@Ferry, Huib en Saab; thx, ik ben er ook erg blij mee, ondanks dat de kap dicht gaat is het toch veel glaswerk, dus je ziet er ook echt wat van terug
@Klaas: zeg dat, de knopjes en schakelaars lukt me net nog zonder vergroting, maar de witte labeltjes ernaast moest ik toch echt met zo'n kwastje met een paar haartjes en een vergroting doen, anders zag ik het niet meer!
En het detail is inderdaad wat "vlak", in het echie steken de schakelaars meer uit enzo.
Grootste ding met de cockpit is dat eigenlijk de hele geometrie niet klopt, de zijconsoles moeten meer schuin omhoog lopen waardoor het instrumentenpaneel minder lang is. Ook staat het deel voor de piloot een klein beetje schuin naar boven, dat moet veel schuiner zijn. Dat alles aanpassen gaat me veel te ver, ik heb mijn grenzen
@Jeroen: een paar afleveringen van Doogs heb ik gezien inderdaad, zitten wel nuttige tips bij. Mijn Intruder wordt iig een stuk minder verweerde, deze vroege A-6A's waren niet de meest betrouwbare en werden nogal geknuffeld om ze toch zo veel mogelijk inzetbaar te houden
Ik zou het wel waarderen als je t.z.t. ook een verslag opent
@Rapie: thx! Trumpeter heeft bij de Intruders een beetje raar gedaan, want bij de A-6A heb je die remkleppen met gaatjes en alles erop en eraan (incl. cilinders en details in de ruimtes), maar de romp is universeel voor beide, vandaar dat je de sleuven open moet maken.
Bij de A-6E krijg je enkel de dichte niet meer functionele versie, helaas waren veel A-6E's (zelfs nog tot na Desert Storm) omgebouwde A-6A's waarbij die kleppen weliswaar niet meer functioneerden, maar wel gewoon aanwezig waren.
Hetzelfde geldt omgekeerd voor de A-6A, zoals op de decalsheet te zien is NH-505 weliswaar een A-6A, maar had deze al de latere dichte platen. Die zitten dus niet in de A-6A kit.
Als je er aan zou beginnen lijkt het me leuk een verslag te zien!
=======================
En ook weer wat verder met het één en ander, decals uitgeknipt en gesneden (mijn ponssetje is niet geschikt ze uit te ponsen) en erop gedaan (Trumpy wil ze aan de achterkant van het glas hebben, maar dan zitten ze veel te diep) en verder nog washes, filters, etc.
Het staat nu te drogen, als dat klaar is satijnlak erover en de instrumentenglaasjes nog voorzien van een drup glanslak.
De stoelen zijn ook gedaan en zo goed als klaar, maar die kan ik even niet beetpakken en dus geen foto van maken.
Het blijft behelpen op die donkere dagen met kunstlicht, bij daglicht is het allemaal net even subtieler, vooral het blauw-grijs wat ik op de zwarte panelen gebruikt hebt. (Washes op zwart vind ik altijd lastig, te licht ziet er nep uit, te donker zie je er weer niks van...)
Met washes en stipjes olieverf voor filters (de wash komt erg prominent over zo door het verschil in mat (wash) en glans (consoles):
en filters uitgewerkt en geblend, en het instrumentenpaneel nog voorzien van washes (vandaar de gekke hoek van de foto, anders loopt alles eraf
)
Wat overigens typisch is, dat voor de 4 instrumenten links in het vierkantje onder geen decals meegeleverd worden, die heb ik uit een oud 1/72 instrumentenpaneel gesneden wat nog in mijn restantenmap zat.
Die cockpit is al met al een flink klusje, maar langzamerhand komt het einde wel in zicht -de stoelen moeten hun geel/zwarte ejection cords nog krijgen en glareshield en het deel wat achter in de cockpitkap zit staan alleen nog in hun basiskleuren en moeten nog verder aangepakt worden.
Tot zover maar weer!
Jeroen