En weer verder. Ik heb geprobeerd om de wielen een beetje uit te lijnen. Deze hadden aan plastic as en "waarschijnlijk voel je hem al aankomen" die is best welk beweeglijk. De as werd dus weer afgeknipt, een messingbuisje van dezelfde diameter werd gezaagd en deze werd in de wielen gelijmd.
Uitgangspunt
Maar ja, de as moet natuurlijk wel haaks op het wiel gelijmd worden. Daar heb ik het volgende op bedacht. Ik heb een glasplaatje waar ik altijd mijn PE op snijd en die is lekker glad en recht. Ik heb van wat styreen een haakse hoek gemaakt met een uitkeping voor het wiel. Toen deze klaar was heb ik er nog 1 gemaakt en zo kun je mooi de as haaks op het wiel lijmen.
Het aambeeld ligt erop om te zorgen dat de haakse hoeken goed blijven staan. Dat aambeeld is een heel mooi stukje gereedschap maar daarover later meer. Toen de lijm was uitgehard (ik had de kernen al gespoten) had ik het volgende,
Het lijkt mij dat het totale onderstel nu wel stevig genoeg is. Ik zit nu eigenlijk te wachten op de decals van Aviattic maar die zijn nog niet binnen. Ik kon dus nog wel even verder met wat messingwerk. De N-struts uit de kit voldoen van geen kanten. Die zijn zo verschrikkelijk slap.......
Om de N-struts te maken heb ik iets dunnere buis gebruikt, 1,4mm uitwendig want 1,6mm werd wat te groot. Na wat knutselwerk krijg je dan dit
De gaatjes in de vleugels moesten ietsje geruimd worden maar toen kon ik ook de twee struts plaatsen.
Dit voelt echt stevig aan. Helaas kunnen jullie dat even niet voelen. Ik heb echter wel een mooi stukje gereedschap hiervoor wat ik kan gebruiken. Ik ga nu iets laten zien wat voor de mensen met een slecht hart of de kit struts misschien heel schokkend kan zijn.
Als dit aambeeld gedragen kan worden door deze constructie dan zal het wel sterk genoeg zijn, toch?
De vleugels wegen bij elkaar 47,7 gram
en het aambeeld weegt meer dan 10x zoveel namelijk 500,9 gram
Ik denk dus wel dat dit nooit meer stuk gaat.
Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer.