Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 15:37 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 23 sep, 2020 22:21 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank je Arjen, tot nu toe best goed al is het niet perfect. Maar dat geeft mij de kans om me uit te leven :)

We gaan rustig verder. Ik probeer me wat in te houden qua snelheid in de hoop dat daarmee de kwaliteit toeneem. :D
Dus nu de geprepareerde onderdelen in de verf gezet en daarna met de palet aan de slag om kleurtjes toe te voegen. Het instrumentenpaneel heb ik vooral gedrybrushed en daarna wat met kleurtjes opgeleukt. Avionics bay met zwart en tipjes andere kleuren tot leven gebracht.

Later gaat dit in de glanslak voor een wash en misschien wat decals uit andere sets om het nog wat meer karakter te geven.

plaatjens

Neuswielpoot zonder en met verf
photo 518927
photo 518933
Eerste laagje verf
photo 518926
photo 518928
Beetje details erbij
photo 518929
Nog meer met mijn vertrouwde aluminium palet
photo 518931
photo 518930
photo 518932
Just having a bit of fun :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 25 sep, 2020 12:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Ziet er een mooie kit uit!

En je hebt al mooie vooruitgang geboekt. De details komen al mooi tot hun recht.

Waaw, een 1/32 zou mij wel kunnen bekoren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 26 sep, 2020 9:16 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik ga lekker onderuit zitten en kijken wat je hiervan maakt. Veel plezier

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 28 sep, 2020 23:41 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank U heren :)

Ja, het is een leuke kit. Er zitten wel wat haken en ogen aan hoor, het is niet allemaal zo perfect als het op het eerste gezicht lijkt. Nogal wat onderdelen zijn wat verbogen of gebroken, hier en daar toch wel wat sinkholes en bramen en de instructies hebben ook wat kleine foutjes. Kortom, een normaal bouwpakket :lol:

Maar ik vermaak me dus weer prima. De cockpit heb ik nu in elkaar geplakt. Riemen aangebracht aan de stoel en het de neuswielpoot in de wiel bak geplakt nadat ik het een en ander wat geweathered heb. Ik ben best tevreden over hoe die neuswielpoot eruit ziet.
Neusromp delen aan elkaar geplakt en straks zal ik het een en ander moeten bijschuren. Plamuur is op het moment aan het drogen.

Daarnaast ben ik ook begonnen aan de rest van de romp, waaronder de main gear bakken en de brandstofpunten. (die achter de remkleppen zitten.) De beide luchtuitlaten daar alvast uitgehold. Straks nog wat extra details toevoegen want nu is het wat kaal.

Plaatjes.
Overzicht voor het aan elkaar plakken en weatheren.
photo 519207
Schietstoel
photo 519206
En de neuswiel bak.
photo 519205
De kuip (niet die in Rotterdam)
photo 519208
photo 519209
photo 519210
photo 519211
Met de neuswielbak eronder
photo 519212
Avionicsbay ingebouwd
photo 519213
En de romp aan elkaar (wordt vervolgd)
photo 519215
Luchtuitlaat uitgeboord.
photo 519214
photo 519216

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 sep, 2020 13:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Mooi schilderwerk en verwering, Klaas.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 01 okt, 2020 23:43 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank je Huib :brouw:

Scratch building. Lekker bezig geweest met het toevoegen van details. Ik was in eerste instantie niet van plan zo veel te doen maar toen ik merkte dat Kitty Hawk de wielbakken en dergelijke links en rechts simpelweg gespiegeld heeft ben ik toch maar wat uitgebreider gaan scratchen. De verschillen tussen links en rechts zijn gewoonweg te groot.
De maingear poten zijn lastig om te maken, niet omdat het niet past maar omdat de wielen.... recht op de grond moeten komen en het op lijnen is erg lastig te doen. De Jag heeft twee wielen per poot dus als de as scheef staat dan komen die wielen niet samen op de grond te staan. Ik hoop dat ik dit goed gedaan heb en dat kan ik pas echt zien als het onderstel klaar is. No sweat.
Verder natuurlijk een hoop leidingen aangebracht aan de wiel poten en de deuren voor de voornoemde ruimtes heb ik ook wat aangekleed. Tenslotte heb ik ook de binnenkant van de deuren van de avionica ruimte wat gedetailleerd. Was gemakkelijker dan ik verwachtte en de looddraad doet zijn werk prima. Ik moest er even aan wennen want looddraad is zoals Ferry al had gezegd wel heel erg flexibel maar met zijn tips gaat het aanbrengen erg gemakkelijk. Dit had ik jaren geleden al moeten aanschaffen :lol:

Fotootjes voor de liefhebbers.

Dit is de brandstof toevoer, aan de andere kant van de Jag zit die uitlaat.
photo 519478
Pootjes voor het scratchen.
photo 519477
En met wat extra's.
photo 519482
photo 519483
Kenonne
photo 519480
Main gear bakken.
photo 519479
Deurtjes
photo 519481
photo 519484
En nu mag dit in de verf. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 02 okt, 2020 16:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2813
Mooie details toegevoegd, Klaas.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 03 okt, 2020 23:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank je Huib :)

En lekker verder bouwen. Vooral airbrushen en schilderen deze keer, al heb ik ook de motoren gebouwd. En, die motoren ga ik niet displayen met open motorcompartimenten. De motoren zijn erg basic en er zitten wat foutjes in die lastig te herstellen zijn. Daarom heb ik besloten ze niet aan te kleden met scratchwerk. Dat zou anders zoveel werk zijn met als eindresultaat dat ik nog niet tevreden ben. (kijk gerust even naar de referentiefoto's om een idee te krijgen wat voor karwij dat zou worden.

De wielbakken, onderstelpoten en kleppen samen met de kanonnen zijn nu klaar en de volgende stap wordt het aan de binnenkant van de rompdelen plakken. Ik hoop dat dat al wat gaat helpen om ze wat recht te krijgen want tjemig, die rompdelen zijn zo krom als een hoepel :lol: Niet dat dat niet op te lossen is met wat lijm maar het valt wel op. Ik had dit niet verwacht bij Kitty Hawk. Net als de bouwbeschrijving die qua nummering echt veel fouten heeft. Jammer, maar ach, ik ben gewoon verwend met goede kwaliteit kits. En mijn volgende project wordt dan nog een stapje erger dus dat wordt smullen :lol:

Tenslotte nog leuk om te weten dat ik ook maar eens een spuitcabine gekocht heb... Cabinetje.. Echt heel klein en een hele kit gaat daar niet in passen natuurlijk. Maar voor als nog werkt het ding prima al is het niet bepaald geruisloos. Niet dat dat een probleem is want de compressor is ook niet bepaald stil :D Nu klinkt mijn nederige flatje af en toe als een echte workshop.

Een paar fotootjes voor de liefhebbers.
Motoren in hoofdgroepen uiteen, al voorzien van de nodige kleurtjes.
photo 519583
En aan elkaar geplakt. En dit is alles wat de motoren te bieden hebben.
photo 519586
photo 519587
photo 519588
Even ter vergelijking, zo ziet een motor er in de echte kist uit:
photo 518588
De bakken, kleppen en poten in de glanslak
photo 519585
En na de wash, streaks en olieverfbehandeling
photo 519589
photo 519590
photo 519591
photo 519592
En natuurlijk een onduidelijke foto van mijn mini spuitcabine. Voor de zekerheid gebruik ik nog steeds een masker.
photo 519584

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 okt, 2020 15:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Mooi detailwerk hoor! Ook dat verweerde metaal van die uitlaatjes. Het zijn toch uitlaatjes hè?

Ik volg met plezier!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 11 okt, 2020 14:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank je Flynn :)

De bouw gaat verder. Voor de zekerheid heb ik maar wat lood voor in de romp geplakt. Wil er niet te laat achter komen dat het een staartzitter wordt. :lol:

Verder nog wat rare dingen tegengekomen zoals pas pinnen waarvoor geen gaten in het andere onderdeel zitten, een compleet ontbrekende bladzijde in de instructies (waar een andere bladzijde gedrukt is... no kidding), wielen die echt niet passen, instructies voor het maken van twee bommen waarvoor onderdelen voor maar één bom aanwezig zijn. Maar wat ik echt jammer vind is dat in elke afbeelding van de Jaguar in Irak is een ALQ 101 pod te zien onder de linker vleugel maar die is helemaal niet meegeleverd. Misschien dat ik die nog ga proberen zelf te maken want zo ingewikkeld ziet die er nu ook weer niet uit.

Kortom we zijn er nog niet maar we komen wel in de buurt. Volgende stappen, afplakken, desert pink, decals en weatheren.

Een paar plaatjes:

Ehm ja....
photo 520264
Lood
photo 520265
En de stand van zaken
photo 520263

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 61 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement