Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 17:57 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2020 18:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Alle decals zitten erop met laagje vernis erover

photo 523148

Ze waren mooi dun en liggen er perfect op, ook ietsje wash gebruikt voor accenten bij panellines. Toch ook wat met olie gewerkt om sommige panelen wat mooier te maken.

photo 523149

Alles nu afmonteren en ben al wat aan het diorama begonnen.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2020 8:08 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Hij begint heel erg mooi te worden, deze Kolibri.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2020 21:59 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Wat een gaaf onderwerp, nooit geweten dat het Duitse leger toen al helikopters heeft gehad. Kan me aan de hand van het filmpje wel voorstellen dat ze deze in grote aantallen wilden produceren. Je bent goed onderweg, ziet er allemaal keurig uit!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2020 22:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Hij ziet er prachtig uit JJ. Ik heb al een tijdje de 1:72 klaar liggen, maar heb nog teveel andere items 'on the bench'. Maar ik moet zeggen, het jeukt enorm.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2020 18:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
Ruim maand geen vorderingen gepost door diverse ontwikkelingen op prive vlak. Toch wel aktie geweest hoor bij Spiderbrouwer. De Kolibri zelf is eigenlijk wel af. Helaas is bij het passen een stangetje van een rotorblad gebroken. Dit is ook een absurd dun stangetje, wat de rotorbladen moet dragen. Ga kijken of ik ze misschien vervang door metalen staafje als het niet teveel werk is.
Ben vooral bezig geweest met het maken van een diorama wat me leuk lijkt, anders wordt het een beetje kaal. Ik had dus al twee figuren gekocht met jerrycans welke voor onderhoud aan de heli gaan zorgen. Errst maak ik een ondergrond van een fotolijstje wat ik nog had. Op de bodem ijsstokjes plakken.

photo 526979

Dan deze inkwasten met florywash bruin. Ook straks nog wat gras erop plakken met houtlijm.

photo 526980

Dan de figuren eens in elkaar gezet. erg mooie kwaliteit die moderne Miniart figuren. Niet goedkoop, maar met veel zorg gegoten en ook PE details voor jerrycans.

photo 526981

Ik vond het toch nog nog wat saai dus in de pauze bij Dutchmodelshop in Nunspeet dit doosje gevonden en wat zakgeld aan uitgegeven :lol:

photo 526982

Het is een werkelijk extreem gedetailleerde bouwdoos van Masterbox. Prachtige details. Je moet chassis en interieur helemaal opbouwen met heel kleine delen zo in 1-35 schaal. Dus afgelopen weken was het priegelen. Er ontstaat dan wel een mooi iets. Hier alles verzameld en grondverflaagje erop gespoten.

photo 526983

Dit weekend wat schilderen aan interieur en wanneer klaar komt hij hier op het gras te staan. Ook de figuren nog schilderen die erbij horen.

photo 526984


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2020 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Leuke toevoeging die auto. Gaat net dat beetje leven toevoegen. Ga je de bijbehorende figuren daarvan ook gebruiken?

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 20 dec, 2020 18:22 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5063
Woonplaats: IJsselstein UT
Prachtig werk een een niet zo gemakkelijk model.
Succes,
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2020 1:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er leuk uit JJ.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 21 dec, 2020 9:53 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Dat ziet er echt leuk uit hoor. Alleen zou ik persoonlijk het hout even geschraapt hebben want met deze hoogteverschillen wil ik er niet graag overheen rijden :D

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 jan, 2021 16:20 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1064
Woonplaats: Putten
De afgelopen weken lekker doorgewerkt aan de Flettner. Diorama base, auto en figuren afgewerkt en proberen in een leuke setting te laten zien. Ook typeplaatje gemaakt voor op de rand. Ja, dan ontstaat er ongeveer het onderstaande. Ik ben er stiekum erg blij mee. Het is een heel aparte helikopter geworden. Zowiezo verbaasd het mij dat dit in het echt allemaal gewerkt heeft met die twee rotorbladen. Later is het principe nog gebruikt bij Kamann en Kamov bij hun heli´s geloof ik. De Miniart kit is goed te bouwen, mits je goed kijkt en het niet te snel wilt doen. Alles is wel erg kwetsbaar, maar past prachtig en je ziet dat het ontwerp van de bouwdoos met veel zorg gedaan is. Het resultaat is niet erg groot ondanks de schaal. Ik vond het leuk om er eens wat meer van te maken met een diorama en ook wel vanwege de kwetsbaarheid van het geheel. De mercedes van Masterbox was een positieve verrassing. Extreem gedetailleerd voor deze schaal en veel mogelijkheden om op te bouwen. Voor het eerst heb ik mij eens uitgeleefd met figuren schilderen. Dit is toch wel een hele andere techniek om een redelijk resultaat te krijgen, ben wel blij met het resultaat, maar zal in de toekomst toch nog wat mee moeten oefenen met bv olieverf om te perfectioneren. Voor nu wel goed. Nou, genoeg gekletst, hieronder de eindfotos :D

photo 528990

photo 528986

photo 528985

photo 528984

photo 528983

photo 528981

photo 528979

photo 528978

photo 528977


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement