Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 11:52 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2020 12:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
ziet er weer mooi uit. De propeller gaat ook mooi worden. Misschien wat vlakschuren en polijsten na de laklaag want nu lijkt ie wat bobbelig (op de foto tenminste)?

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 okt, 2020 21:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Hallo allemaal

Veel gebeurt hier. Ik heb mijzelf getrakteerd op een nieuwe spuitcabine, van Belkits. Mijn oude zoog de dampen niet goed af en deze lijkt wel een stofzuiger.
Je ziet de dampen gewoon naar het filter trekken.
photo 521392
En er zit nog licht in ook.

Inmiddels is de propeller nog wat verder afgewerkt, ik heb getracht subtiel een houtnerfje aan te brengen en een zwart randje als zijnde de lijm voor het gelamineerde effect. Ik heb er ook een laagje transparant geel overheen gesproten. En Klaas, ik had de ergste bobbels wat bij geschuurd met 1500 grit. Met het blote oog zag je het trouwens bijna niet, op de foto wel.
photo 521386

photo 521385

Verder staat de Fokker in de kleur, het lijkt een beetje een rare kleur, maar dat komt denk ik door de foto, bij daglicht is het een mooie dieprode kleur. Ik heb ook wat blanke lak gespoten waar de decals moeten komen.
photo 521387

photo 521390
De bovenste vleugel is nog steeds los.

Voor de oplettende kijkers onder ons.... Het geheelstaat op een ondergrondje, dat hier dan ook voor bedoeld is. Het is een kant en klaar iets van Vallejo, ik heb de planken nu zwart gespoten en de aarde Dark Earth. Ondergrondjes zijn niet mijn sterkste kant, dus ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
photo 521388

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 9:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Indrukwekkend! 1/32 is weliswaar weer wat groter, maar de mate van detaillering in de verf en weathering die hier te zien is, is top!

Wat mij ook opvalt is hoe clean de verbindingen zijn. Ik heb altijd last van overmaat lijm. Ik breng die meestal aan met een tandenstoker. Maar echt fijn krijgen lukt me niet. Hoe doe jij dat?

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 11:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik neem aan dat de kleur in het echt wel rood lijkt, zo op de foto lijkt het wel op het vervoermiddel van de Pink Panther.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 11:59 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
JJ@MB schreef:
Indrukwekkend! 1/32 is weliswaar weer wat groter, maar de mate van detaillering in de verf en weathering die hier te zien is, is top!

Wat mij ook opvalt is hoe clean de verbindingen zijn. Ik heb altijd last van overmaat lijm. Ik breng die meestal aan met een tandenstoker. Maar echt fijn krijgen lukt me niet. Hoe doe jij dat?


Hoi ik gebruik voor het verlijmen van plastic over het algemeen ultra thin van Tamiya en dan de gewone variant. Soms gebruik ik die van Mig ook wel eens maar die heeft een penetrante geur van aceton. De dikkere lijm soorten gebruik ik niet of nauwelijks, wel eens om vleugelhelften op elkaar te lijmen of andere grote delen maar dat is het dan ook wel.

Als ik CA lijm gebruik (secondenlijm) wil ik het overtollige nog wel eens weghalen met debonder, als je dat met een penseel doet kan je daar prima gecondoleerd mee werken. Nog een tipje voor het verwerken van secondenlijm, als je de bovenkant van het oog van een naald afslijpt, een redelijk grote naald dan (wel wat kleiner dan een borduurnaald) en het andere eind in een kurk o.i.d. steekt heb je een mooie DIY applicator. Door het afgelopen van de bovenkant ontstaat er een soort vorkje die de lijm dmv capillaire opzuigt en daarmee weer goed op je werkstuk kunt overbrengen.

@René, ik zal nog eens een foto bij daglicht posten. De kleur is naar mijn mening wel mooi.

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 13:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Als je foto's met flits maakt (of zonder) kun je door middel van het aanpassen van de witbalans aangeven dat je bij bepaalde lichtomstandigheden je foto maakt, dat veranderd de kleur ook al.

Ik geloof je graag hoor, maar je zei zelf ook al dat de kleur op de foto anders is dan in het echt. Dat heb ik ook wel eens. komt helemaal goed als ik de rest van je werk zo zie.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 14:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Stuntman schreef:
Hoi ik gebruik voor het verlijmen van plastic over het algemeen ultra thin van Tamiya en dan de gewone variant. Soms gebruik ik die van Mig ook wel eens maar die heeft een penetrante geur van aceton. De dikkere lijm soorten gebruik ik niet of nauwelijks, wel eens om vleugelhelften op elkaar te lijmen of andere grote delen maar dat is het dan ook wel.

Als ik CA lijm gebruik (secondenlijm) wil ik het overtollige nog wel eens weghalen met debonder, als je dat met een penseel doet kan je daar prima gecondoleerd mee werken. Nog een tipje voor het verwerken van secondenlijm, als je de bovenkant van het oog van een naald afslijpt, een redelijk grote naald dan (wel wat kleiner dan een borduurnaald) en het andere eind in een kurk o.i.d. steekt heb je een mooie DIY applicator. Door het afgelopen van de bovenkant ontstaat er een soort vorkje die de lijm dmv capillaire opzuigt en daarmee weer goed op je werkstuk kunt overbrengen.

8) Stuntman


Tx, ik ga maar eens op zoek naar een naald. En debonder op mijn wensenlijst. :brouw:

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 14:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
JJ@MB schreef:
..... ik ga maar eens op zoek naar een naald. En debonder op mijn wensenlijst. :brouw:


Op YouTube staan wel wat filmpjes, o.a. van Scale A Ton.

Succes

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 26 okt, 2020 22:14 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Hallo daar

Helaas wat ziekte hier in huis, daardoor gaat de bouw wat langzamer dan gewenst, en daarnaast ook nog werken he.
Maar goed.

Ik heb een paar kleine dingetjes gedaan.
Onder andere de decals aangebracht. Ze laten zich goed verwerken, hoewel ze niet heel dun zijn, zijn ze ook niet echt dik. Al met al prima decals.
photo 521543

photo 521544
Ze reageren ook goed op Micro Mask Sol, weliswaar verschillende keren ingesmeerd, maar na een dag toch mooi over de ribben gezakt.

Die ribben zijn trouwens heeeel smal, dat wordt nog wel een dingetje om wat schaduw aan te brengen. Dunne strookjes tape snijden denk.

photo 521545
Ik heb de wielen ook geschilderd, eerste laag Dark Rubber van Vallejo Model Aces en daarna een dry brush met Light Rubber van Vallejo Model Aces. Verdere weathering volgt. Zoals je ziet zit er zelfs opdruk op de bandjes. Op mijn scherm zijn ze zeker wel 8 á 9 keer groter dan in werkelijkheid.

photo 521549

photo 521548
Ook de propeller onder handen genomen, na het schilderwerk eerste een laagje transparant geel aangebracht en daarna een laagje transparant oranje. Ik wil er nog een decal van de fabrikant op aanbrengen, van Axial. en wat lagen blanke lak

Ik hoop dat de rode kleur nu beter uitkomt op de foto's, het blijft lastig met kunstlicht.

Tot snel

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 27 okt, 2020 0:38 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Stuntman schreef:
Ik hoop dat de rode kleur nu beter uitkomt op de foto's, het blijft lastig met kunstlicht.


Prima. Als hij straks klaar is even een mooie zonnige dag uitzoeken (zonder wind) voor buitenfoto's.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement