Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 8:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 07 feb, 2021 21:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Dank je! Ik heb me er wel mee vermaakt in elk geval en ondanks m'n gemopper af en toe ben ik er ook erg blij mee. :)

Langzamerhand gaat de cockpit naar de eindstreep, zo ook de stoelen. Die heb ik ook verder geschilderd, voorzien van washes en filters, en de gordels erop gezet. De bovenkant zit nog los, die zet ik als laatste vast (daar zit een ophangbeugel zodat de bemanning makkelijker kan instappen en de gordels over de schouder kan trekken -grappig detail, op veel aftermarket stoelen hangen de gordels gewoon naar benden, maar dat terzijde)
Ze staan er nu zo bij:
Afbeelding
nog in de glanslak, voorzien van de AOA stencil decals op het bovenstuk.
De ejection handles erachter liggen ben ik vanmiddag de hele(!) middag mee bezig geweest voor ik iets acceptabels had... ik vond dat ik er wel wat extra aandacht aan moest besteden omdat ze zo prominent in het zicht zitten, zeker die bovenste.
De vorm is overigens meer een schep-met-punt als de D-vorm van de latere GRU-7 stoelen, dus deze zelf gebogen van 0,5mm messing buis, dat buigt wat makkelijker als massief draad (al moet je het niet te krap buigen, dan druk je het plat en moet je er een draadje in doen, waardoor je net zo goed 0,5mm massief had kunnen gebruiken :mrgreen:
Eerst zwart gespoten met emailverf, daarna licht met geel geneveld (het is geen knal-signaalgeel, maar meer mostergeel) en eerst met decals geprobeerd de zwarte strepen te doen (drama) en daarna met 0,5mm tape (ging best aardig, al had ik er wel meerdere pogingen voor nodig en zitten er her en der nog wat slordigheidjes, maar die doe ik aan de onderkant...)
Die 2 met de open kant kamen bovenaan, die andere D-vormige aan de voorkant bij het kussen.
Afbeelding

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2021 7:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
De stoelen zien er goed uit. Mooi detail ook van de ophangbeugel. Die zie je niet zoveel.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 08 feb, 2021 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Mooi werk weer. Ze geven ook de indruk van de drukte die echte stoelen vaak geven. Heb je die rug kussentjes van putty gemaakt?

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 10 feb, 2021 17:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Thx! :)
Ja, de rugkussens zijn van Milliput. Ik had ze eerst (net al de zitkussens) van Evergreen gemaakt (0,5mm) maar ze waren te dun, dus ik heb er een laagje Milliput overheen gezet en geprobeerd wat vouwen en kreukels in te maken. Dat laatste had ik beter niet kunnen doen, ze waren zonder mooier -leermomentje, oefening baart kunst, enzo ;)

====================
Ik ben trouwens een onderdeel U6 kwijt, zou iemand die deze kit ook heeft hier een close-up foto van willen maken zodat ik het kan namaken?
Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je meteen wat je nog van de cockpit terug ziet :)

Groeten en eeuwige dank voor de degene die een foto zou kunnen/willen maken... :)

Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 12 feb, 2021 14:49 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 mei, 2006 9:38 am
Berichten: 225
Woonplaats: Loosdrecht
Stuur mij even een pb met mailadres, dan kun je zoveel foto’s krijgen als je wil :wink:

Groeten Ronald


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2021 18:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Hoi Ronald,

Dank je voor het aanbod! Het blijkt dat ik een ongelofelijke sloddervos ben en de tekening van Trumpy niet erg klopt, ik heb het onderdeel er allang ingezet.... :oops: :oops:

Nogmaals dank!

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 16 feb, 2021 20:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 12 mei, 2006 9:38 am
Berichten: 225
Woonplaats: Loosdrecht
:lol:
Dan is het op de best mogelijke manier al opgelost :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 maart, 2021 22:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ja, inderdaad, gelukkig wel! :)

--------------------
Glanslak, verwering, afwerking, vijlen, vijlen vijlen aan dat noodzakelijke maar helaas lastig van gietranden en pinmarks te ontdoen metalen landingsgestel.
Intussen in secties de romp dicht aan lijmen, door het middenschot en de cockpit past e.e.a. redelijk, maar er is ook veel "open" dus ik lijm hem in secties om zo goed mogelijke pasvorm te krijgen.
De romprug is erg slap dus daar wat plastic ingelijmd om hem netjes te laten sluiten.
Verder het neuswiel in elkaar gezet, dit is een combinatie van plastic en metaal, dus met secondelijm, niet mijn favoriet, maar het lukt uiteindelijk wel. De hoofdpoten ook ontdaan van gietranden en pinmarks, zoals gezegd niet het leukste klusje. Die moet ik nog wel verder in elkaar zetten.
Afbeelding
Afbeelding

Veel werk aan gehad, maar foto-technisch kan ik er even niet meer interessants van maken :oops:

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 09 maart, 2021 23:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 455
Dat vele werk aan het neuswiel zie er best vanaf. Dat zal inderdaad een behoorlijke klus geweest zijn. En plastic en metaal combineren met secondelijm is (in mijn ogen) sowieso een kunststuk. Het is ook niet mijn meest favoriete klusje. Het ziet er netjes uit en daar gaat het om.

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 11 maart, 2021 15:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 29 dec, 2013 18:09 pm
Berichten: 30
Ziet er erg goed uit zo!
We gaan zo ongeveer gelijk op. Ik heb zojuist het landingsgestel afgemaakt. Echt net kleine bouwpakketjes!
Superleuk om te doen. Ter idee:

photo 533909

Verder vind ik het handig om dit bakbeest in allemaal losse delen te gaan voorbereiden, zelfs de romphelften doe ik pas als laatste.
Ik ben nu bezig met de cockpit, toch zeker een hoogtepunt van dit model. Ik moet me echt inhouden om niet te snel te gaan!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 108 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement