Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:12 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2021 21:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Bedankt voor de motivaties. :brouw:

@Paul Ik bouw deze voor het eerst dus dan voldoen de decals van de kit voorlopig. Zijn decals van Cartograf dus ik verwacht dat ze er mooi uit gaan zien, maar bedankt voor het aanbod natuurlijk :D

En de eerst stappen zijn gezet. Meteen komen dan de wat eigenaardige kanten van het model boven drijven waarvan de vreemdste misschien wel is dat er helemaal geen handels zijn meegeleverd in de kit, zelfs niet de grote gashandels die toch wel erg prominent zijn in de cockpit. Het lijkt er bijna op dat deze kit is geproduceerd met de aftermarket in gedachten.
Verder zijn de cockpit wanden verticaal waardoor er geen ruimte is voor het plaatsen van wat instrumenten naast de stoelen. Maar om eerlijk te zijn, als je dit van buiten zou kunnen zien dan mag je je bij de krijgsmacht aanmelden als boven natuurlijke soldaat. :lol:
Eduard stelt voor om een stuk van het bulkhead voor de cockpit weg te snijden maar ik heb besloten om een deel van de PE weg te knippen. Zo past het ook maar is het net een stukje steviger en ook dit ga je van buiten niet zien. De PE ziet er wel weer mooi uit. dus ik ben benieuwd hoe het eindresultaat gaat zijn.
Verder heb ik nog wat scratchwerk gedaan aan de achterkant van de stoelen en aan de stuurkolommen. Die kolommen hadden trouwens erg dikke verbindingspunten tussen de stuurwielen en de kolommen zelf. Dat heb ik weggesneden waardoor het er nu wat netter uit ziet. Verder daar ook nog sokjes aan gemaakt en een knop toegevoegd.
Het past allemaal wel erg goed dus ik heb goed hoop dat het er leuk uit gaat zien :)

Fotootjes voor de kijkertjes.
De stoelen, stadium één.
photo 531427
Cockpit vloer
photo 531428
Met een beetje PE en testfitten. Heb ik veel gedaan en toch heb ik me nog laten verrassen met de stuurpedalen.
photo 531437
photo 531438
Beetje scratchwerk
photo 531440
En de stand van zaken tot nu toe. (Dat instrumentenpaneel zit nog los en wordt nog bewerkt voor de PE.
photo 531442
photo 531443
photo 531444
photo 531445
photo 531446
photo 531447

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2021 23:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 26 maart, 2007 21:50 pm
Berichten: 2170
Klaasdebouwer schreef:
@Paul Ik bouw deze voor het eerst dus dan voldoen de decals van de kit voorlopig. Zijn decals van Cartograf dus ik verwacht dat ze er mooi uit gaan zien, maar bedankt voor het aanbod natuurlijk :D


Geen probleem, hoor. mocht je van gedachten veranderen dan zoek ik ze voor je op.

Je interieur ziet er goed uit. Daar kan je je lekker op uitleven. Heb je al een idee welke kleur groen je voor de binnenkant aanhoudt?

Gr. Paul


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2021 14:33 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooi begin! Die cockpit komt al lekker vol te zitten.
Mooie aanpassingen en scratchwerk al!
:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2021 21:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Mooi werk, zelf had ik altijd weinig plezier in werken met PE, maar je kunt er wel mooie dingen mee doen -en na de gordels van de Intruder begin ik er langzamerhand zowaar ook lol in te krijgen ;)

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 feb, 2021 1:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Bedankt heren. :)

Nog geen druppel verf gebruikt en toch al flink in de bouw. Ik probeer zoveel mogelijk in een keer te spuiten, gewoon omdat dat economischer is en meestal minder tijd kost.
En dus ben ik verder gegaan met de romp al komen daar wel verschillende kleuren in. Interior green, deels omdat de PE die tint ook heeft al denk ik nog over een iets andere tint groen en dan het PE hier en daar wat over schilderen (is niet zoveel in interior green dus wie weet). De rest gaat in aluminium en natuurlijk de houten floor boards maar dat is weer PE.
Dat later. Voor nu, veel PE al in het bommenruim aangebracht. Een hele kleine aanpassing aan de tafel van de radio operator aangebracht in de vorm van een staaf in plaats van de plaat die onder het tafeltje zat. Er is nog een aardig stuk van de binnenkant waar je de vleugelwortel kunt zien en dat zint me niet. Eens kijken of ik dat nog wat kan opleuken.
Om de zijramen voor de waist gunners aan te brengen moest de opening wat groter worden gemaakt (volgens de bouwbeschrijving, goed aangegeven). Dat was gemakkelijker dan ik vreesde en de raampjes passen er prima in.
Ten slotte even alles gepast en ik ben niet ontevreden. Gaat gestaag. Nu nog het cockpit dak bouwen en wat tapen aan de binnenkant zodat ik eindelijk mijn airbrush weer eens uit de kast kan halen. :)

Testfit van de romp. Niet slekte.
photo 531899
photo 531901
Zijraam past netjes
photo 531900
Interieur. Ik denk nog na over het open zetten van wat tussendeuren maar vrees dat ik dan meer kapot maak dan me lief is. Stay tuned
photo 531903
photo 531902
photo 531905
Ernstig beperkt scratchwerk. :lol:
photo 531904
En nog wat klein grut voor het bommenruim en de radio operator hut.
photo 531906
photo 531908
photo 531907

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 feb, 2021 17:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ik herken dat gevoel wel een beetje van de Intruder :)
Op een gegeven moment ben ik het maar in stukjes gaan hakken, omdat ik anders of de hele tijd alleen maar aan het bouwen was, en daarna de hele tijd aan het airbrushen... ik doe het nu maar in stukken, al leent (denk ik) de Intruder zich daar wel wat beter voor als deze "buis" :)
Het ziet er tot nu toe wel netjes uit, bij zit dat PE altijd onder de lijmvlekken :S

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 feb, 2021 1:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
@Jeroen Ja ik doe eerst alles in de romp omdat ik daar toch die hele binnenkant in stroken aluminium en interieurgroen moet gaan spuiten. De wielbakken, vleugels en motoren worden het volgende hoofdstuk, als de romp eenmaal af is.
Ik ben voor die CA lijm vlekken al een tijdje op zoek naar debonder maar ik zag laatst ergens dat VMS ook een lijmresten remover heeft. VMS bevalt me tot nu toe prima met de producten die ze hebben. Dus daar ga ik eens naar op zoek. :)

Toch maar weer een update. En ik maar denken dat ik al aan airbrushen toe zou gaan komen. Nou, de eerste beetjes verf zitten erop maar daar is maar weinig van te zien want het is achter de cockpit dakramen waar een beetje PE dat een tiende mm overstak vast en zeker na de bouw heel duidelijk te zien zou zijn geweest en dat wilde ik voor zijn.
Verder van allerhande kleine en grotere dingen gedaan. De neus heeft wat aandacht gekregen met een beetje PE al en een extraatje van mijzelf onder de stoel van de bommenrichter. Nu heb ik foto's gezien waarbij het ronde paneel waar deze man op zat doorzichtig is al weet ik niet of dat een soort museum dingetje is of voor de operationele inzet, zodat de bommenrichter in de kin koepel zou kunnen kijken. Ik laat het dicht maar ga ook niet het houten vloertje daar plaatsen. Dat zie ik alleen maar terug in museumstukken. Dat is leuk maar waarschijnlijk niet operationeel.
Verder was het even wat stoeien met de bevestigingsbeugel van de ball turret. De PE van Eduard moet wel goed gepositioneerd worden, anders past het niet in de romp. Wat wel grappig is, is dat foto's laten zien dat de zuurstoffles voor de schutter op allerlei plekken aan de as bevestigd werd. Maar waar hij volgens de beschrijving moet komen is dus ook prima.
Het lijkt niet op te schieten maar dat is omdat dit gewoon meer werk vergt dan de vorige kit. Niet zo gek, want hij is ietsje groter :lol:

Plaatjes voor de liefhebbers.
Neusplatform met mijn toevoeging
photo 532626
photo 532627
photo 532628
photo 532629
Ball turret bevestigingsbeugel met ammo drums.
photo 532630
photo 532632
De bal zelf. (nog niet gelijmd zoals je kunt zien.)
photo 532639
photo 532640
Nog maar een koepel. Ik heb de indruk dat de hulzen collectors verkeerd om in de kit zijn verwerkt. Er zou voor de schutter geen mogelijkheid zijn om deze koepel te bedienen als ik hem volgens de beschrijving (en de bevestigingsuitsparingen) van de kit zou monteren. En foto's van the real thing laten ook zien dat er iets niet klopt.
photo 532636
photo 532637
photo 532638
Romp wat aangekleed.
photo 532631
Net als de neus. De PE beugel en het ding wat ermee vervangen moet worden naast elkaar. Verschilletje? mwa.
photo 532635
Cockpit dak. Met inhoud. Een getande PE ring op de opening voor de top turret heb ik er weer uitgehaald omdat deze ongetwijfeld bij het installeren van de top turres losgedrukt gaat worden en dan een zwervend leven zal gaan lijden in de cockpit. En dat ding zie je verder toch niet.
photo 532641
photo 532642
En tenslotte nog wat kistjes voor de .50 kogelbanden. Die banden zijn trouwens, als nutteloos maar grappig weetje, 9 yards lang. Dus die uitdrukking "Give him the whole nine yards" slaat op het opschieten van de kogelbanden door deze schutters. Mogelijk is dit nonsens maar wel grappig. :D
photo 532633

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 20 feb, 2021 17:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Ik zit me weer te verbazen over de nauwkeurigheid waarmee jij werkt. Het ziet er allemaal precies en keurig uit. Kan ik alleen maar van dromen. Ik vrees dat ik daar net iets te weinig geduld voor heb en iets meer van grote stappen snel thuis ben. Het ziet er weer top uit :brouw:

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 22 feb, 2021 8:06 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Het ziet er allemaal inderdaad zo schitterend verzorgd uit!
Wat een werk ben je aan het verzetten met deze kit zeg!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 28 feb, 2021 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank heren :)

@Deef Ja, het is behoorlijk wat werk. Meer dan ik verwacht had ondanks dat ik het zelf aangeschaft heb :lol:

En dat is dus veel PE plakken en een logische volgorde aanhouden met schilderen. Ik kan eigenlijk constant doorwerken want als een deel ligt te drogen dan is er wel een ander deel in de romp om aan verder te werken. De basis kleuren zitten erop en ik ben ook al begonnen aan een aantal detail schilderingen. Maar ik ben er nog lang niet als het op de romp aankomt. De neus en de cockpit zijn wel ver klaar. De kleine PE onderdeeltjes zoals handels en dergelijken plak ik pas vast als de cockpit grotendeels klaar is, zodat ze niet met alle andere processen nog af kunnen breken.
Een van die processen is alles in glanslak zetten en een wash en andere weathering aanbrengen. Ik ben nu zo'n beetje met het bommenruim en het radio compartiment bezig. Die radio's zien er ook al leuk uit. en kunnen ingebouwd worden. Dat is het volgende dat ik ga doen.

Toch maar weer wat plaatjes omdat dat veel duidelijk maakt. :)

Overzicht en deels al gespoten in een donkere versie interieur groen.
photo 533195
De rompdelen met ook het aluminium toegevoegd.
photo 533194
Cockpit overzicht
photo 533196
photo 533197
photo 533199
Neus overzicht. Die luchtslangen (ook op de vorige foto) zijn gemaakt van oude gitaar snaren.
photo 533198
Bommenruim tot nu toe.
photo 533201
Radio compartiment.
photo 533200
photo 533202
Stoeltjes wat aangekleed. Komt nog wat meer geel op want dit is het geel van de miliput.
photo 533203
photo 533204
En tenslotte de houten beplanking van de romp.
photo 533205

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement