Eindelijk weer eens tijd gevonden om verder te doen aan deze gracieuze vogels! En uiteraard ook zin om verder te gaan met het verslag.
Ondertussen zijn het reeds twee complete airframes geworden en ben ik druk in de weer met nog wat subassemblies. Momenteel zijn de motoren van de recente Revell aan de orde.
Volg maar mee in de foto's!
Nadat de interieurs klaar waren, werd het tijd om de rompen te sluiten. Net zoals bij de Ju-290 kun je kiezen om een gedeelte niet te lijmen zodat het interieur altijd kan bekeken worden, maar dat vind ik niet zo nodig. Vastgelijmd dus.
Ook zoals bij de ju-290 is er bij de onderkant toch een kleine step die wat aandacht vereist.
Ook bij de oude versie, vind je hetzelfde euvel
De neus van de oude versie is ook onder handen te nemen. Misschien lag dit aan de vorige eigenaar en kwam dit naar voren tijdens mijn sloopwerkzaamheden.
De gondel van de oude versie vroeg wat overredingskracht om te blijven zitten.
De bovenkant van de nieuwe versie heeft nagenoeg geen putty nodig. Even wat bijschuren en de naden verdwijnen.
De gondel van de nieuwe versie heeft wel last van een naad. Deze heb ik dichtgesmeerd en met de natte vinger afgestreken.
Ook bij de achtervleugeltjes heb ik dit proces herhaald.
De bevestiging van de hoofdvleugels (van beide versies) verdienen toch aandacht bij het plaatsen, tijdens het droogpassen kwam er toch aan het licht dat er secuur moet gevijld worden.
Spijtig dat ik daar geen foto's van heb genomen. Neem het maar van me aan. Het loont de moeite om hier aandacht aan te besteden.
Zo staan ze er beiden ondertussen bij.
De motoren van de nieuwe versie zijn nog niet definitief bevestigd. Dit omdat ik deze apart zal schilderen. Maar eerst nog wat verbeteren.
De lijmnaden wegschuren en uiteraard die lelijke sinkmarks aanpakken. Hierover later meer!
Dat is wel een minpuntje!
Zo, dat is'm weer!
Laterzzz