Tijd voor een update:
Ik zit een beetje tegen de engine bay aan te hikken. Heb allerlei ideeën, maar ik kan niet kiezen
. Daarom wat andere zaken aangepakt. Om te beginnen de motor. En daar was ik een beetje te snel. Hup ding in elkaar geplakt en dan later zien dat de inspuitringen van de naverbranden aan het EINDE van de naverbrander zitten (rode cirkel). En ik gewoon in elkaar zetten die hap
! Ik had wel gezien dat de nozzle onrond was, dus die heeft een nachtje op een spies gezeten.
Dus de zaag er weer in en corrigeren maar. Tja, en dan ga je goed kijken en ontbreken de binnenste lamellen en de lamellen in de overgang van de naverbrander en de nozzle (eerste pijl). En de binnenkant van de naverbrandingskamer was uiteraard niet fraai (want het zat achter een deksel). Dat moest eerst een beetje glad en toen ook maar de expansieribbels erin gemaakt (pijl twee). En met was verfwerk zag het er beter uit.
Hij mocht tussendoor voor één keer in de romp
.
En nu is ie klaar.
Vervolgens heb ik een dryfit van de cockpit geprobeerd en dat was niet fraai. De details zitten er scheef op en zijn te klein (zoals het bedieningspaneel van de HUD). En de console tussen de knieën van de piloot zit eerder bij zijn enkels. Bij de stippellijn eindigt het vast gedeelte van de canopy, dus de rug loopt daar te ver door. De cockpitbak paste niet lekker en had wat rare bobbels.
En de cockpitdetails komen van een decal. En ergens rinkelde dat een belletje. Het blijkt dat Revell daarvoor een kopietje uit de flight manual (zie de 2e foto hieronder) gemaakt heeft en geprint. Op zich een leuk plan. Alleen de vormgeving van de cockpit sluit er niet op aan. De decals zijn groter dan de plek waar ze op moeten.
Om ruimte te maken voor de decal heb ik een nieuwe HUD-unit gemaakt en in de dash gezet en de middenconsole vergroot en verhoogd. En ik heb de achterkant van de cockpit aangepast en de scharnieren opgebouwd.
Als laatste heb ik de kanonpoort open gemaakt, maar daar heb ik nog geen foto van gemaakt.
Tot de volgende keer maar weer.