ben zelf begonnen toen ik 12 was (voor die tijd dacht ik dat ik het niet mocht van mijn ouders.) Dus ik ben er ook pas 39 jaar mee bezig. :mrgreen:

@Pileino. Dat viel gelukkig best mee al moet ik zeggen dat ik er een soort productielijntje van gemaakt heb. :lol:

En dus, tapen en laatste details afwerken voor ik ga beginnen aan het edele airbrush werk. Dat ging eigenlijk prima. Toen dacht ik, hé, waarom plak ik niet gewoon dat luikje onder de cockpit met wat maskeervloeistof in de opening? Gewoon even pakken....

...

Guess what...

Weg. Ook weer naar die parallelle dimensie. Net als een kant van de ball turret. Ik vermoed dat ik ze per vergissing ergens van mijn desk af heb weten te schuiven en daarna niet gemerkt heb dat ik ze met de stofzuiger naar de eeuwige jachtvelden heb verbannen. En dat stof is ook al verzonden via de firma Mooiman naar het gemeentelijke opruimhoekje.
Dus. Zo dwing ik mezelf weer tot het zelf maar weer maken van de vermiste onderdelen. (dit was niet mijn dag, want het was een soort comedy of errors, waar ik ook aan begoh. Yeah :? )

Maar verder gaat alles prima.

Spuitklaar (al denk ik dat ik iets versere tape op de neus moet plakken...)
photo 535973
photo 535974
Chin turret.(met een stukje PE)
photo 535968
Handgemaakt toegangsluik voor de officieren.
photo 535969
photo 535970
Hier ontbreekt iets.
photo 535971
En dus. aan het knutselen met Plastic card. Vier laagjes 1mm dik evergreen
photo 535972
Puk van gemaakt
photo 535975
En kantjes schuin afgesneden en geveild. Een draaibank zou hier handig zijn geweest :lol:
photo 535976

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement