Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 0:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2020 23:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Leuk dat je voor deze setting gaat!
Ik ben erg benieuwd!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2020 0:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ik kan alleen maar zeggen, netjes man. Die luchtinlaat ziet er echt super strak uit en het binnenwerk begint aardig vorm te krijgen zo. Mooi scratchwerk dus. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 23 nov, 2020 18:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Sluit ik mij bij aan.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 nov, 2020 12:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Ah fantastisch: lekker zagen en scratchen!
Ziet er al hartstikke goed uit.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 nov, 2020 22:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 20 nov, 2020 16:52 pm
Berichten: 3
tsjopper bob schreef:

photo 465072



Heeee, die ziet er mij bekend uit! Heb ik als tiener nog in mekaar gestoken. Lang geleden in ieder geval. Ik herinner me nog vaag dat mijn schilderwerk er niet uitzag, zonde eigenlijk.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 25 nov, 2020 18:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Tijd voor een update:

Ik zit een beetje tegen de engine bay aan te hikken. Heb allerlei ideeën, maar ik kan niet kiezen :? . Daarom wat andere zaken aangepakt. Om te beginnen de motor. En daar was ik een beetje te snel. Hup ding in elkaar geplakt en dan later zien dat de inspuitringen van de naverbranden aan het EINDE van de naverbrander zitten (rode cirkel). En ik gewoon in elkaar zetten die hap :evil: ! Ik had wel gezien dat de nozzle onrond was, dus die heeft een nachtje op een spies gezeten.
Dus de zaag er weer in en corrigeren maar. Tja, en dan ga je goed kijken en ontbreken de binnenste lamellen en de lamellen in de overgang van de naverbrander en de nozzle (eerste pijl). En de binnenkant van de naverbrandingskamer was uiteraard niet fraai (want het zat achter een deksel). Dat moest eerst een beetje glad en toen ook maar de expansieribbels erin gemaakt (pijl twee). En met was verfwerk zag het er beter uit.

photo 524593

Hij mocht tussendoor voor één keer in de romp :D .

photo 524595

En nu is ie klaar.

photo 524594

Vervolgens heb ik een dryfit van de cockpit geprobeerd en dat was niet fraai. De details zitten er scheef op en zijn te klein (zoals het bedieningspaneel van de HUD). En de console tussen de knieën van de piloot zit eerder bij zijn enkels. Bij de stippellijn eindigt het vast gedeelte van de canopy, dus de rug loopt daar te ver door. De cockpitbak paste niet lekker en had wat rare bobbels.

photo 524597

En de cockpitdetails komen van een decal. En ergens rinkelde dat een belletje. Het blijkt dat Revell daarvoor een kopietje uit de flight manual (zie de 2e foto hieronder) gemaakt heeft en geprint. Op zich een leuk plan. Alleen de vormgeving van de cockpit sluit er niet op aan. De decals zijn groter dan de plek waar ze op moeten.

photo 524596
photo 524598

Om ruimte te maken voor de decal heb ik een nieuwe HUD-unit gemaakt en in de dash gezet en de middenconsole vergroot en verhoogd. En ik heb de achterkant van de cockpit aangepast en de scharnieren opgebouwd.

photo 524599

Als laatste heb ik de kanonpoort open gemaakt, maar daar heb ik nog geen foto van gemaakt.

Tot de volgende keer maar weer.

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 10:13 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Druk bezig geweest, maar niet veel zichtbare vordering. Ik heb de motorruimte weer opgepakt. De moeilijkheid is om de juiste mate van uitwerken te vinden. Er zit genoeg apparatuur en leidingen in. Maar wat kun je eruit pikken en het er dan overtuigend uit laten zien. En al dat kleine spul, hoe krijg je dat fatsoenlijk vormgegeven. Uiteindelijk heb ik allerlei polystryreen-materialen gebruikt, wat koper- en looddraad en een bom uit een oude kit. En dit is het resultaat. De verf is hier en daar door lijm aangetast. Dat moet ik nog corrigeren :( .

photo 525349

Vanaf de achterkant lijkt het nu aardig. Alleen straks komt de nog overhangende bovenkant erop en wordt het wel knap donker. Daarom heb ik besloten om de lichtbak, die aan de rail aan de bovenkant wordt gehangen bij onderhoud er in te bouwen met een ledje erin. Op de foto is de proef met het ledje te zien. Het was wel weer een nieuwe stap, dus een hele uitzoekerij welke led, welke batterijen, welke voorschakelweerstand. De goeie oude wet-van-Ohm moest weer uit de kast en afgestoft. Daar ging aardig wat tijd inzitten. En het wordt best wel aardig :D

photo 525350


Cheers!

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 11:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Ziet er goed uit! En helemaal met de verlichting!

Zou je voor mij eens wat info over de gebruikte onderdeeltjes hiervoor willen delen? Ik ben zelf ook een tijdje bezig geweest om eventueel een lampje in de Catalina toe te passen, maar dit laten varen omdat ik echt door de bomen het bos niet meer zag... Ik ben qua elektra echt een nitwit. Ik soldeer van alles aan elkaar, maar de juiste componenten bij elkaar zoeken... :roll:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 11:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Hi Deef,

In de foto heb ik een gele SMD-LED type 1206 gebruikt, met 50 Ohm voorschakelweerstand met een 3V knoopcelbatterij. Ik heb ook een witte LED geprobeerd, maar die was me nog te fel. Daar wil ik nog verder mee experimenteren, want ik denk dat ik die LED iets verder kan dimmen (het voltagebereik van die LED is namelijk groter). Maar ik had even geen andere weerstanden paraat om dat te testen.
En ik ben van plan om uiteindelijk twee AAA-batterijen te gebruiken ipv een knoopcel. Twee keer AAA in serie is namelijk ook 3V.

Ik zal je in een PB op de hoogte houden, zodra ik wat meer geëxperimenteerd heb. En je mag ook aangeven wat je in de Catalina in zou willen bouwen. Dan kan ik kijken of ik een schakeling en een onderdelenlijst voor je kan maken.

Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 nov, 2020 12:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Wordt gaaf hoor, die engine bay. En alle andere details die je toevoegt. Ik zit echt mee te genieten.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement