Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu wo 24 apr, 2024 22:30 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 19 okt, 2020 13:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
In het kader van haal jezelf nog meer kits op de hals met verrassingen, dit keer een duobouw met twee Mustangs van ICM in 1:48. Ik heb een nog meer WO2 kits liggen maar die zijn allemaal van Eduard dus daar heb ik iets meer vertrouwen in maar nu, deze twee kits.
ICM brengt een hele serie Mustangs uit in 1:48 en het leek me wel eens leuk om eens wat anders te bouwen dan de P-51D. Deze twee online besteld tijdens de vorige lockdown en levering was nog een beetje een dingetje en het lijkt erop dat ze in Oekraïne nog even hals over kop een doos gevuld hebben met "wat ze nog hadden liggen". Een van de twee doosjes heeft sprues in drie kleuren met veel bramen terwijl de andere er netjes uit ziet. Maar goed, ze waren goedkoop dus niet teveel zeuren. En als iemand echt zijn best heeft gedaan om dat doosje toch nog gevuld te krijgen, dan is dat toch ook wel weer leuk.

De kits:
photo 520978
Inhoud doosje P-51A
photo 520979
photo 520980
photo 520981
photo 520982
photo 520983
Inhoud doosje P-51B/C
photo 520984
photo 520985
photo 520986
photo 520987
photo 520988
En, een fretje PE weten te bemachtigen voor de C versie.
photo 520989

We gaan ervoor :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op wo 18 nov, 2020 13:46 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 okt, 2020 22:22 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Leuk, deze twee vroege versies van de Mustang.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 19 okt, 2020 23:31 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Dit zijn trouwens goeie kits ondanks dat het er bij elkaar geraapt uitziet!
Deze kits zijn verbeterde kopieën namelijk van de Accurate miniatures Mustangs..
De cockpitkapjes passen ook beter maar als je vervangende zoekt moet je de canopy’s van Rob Taurus hebben die passen echt perfect en zijn glashelder en best wel goedkoop!
De Aviationmegastore heeft deze op voorraad :wink:
Ik denk dat je hier veel plezier aan gaat beleven..

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2020 10:50 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Leuk twee mustangs.
Plastic ziet er volgens mij nog wel prima uit.
ga deze zekers volgen.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 20 okt, 2020 11:03 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Dit beloofd een mooie duobouw te worden! Ik volg!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2020 23:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt voor de aanmoedigingen. :brouw:

De details zijn eigenlijk, net als bij mijn Russische Spitfire, niet slecht De paneel lijnen zien er prima uit en de cockpit details zijn ook redelijk. Het plastic is, zoals ik van ICM ken, erg zacht. Dat maakt het bewerken makkelijk maar het is ook enorm kwetsbaar. De cockpits blijven echter beide gesloten (ik ga ze niet opensnijden) en dus teveel aandacht aan de cockpit geven lijkt wat verspilde moeite. Wel wil ik proberen de canopy's te polijsten zodat ze mooi doorzichtig worden. Eerst nog even wat tamiya polishing compound aanschaffen en dan kan ik experimenteren. Het mooie van deze duo bouw is dat ik van elk type canopy er twee heb. :D

Voor de C versie heb ik de PE om de cockpit toch wel wat aan te vullen en het is een lekker simpele set, zonder kleurtjes dus ik mag zelf schilderen afgezien van de wijzerplaten want die zijn op een stukje dun papier meegeleverd. Tot nu toe gaat het prima al moet ik de onderdelen veel bewerken zoals ik verwacht had.

De eerste stappen.

photo 521168
photo 521167
photo 521166
photo 521165
photo 521164
photo 521169
photo 521170
En ik moet een handeltje goed zetten zie ik. :lol:
photo 521171

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 22 okt, 2020 15:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 okt, 2020 0:14 am
Berichten: 48
Mooie eerste stappen Klaas. Deze kits zien er eigenlijk best wel ok uit. Had ik niet gedacht. En die p-51c scheme is erg aantrekkelijk. Volgens mij heb ik gelezen dat de piloot welleens rondvloog in zijn football shirt? Kan me vergissen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 0:48 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
@FooFighter. Geen idee of ze zo operationeel wel eens hebben rondgevlogen maar dat lijkt me op hoogte wel fris worden maar dat maakt het ook weer cool. ;)

Verf in de cockpit. Interior green en zwart. Wat details geschilderd met leer, wit en rood Laagje vernis eroverheen en daarna wat geëxperimenteerd met chipping met de kwast. Eerst wat zinc chromate gestippeld op slijtgevoelige plekken en daarna met donkergrijs ingevuld. Na de matte lak wil ik er dan nog een keer met een potlood overheen om het een metalen glans te geven. Het is een beetje een experiment om eerlijk te zijn en veel zal je er niet van terugzien als de canopies dicht zitten maar dit geeft me een leuke kans om te oefenen :)
Verder de vleugels met maingear wells gebouwd. Dat is toch wel een mooi stukje engineering geweest van ICM. Ziet er prima uit en het past geweldig goed. De vleugel voorranden hadden wel een beetje plamuur nodig maar niks ernstigs. De wells heb ik al groen gespoten en voorzien van glanslak. Morgen maar eens een wash op zetten.

Plaatjes.
Overzicht van de geschilderde onderdelen.
photo 521406
photo 521405
photo 521407
photo 521408
Wheel wells.
photo 521409
Na wat verwering.
photo 521410
photo 521411
photo 521412
photo 521413

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 8:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Ziet er super uit.

Hoe maak je die slijtplekken? Met de kwast, of tip je met iets harders aan, zoals een tandenstoker?

Ook die kleine details die je verft zien er top uit. Klein rechthoekig detail blijft mooi rechthoekig. Dat lukt mij nooit zo mooi. Wat is daar het geheim?

Groet,
Jan

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 13:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 okt, 2020 0:14 am
Berichten: 48
Citaat:
Geen idee of ze zo operationeel wel eens hebben rondgevlogen maar dat lijkt me op hoogte wel fris worden maar dat maakt het ook weer cool. ;)

:D haha, inderdaad. Misschien over zijn jas?

Goede vorderingen! Over potlood gesproken, ik gebruik weleens Prismacolor Verithin Metallic Silver voor de chipping. Samen met het gebruik van een penseel. Met de kleurpotlood kun je hele fijne chips maken en heb je betere controle. Het is wel wat vel, maar makkelijk te downtonen met een wash.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement