Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 16:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 09 okt, 2020 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Hallo René,

Dat zijn inderdaad uitdrukpunten (of hoe je die ook noemt) en nee ze blijven niet zichtbaar.
Die boven in zitten, in die 'plaats zeg maar, die verdwijnen achter de tank en munitiebox, de onderste onder de vloer.

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 10 okt, 2020 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Hallo daar,

Weer een klein beetje gedaan vanavond. Ik ben niet een hele snelle bouwer.

Gisteren had ik nog wel wat highlights op de stoel en zitting aangebracht. Vandaag heb ik daar een olieverf wash overheen gedaan.
photo 520148

photo 520149

Ook de achterzijde van de cockpit heb ik van een wash voorzien, met Tamiya panelliner.
photo 520147
Bij de rechter riem heeft de verf losgelaten, dit gebeurde toe n ik de overtollige wash wilde verwijderen. Morgen even bijwerken.

Ik heb de riemen ook alvast van de juiste kleur voorzien. Morgen de metalen delen verven, een wash en dan zijn die ook klaar.
photo 520152

Ook de beide zijframes zijn wat verweerd met een wash. Aan de bovenzijde zit nog een deel wat aansluit op de achterkant, die krijgt nog een doped linen kleurtje. Het eerste laagje zit er al wel op.
photo 520151
Misschien niet zo goed te zien, maar het metaal van de gashendel heeft ook een highlight gekregen.

Gisteren kreeg ik van Tsjopper Bob (René) de vraag of die uitdrukpunten uit het zicht kwamen, dat is inderdaad het geval, ik heb dat op de foto proberen vast te leggen met een dry fit. Met wat hulp van posterbuddy bleef het allemaal net een beetje hangen. Maar het is te zien dat de uitdrukpunten afgedekt worden.
photo 520154

photo 520155
Zo, nu is dat ook weer uit de lucht.

Latersss

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2020 21:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Hallo allemaal,

Rustig brouwen we verder, vandaag de cockpit afgerond.

photo 520287
De vloer afgerond. Met decal voor het kompas.

photo 520286
De stoel, en stoelriemen aangebracht en het achterschot aan één van de zijframes vastgemaakt.

...en toen waren we zomaar hier aangeland...
photo 520290

photo 520291

photo 520292

photo 520293

photo 520294

Ook nog even in de romp gepast, daar moet ik nog wel even aan werken, want het ging wat moeizaam.
photo 520296

photo 520297

Ik ben op zich wel tevreden, er was geen duidelijk schema van de stuurkabels, dus ik heb mijn best judgement gebruikt. Her en der nog wat bijkleuren, en misschien nog wat aan de stoelriemen doen. ze zijn nu een beetje, tja..., eentonig.
Hoop dat jullie het wat vinden.

Laters....

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2020 21:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooi om te volgen dit allemaal! Ziet er erg mooi uit!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2020 22:05 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf hoor, mooie kit, mooie details en duim omhoog betreffende de 'uitdrukpunten'.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 okt, 2020 8:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooie vorderingen hoor. Als je toch iets aan de stoelriemen gaat doen kin je misschien ook alle gespen een metaalkleurtje geven. Verder een lichte wash over de riemen en dan komt het wel goed.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 okt, 2020 8:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Allen,

Dank voor de reacties.
@Ferry; ik had ze wel een metaalkleur gegeven maar daarna ook nog een wash met zwarte panelliner. Ik ga het nog eens proberen. En wat meer kleur op de riemen.

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 okt, 2020 12:44 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dit is stiekem wel een hele mooie kit. Ik vind je rapportage ook mooi, lekker veel details :)
Die handvaten aan stuurkolom lijken wel mooi verweerd zo. Echt van dat teveel gebruikte leer. Hoe heb je dat gedaan?

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 okt, 2020 13:48 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 17 sep, 2020 11:54 am
Berichten: 19
Woonplaats: Vleuten
Je maakt mooie vorderingen, hij staat inmiddels op mijn verlanglijstje :P

'k ben benieuwd naar je antwoord op de vraag van Klaas!

Koen

_________________
Op de tafel: Airfix Bismarck 1/600 Vintage Classic


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 12 okt, 2020 21:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 jun, 2007 21:16 pm
Berichten: 619
Woonplaats: Den Helder
Hallo daar,

Klaasdebouwer schreef:
Dit is stiekem wel een hele mooie kit. Ik vind je rapportage ook mooi, lekker veel details :)
Die handvaten aan stuurkolom lijken wel mooi verweerd zo. Echt van dat teveel gebruikte leer. Hoe heb je dat gedaan?


Euh, stiekem moet dat hout voorstellen, tenminste dat was de bedoeling. Maar dit effect bereik je door een basiskleur aan te brengen en dan een beetje dry brush met een iets donkerder kleur, bruin bijvoorbeeld. Welke kleuren ik precies gebruikt heb weet ik helaas niet meer.

De stoel is wel van leer, daar heb ik steeds een licht bruin-oranje kleur aan de basiskleur toegevoegd en nat-in-nat highlights aangebracht, ik geloof in 6 stappen, en dan de highlight steeds een stukje kleiner.

Ik heb de riemen ook een beetje aangepast. Dat viel nog niet mee, moeilijk te bereiken. De volgende keer gebruik ik de riemen van HGW Webgarten, en dan die van de Pfalz III, die zijn volgens mij dezelfde.
photo 520358

photo 520360

Verder heb ik de machine geweren in elkaar gezet en van een grondlaag voorzien. Alclad zwart. Ook de bijbehorende onderdelen hebben de zwarte grondkleur gekregen.
photo 520359

Last, but not least, de tail skid en wing tip skid, die hebben de eerste laag van hun basiskleur gekregen (Old Wood van Vallejo Panzer Aces) na de tweede laag maak ik net Raw Umber olieverf het hout motief.
photo 520362

photo 520363

8) Stuntman

_________________
rustig aan


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement