Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 11:23 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 01 feb, 2021 21:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Zal ik doen markie.

Vooruit, de decals van Aviattic zitten erop en daaroverheen heb ik de kitdecals geplakt. Toen dit goed droog was heb ik er een blanke laklaag overgespoten want aan de zijkanten van de romp komen nog twee zwarte vlakken die ik moet spuiten. Normaal gesproken detack ik de tape altijd heel erg en dat deed ik nu dus ook. Een stukje tape zat niet goed en drie keer raden wat er gebeurde toen ik dit loshaalde.

Afbeelding

Het zat mij even niet mee en ik heb het maar even in de kast gelegd, voorzichtig. Later toch maar weer gepakt en de restanten eraf gehaald. Nu eerst weer blanke lak spuiten en als dat droog is ga ik wel nieuwe decals plakken. Dan weer een laklaag en dan weer proberen zwart te spuiten. Het zal mij toch gaan lukken al ben ik op dit moment niet echt blij.


Dit is nu de stand van zaken.

Afbeelding

Nieuwe decals zijn al besteld dus het komt wel goed. Ik baal er alleen wel van dat er nu weer zoveel lagen lak opkomen maar het is niet anders.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 feb, 2021 0:39 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Tjemig. Balen. Is ook wel een nadeel als je de hele romp met decals moet bedekken. Het ziet er verder wel prima uit. Lijken me prima decals om mee te werken.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 feb, 2021 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Ai, dat is echt naar. Ik vind het sowieso stoer om een kit met zoveel decals te kiezen. Maar dat zal door mijn recente ervaringen komen. :oops: Even tot 10 (en er voorbij) tellen en dan weer aan de bak. Succes!

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 02 feb, 2021 23:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 17 mei, 2013 9:04 am
Berichten: 1610
Knap vervelend Ferry. Sowieso gewaagd dat je tape op decals plakt - ondanks de laklaag. Ik wil wel eens post-it papiertjes gebruiken maar die werken alleen goed op vlakke ondergronden. Succes verder.

Jeroen


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2021 7:56 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Het zijn inderdaad wel erg veel decals :D . De volgende keer maar wat minder. De tape heeft alleen maar de Roden decals beschadigd en niet de decals van aviattic. Daarom denk ik dus dat de kit decals van iets mindere kwaliteit zijn en is het pech hebben.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 03 feb, 2021 22:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Roden decals zijn inderdaad al kwetsbaar... en er overheen masken is iets wat ik inderdaad niet zou doen, maar daar heb je nu niks meer aan :-/
Ik heb bij mijn D.VII overigens eerst de kleuren gespoten en daarna de Aviattic decals daarbinnen op maat gemaakt.
Afbeelding
daarna verwering onder de lozenge decals (die zijn transparant):
Afbeelding
en daarna met papier en tape een mal gemaakt en overgetrokken op de lozenge:
Afbeelding

Zo zijn er meer wegen die naar Rome gaan, maar het zal wel aan mij liggen, ik heb altijd ellende met tape over decals, dus als het even kan doe ik dat niet meer...

Ziet er verder overigens top uit hoor, die Aviattic decals zijn erg mooi maar ook erg "taai", ze laten zich lastig snijden. Ik heb de uiteinden met Mr Mark Softer gedaan, dan verharden ze en met een nieuw mesje snijden ze dan beter en zitten goed vast.
Wat ga je voor rib-tapes gebruiken?

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2021 12:19 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Er zijn inderdaad meerdere wegen die naar Rome gaan Jeroen. Ik heb er nu 1 gevonden die tot nu toe prima werkt.

De afgelopen tijd heb ik heel voorzichtig de troep verwijderd, blanke lak gespoten, laten drogen, zwart gespoten, laten drogen, blanke lak gespoten, laten drogen en zo kon ik eindelijk vandaag de decals weer gaan plakken. Ik heb nu 1 kant gedaan. Deze kant is nog wat nat van de Micro set en dat laat ik weer een dag liggen. Morgen maar weer de andere kant doen. Zo komen we er stapje voor stapje wel

Stand van zaken,

Afbeelding

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 06 feb, 2021 13:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Een hoop werk maar wel een superstrak resultaat!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2021 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Top!! :brouw: :brouw:

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 14 feb, 2021 13:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Eindelijk, na veel gestoei met de decals denk ik dat ze erop zitten en kan ik weer wat verder. Even voor een oppepper de vleugels los geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Zo moet het maar. De ribtapes zijn ook geplaatst zoals jullie zien en dat heb ik met dezelfde lozenge gedaan als de bovenste lozenge. Plaatjes van de onderkant houden jullie even tegoed.


Er moest nog wel iets gesoldeerd worden. Om te beginnen heb ik dit,

Afbeelding

En dat moet gesoldeerd worden tot dit

Afbeelding


Het grote gevaar hierbij is dat de bestaande soldering weer loslaat zodra je dit gaat verwarmen. Daarom heb ik ook verschillende soorten soldeer. De bestaande verbinding is gemaakt met soldeer met een smelttemperatuur van 227 gr. De tweede verbinding heb ik gemaakt met soldeer met een smelttemperatuur van 70gr. Dit soort soldeer wordt veel gebruikt bij witmetaal. De temperatuur van mijn soldeerstation kan echter niet lager dan 150 gr dus ik moest het maar proberen. En het lukte eigenlijk prima. Je kunt deze soldeer ook gebruiken voor wat opvulling en zo ontstaat een stevige verbinding.


En dan kon alles klaar gezet worden om te gaan spuiten. Ik heb trouwens nog wel metal primer gebruikt alhoewel dit waarschijnlijk niet hoeft voor de MRP verf. Better safe than sorry.

Afbeelding


Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement