Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 22:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 03 feb, 2009 15:58 pm
Berichten: 2047
Woonplaats: Gemert
Net zoals Huib heb ik deze kit ook ergens eind zeventiger jaren gebouwd in de groen grijze uitvoering. Later nog eens in het uiteindelijke schema van 3 shades of gray en een paar jaar geleden als sleutelkist op de static van Volkel 2004. Toen ook foto's in een eindfototopic geplaatst maar die links zijn niet meer up-to-date. De tekst is nog prima te lezen. :D

photo 523703


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 23:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Haha, wel tof dat jullie hem allemaal gebouwd hebben. Dan zit er niets anders op dan er ook iets van te maken. Ik zal dus wel goed moeten kijken dat ik alle MLU grappen achterwege laat. En ik lees onder andere verkeerde wielen, cockpit van scratch, vleugel juiste dikte en vleugels onder de goeie hoek. Als er nog meer aandachtspunten te noemen zijn, laat maar weten. Jolly good show :D

Dank zover.
Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 17 nov, 2020 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
En @Huib2 en @Pileino, Ramstein hakte er toen wel in, ja. En dat kwam in '91 met die Russen gelijk weer terug. Ook bij mijn familie. Vandaar dat ik toen de handdoek gooide en tot nu toe niet meer opgeraapt heb. Maar goed, ook weer niet al te dramatisch maken. Behalve die twee crashes waren die shows die ik bezocht heb top. Goeie herinneringen, dus vooral doen :brouw:

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Laatst bijgewerkt door JJ@MB op wo 18 nov, 2020 16:05 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2020 14:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Mocht je issues hebben die die oude decals, ik heb nog een setje Flevo Decals voor F-16s liggen. Daar zit volgens mij deze kist ook op, als je wilt kan ik wel even kijken of ik het setje nog heb?

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2020 16:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
jeroen_R90S schreef:
Mocht je issues hebben die die oude decals, ik heb nog een setje Flevo Decals voor F-16s liggen. Daar zit volgens mij deze kist ook op, als je wilt kan ik wel even kijken of ik het setje nog heb?

Groeten Jeroen


Whoa, dat is wel een superaanbod. Laat ik het eerst met de decals uit de kit proberen. Ze voelen best goed aan. Maar als de ellende losbarst, zoals met de mijn F8E, dan maak ik graag van je aanbod gebruik. Als dat zo is, dan stuur ik wel een PB. In ieder geval bedankt!

Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2020 0:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Eindelijk echt begonnen. Het was even zoeken wat ik er van wilde maken. Heb even zitten denken aan de setup van Fairford, waar de J-004 en J-012 staart aan staart stonden. Dan had ik de kit nog een keer moeten zien te vinden. Maar de extra complete motor in de kit liet me niet los. Dus ik ga er een onderhoudsdiorama van maken. Dat betekent uiteraard wel dat er wat meer aan geknutseld moet worden dan rechttoe rechtaan.

Maar eerst wat correcties, want ook met deze kit is wel wat aan de hand. Hij had last van acné. Allemaal puistjes op zijn neus. De mal is denk ik niet meer helemaal in goede doen geweest. Een beetje schuren, polijsten en de lijnen weer scriben en het probleem was verholpen.

photo 524374

Toen een eerste dry-fit en daarbij bleek de luchtinlaat niet helemaal jofel te zijn. Dus ook daar was schuurwerk nodig.

photo 524375

De motor ernaast, betekent dat de engine bay leeg is en daar is de kit niet op berekend. Dus daar moet wel wat aan gebeuren.

photo 524376
photo 524377

En toen ik de zaag beet had, heb ik gelijk de canopy onder handen genomen, zodat die open kan staan.

photo 524378

Ik heb het onderpaneel bij de motor eruit gehaald. De vanghaak heeft een te grote bak. Die heb ik een beetje opgevuld, maar moet nog wel iets beter uitgewerkt.

photo 524379

Omdat de motor er uit ligt, kunt je dwars door de kist kijken. Dus de hele airduct moet opgebouwd. Nou komt het niet al te krap bij zo'n klein model, dus dit knip en plakwerk is voldoende. De engine bay is met staaf en plaat wat opgevuld.

photo 524380

Bovenkant ook gedaan. Dat kostte iets meer moeite, omdat er meer loze ruimte was.

photo 524381

En tot slot een lik chroomgeel erop.

photo 524382

Dan kunnen er wat detailleringen in. Er lopen wat leidingen, de gearbox is achterin zichtbaar en misschien voeg ik nog wat klein spul toe.
Maar dat komt de volgende keer.

Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2020 14:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2004 20:21 pm
Berichten: 824
wel goed naar de details op de foto's kijken die er zijn van de J-004 en J-012.
ze hebben geen antenne onder de inlaat.

link naar mijn eigen foto's van de J-004
F-16A J-004 313sqn


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2020 17:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
BeeJee schreef:
wel goed naar de details op de foto's kijken die er zijn van de J-004 en J-012.
ze hebben geen antenne onder de inlaat.

link naar mijn eigen foto's van de J-004
F-16A J-004 313sqn


Dank, goeie tip. Dat had ik nog niet gezien. Te gefocust op mijn zaagwerk. Naar de gewone details heb ik nog niet goed gekeken. En de link naar je foto's is ook top, beter dan wat ik zelf heb.

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2020 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 25 jan, 2007 17:48 pm
Berichten: 526
Woonplaats: Lonneker
Citaat:
ze hebben geen antenne onder de inlaat.

...maar wel weer twee kleine antennetjes onder de neus. :wink:

Greetz,
Peter


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 22 nov, 2020 22:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
ice315 schreef:
Citaat:
ze hebben geen antenne onder de inlaat.

...maar wel weer twee kleine antennetjes onder de neus. :wink:

Greetz,
Peter


Die had ik inmiddels wel gespot, maar keep them coming... Alle info is welkom.

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement