Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 8:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 16:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 okt, 2020 0:14 am
Berichten: 48
Mooie vorderingen Klaas. Mooi strak gespoten. Mooie kleurenschema van die C.
Metaalkleur is Vallejo Metal color? Welke kleur is het. Als ik de Aluminium spuit, dan ziet het er niet zo mooi uit. Te grainy meestal.
Hier is de piloot in zijn football shirt https://www.americanairmuseum.com/person/241222
Maar check vooral die banden, voor zover je het nog niet is opgevallen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 21:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Geweldig spuitwerk! Heel strak, ook het metaal. Jaloersmakend :brouw:

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 05 nov, 2020 0:45 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Bedankt voor de mooie commentaren.

@Foofighter. Dank je voor de tip. Gaat ook echt om de kist van deze kit dus ik ga wel kijken hoe ik dat moet doen met die banden. En de velgen moeten rood denk ik. Ik gebruik inderdaad Vallajo metaalverf, die is echt perfect en ik heb bijna de hele collectie tot en met goud hier in het schap staan :lol: . Deze keer heb ik chrome gebruikt en inderdaad omdat daarvan de korrelgrote het kleinst is. Ik hoop het straks na de glanslak nog te kunnen polijsten zodat het nog meer glanst. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 06 nov, 2020 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
We gaan even on hold. Ik heb ontdekt dat de decals hiet gewoon slecht zijn maar echt de slechtste kwaliteit ooit. Jammer want de plaatjes zijn er prima uit maar de dragerfilm los ook op... Dus.

Ik heb daarom in ieder geval voor de C versie nog wat decals kunnen vinden op de aviation superstore maar voor een A versie... dat wordt nog spannend. Een deel zal ik wel op kunnen lossen met wat ik nog heb uit de voorraad maar verder, artwork. Wie weet kan ik het nog zelf schilderen en de grote 75 op de staart kan ik eventueel nog afplakken. Ik geef nog niet op maar baal zoals de spreekwoordelijke stekker dat na al dit werk het zo in de soep moet lopen.

Ondertussen ga ik beginnen met het volgende project maar daarover morgen meer. Verder is het wachten op de decals en hopen dat die wel goed zijn. Ze zijn van Lifelike decals. We gaan het zien.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 07 nov, 2020 11:21 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Hoi Klaas , ik heb de decals die jij nodig hebt om hem af te maken....en wel van de originele P-51A van accurate miniatures..
http://www.modellversium.de/kit/artikel.php?id=203

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2020 16:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Met dank aan Carvair en een setje van Lifelike decals kon ik gelukkig weer verder. De set voor de A versie is vrij basic maar zo zat het ook in de kit. De decals gingen er goed op. Wel flink wat sol erop want ze zijn wat dik maar exact het setje dat ik nodig had. Dus nogmaals dank aan Carvair :brouw:

De set van Lifelike is wel mooi maar de decals zijn vaak niet leesbaar, dat is wel jammer maar de kleuren zijn wel mooi en, er zijn decals meegeleverd voor de witte ringen op de wielen. Verder wordt er wat achtergrond informatie gegeven en zo viel ook op dat de rand van de canopy geel moet zijn. Die wielen moet ik nog doen trouwens maar ik wilde al wel de resultaten van het decallen tot nu toe laten zien. :D

photo 523047
photo 523048
photo 523049
photo 523050

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2020 18:13 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Lekker bezig! Fijn dat je zo snel weer verder kon!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 14 nov, 2020 18:35 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Das heel mooi geworden Klaasjan en heel fijn dat de decals het hebben gehouden..
Dat ze een beetje dik waren komt echt door de vloeibare Microscale decal film (die vloeistof is berdunbaar met alcolhol) die ik er op heb gedaan om ze heel te houden!!
Ik vind het een schitterend duo worden :brouw:

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2020 21:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Zo, dat ging snel. :lol:

Weathering gedaan. Uitgebreid bezig geweest met washes, streaks en olieverf om de olive drab wat te temperen. Nog een laagje vernis, chipping, canopy wat bijgewerkt en na de wielen en kleppen gemonteerd te hebben resteerde er niet meer dan de radiodraad aan te brengen. Dat ging gemakkelijker dan verwacht en weer twee Mustangs mogen de Klaas Aif Force komen versterken. (Er zit nog een Mustang van Eduard in de pijp dus stay tuned.)

Op zich best leuke kitjes. Pasvorm is links en rechts wel een issue maar op sommige plekken was dat juist beter dan verwacht. Geen kits voor de beginnende bouwer dus koop deze niet voor je neefje of nichtje die het eens wil proberen want dan gooien ze hem gefrustreerd het raam uit. Decals waren een tegenvaller maar gelukkig waren daar oplossingen voor en de resultaten zijn best bevredigend voor de kwaliteit kits.

Eerst nog wat fotootjes van de bouw en daarna wat voorlopige eindfoto's. Ik wil er nog wat maken als de zon schijnt. Is toch vaak mooier dan led verlichting binnen.

washes en olieverf
photo 523258
photo 523259
photo 523261
Mustangs met de mazelen. :lol:
photo 523260

Voorlopige eindfoto's
photo 523262
photo 523263
photo 523264
photo 523265
photo 523266
photo 523267
photo 523268
photo 523269
photo 523270
photo 523271
photo 523272
photo 523273
photo 523274
photo 523275
photo 523276
photo 523277

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2020 22:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Man, zo'n resultaat in zo weinig tijd :brouw:

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement