Dank heren.
Maar weer eens een update na een week. Heel de week kleine dingetjes gedaan. Moest steeds wachten op drogende verf dus dan staat het een beetje stil af en toe.
Ik ben vooral bezig geweest met de wielbakken voor het hoofdlandingsgestel en de rest van de vleugels. De IFF (Identification Friend or Foe) lampjes in de vleugel zijn mooi weergegeven door Eduard. Ik heb ze met transparante kleuren getint en daarna achter het transparant een stukje aluminiumfolie geplakt. Ze zien er nu erg mooi uit en ik ben benieuwd hoe het uitpakt na het schilderen.
De wielbakken heb ik voorzien van wat extra's in de vorm van lood draad. De details zijn al prachtig maar die bedrading ontbreekt helaas. (is ook een Eduard setje voor maar die heb ik niet aangeschaft zoveel mag duidelijk zijn.)
Dat geheel is in de vleugels gelijmd en de vleugels konden toen dicht. Een klein randje stak de bovenkant wat uit aan de voor rand van de vleugels maar dat was eenvoudig op te lossen met mijn favoriete tube plamuur van Revell. En die vleugels zitten nu ook al weer aan de romp.
Verder het instrumentenpaneel gebouwd en ingebouwd. Erg overtuigend geheel zo.
Ik kan al bijna gaan tapen om deze vogel in de metaal lak te zetten. Drie tinten deze keer, aluminium, donker aluminium en chrome. En natuurlijk de aankleding.
En hoe ziet dat er dan uit? Nou, zo.
IFF lampen
Beetje moeten vullen (volgens de aanwijzing)
Wielbakken stap voor stap
Kleurtjes en weathering
Wat draadjes erbij
In de vleugel geplakt en hop.
Instrumentenpaneel.
Vleugels aan de romp
En de radiator kleppen aangebracht. (Eigenlijk was de romp van de P-51 één grote motor als je de turbo en koeling erbij betrekt)