Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 1:24 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 20:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank heren.

@JJ@MB Jan: Deze chipping is inderdaad eerst de Chromate chips schilderen en die daarna invullen alsof meer van het kale metaal wordt onthuld. Trucje kende ik al wel maar zag het een paar keer hoe Martin Covac (youtube kanaal "Nightshift" kijken en be blown away) dat toepast op zijn pantserwagens. Het mag wat mij betreft nog wel wat verfijnder maar ik leer langzaam bij. :)
En precies schilderen is eigenlijk vooral een kwestie van er de tijd voor nemen, goede verf en.... hele goede kwastjes. Echt, dit is niet genoeg te benadrukken. Koop een paar kwaliteits kwastjes voor dit soort werk. We kennen allemaal wel dat probleem met kwastjes die beginnen te vervormen bij de tweede keer verf pakken en mijn echt goede kwastjes doen dat niet maar houden een mooie punt. Regelmatig schoonmaken is ook belangrijk want uiteindelijk begint de verf in de haartjes van je kwastje te drogen en dan kun je niet echt mooi meer schilderen.

@FooFighter Ja ik heb verschillende tinten potlood voor dit werk. Soms maak ik er ook wat grafiet poeder mee om dat als een pigment te gebruiken. Maar dat is ook los te koop natuurlijk.

Update van de cockpits. Ik heb nog wat riempjes van Eduard gevonden. Die heb ik ooit gekocht voor een Black Widow maar er zaten meer sets in dan drie. Dus, die maar aangebracht. :) Verder nu de romphelften tegen elkaar en het ziet er best leuk uit zo. Straks met de canopy's erop zal er niet veel meer van te zien zijn maar ach, ik zie het als een oefening :)

Losse stoelen met riempjes.
photo 521476
En het zaakje ingebouwd.
photo 521474
photo 521475
photo 521477
photo 521478
photo 521479
photo 521480

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 22:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Mooi hoor -die oudere ICM kitjes hebben niet zo'n goede reputatie, maar zo te zien is dat meer een geval van alles over 1 kam scheren. Ziet er mooi uit, ook het verfwerk!

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2020 9:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Netjes hoor maar ben je niet bang dat je onderdelen door elkaar gaat halen? Dat zou mij namelijk wel gaan gebeuren als ik meerdere kits tegelijk zou bouwen :lol:

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 nov, 2020 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt heren

@Ferry. Ja, dat is wel een beetje Murphy uitdagen. :lol: Maar het is bij deze kits redelijk goed uit elkaar te houden al heb ik binnenkort ook een duobouw met twee spitfires van Eduard klaarliggen waarbij dit wel een moeilijker zou kunnen worden. :mrgreen:

Lekker de afgelopen week en weekend bezig geweest met de bouw. Gaat eigenlijk helemaal niet zo slecht. Bijna alle onderdelen zijn nu gebruikt buiten een paar antennes. Romphelften tegen elkaar en cockpits geplaatst. Daarna op de vleugels gemonteerd, wat bij de A versie niet lukte omdat de vloer wat dik is en ik die ook niet diep genoeg in de romp heb gebouwd. Maar met wat schraap en schuurwerk lukt het uiteindelijk om het passend te maken. Daarna plamuur rondom en schuren maar.
De canopy's passend gemaakt waarbij voor de A versie wat plastic card nodig was. En de luchthapper op de motor heb ik wat dunner gemaakt. Daarna tape tijd.
De C versie wordt voor een groot deel blank aluminium en die krijgt daarom eerst een laag glans zwart. De A versie heeft de eerste laag neutraal grijs op de onderkant gekregen.
Verder een hoop klein grut waaronder de kleppen van het landingsgestel. Het groen van Vallejo wilde maar niet lukken. Of het verstopte meteen de airbrush of het was te waterig, druk hoog of laag maakte geen verschil en dikke of dunne naalden ook niet. Ik weet het niet meer. En dat terwijl hun metaal verf zo goed is. :?
Plaatjes dan maar

Canopy van de A me een heel dun stukje plastic card.
photo 522046
photo 522045
Luchthapper
photo 522047
Net passende cockpit
photo 522057
photo 522048
C versie
photo 522049
photo 522050
photo 522051
Eerste lagen verf
photo 522052
photo 522053
En het klein grut. Het groen op die klepjes kostte me dus meer dan een half uur.
photo 522054
photo 522055
photo 522056

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 01 nov, 2020 23:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
[quote="Klaasdebouwer"]Het groen van Vallejo wilde maar niet lukken. Of het verstopte meteen de airbrush of het was te waterig, druk hoog of laag maakte geen verschil en dikke of dunne naalden ook niet. Ik weet het niet meer.

Dat heb ik met de witte verf Vallejo Air. Zelfde probleem, na een tijdje spuiten loopt de boel vast. En als je verdunt tot dat probleem weg is, dan is het allemaal veel te dun. Als iemand de oplossing weet, dan houd ik me ook aanbevolen!

Alles ziet er ondanks het spuitprobleem wel weer picobello uit. Complimenten!

Cheers,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 1:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Tussenstand. Nouja, stand bijna aan het einde dan. De basis kleuren zitten erop. Ik wil nog een beetje highlighten op het olivedrab maar daarna de glanslak erop. Ik ga deze keer Tamiya proberen omdat ik daarna het metaal ook wil proberen te polijsten. Jawel, superglans als doel.
Tot nu toe echter veel afplak werk en airbrushen. Gaat de goede kant op.

Eerste basis kleuren, neutral gray, olive drab en chrome.
photo 522201
photo 522202
photo 522203
Dan Olive drab op de C versie erbij
photo 522204
photo 522206
Gevolgd door rode en zwarte banden, eerst in de tape en daarna onttaped.
photo 522205
photo 522207
photo 522208
photo 522209

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 8:14 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4289
Woonplaats: Bovensmilde
Dit is allemaal mooi strak spuitwerk Klaas, mijn complimenten.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 8:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooi duo'tje aan het worden, knap spuitwerk (weer)!
:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 12:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ziet er strak uit, mooi hoor! Gek gezicht, die zwarte ID-strepen op de B. Op één of andere manier verwacht je die op een olive drab ondergrond altijd wit :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 04 nov, 2020 14:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2808
Mooi!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement