Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 18:06 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2020 15:29 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
Wat een klus om die silvering te bestrijden :shock: . Maar het werpt zijn vruchten af. Ik vind het in ieder geval wel mooi geweest. Vandaag de hele kist een laag gloss gegeven. De decals zijn nu ingeseald, dus ik kan er niet meer aan peuteren :) . op de foto heb ik er nog even het begin mét silvering tussen gezet. En daarna de beide kanten van de staart, eenmaal in de spuitcabine en bij daglicht (noorden, dus blauwig). Ik doe het ervoor.

photo 523122

Als hij morgen goed droog is, kan ik aan het weatheren beginnen. Ook een eerste keer, dus weer spannend.

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2020 17:50 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Dat heeft zeker wat vruchten afgeworpen!
Gelukkig wordt het beloond, ziet er goed uit nu!
:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 15 nov, 2020 17:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Zo, dat ziet er inderdaad uit als een enorme verbetering. Goed werk, Jan!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2020 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
En dan ineens is hij klaar. Dat wil zeggen, ik vind het mooi geweest. Ik zie er nog van alles aan, maar je moet een keer ophouden. En dat is nu dus.
Allemaal bedankt voor de reacties en tips! Ik heb er een heleboel van geleerd. Uiteraard ook een hoop geleerd, omdat ik dingen fout deed :oops: . Het was een hele ervaring.

En dan moeten er nog foto's van het eindresultaat. Ik ben voor chique gegaan en heb er een vel papier onder en achter geschoven. Zo lijkt het heel wat :D .

photo 523336
photo 523334
photo 523335
photo 523337
photo 523338

En de huffer-cart heeft ook een plek gekregen.

photo 523339
photo 523340

Cheers :brouw:

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2020 18:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 923
Nette kist als je het mij vraagt, zeker die kar erbij is een mooie toevoeging........ :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2020 19:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Dat is echt een mooie kruisridder geworden. En niet alleen vanwege al dat extra werk dat erin zit. Volgens mij zitten er meer eigen onderdelen op dan er in de doos zaten. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 16 nov, 2020 22:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Vanwege je harde werk en volharding, maar zeker ook vanwege het resultaat, mag je hier zeker wel trots op zijn!
Goed gedaan! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2020 14:08 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ondanks de ellende met de decals toch een schitterende kist geworden! Dit zal wel z'n model zijn als mijn Corsairs, zelf zie je alles, maar een ander ziet alleen een mooie kleurrijke en beter gedetaillerde Crusader, en zal zich verbazen als je verteld dat dit de crappy Esci kit is!
Fijn dat het toch grotendeels gelukt is, die Tamiya Mark Fit klinkt iig vergelijkbaar met dat Mr Mark Sol spul wat ik heb. Als je dat in druppels laat zitten op decals lost de inkt op...
Wel mis ik de karakteristieke sidewinder-rails een klein beetje, of zaten die er niet bij?

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 18 nov, 2020 15:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 450
jeroen_R90S schreef:
Ondanks de ellende met de decals toch een schitterende kist geworden! Dit zal wel z'n model zijn als mijn Corsairs, zelf zie je alles, maar een ander ziet alleen een mooie kleurrijke en beter gedetaillerde Crusader, en zal zich verbazen als je verteld dat dit de crappy Esci kit is!
Fijn dat het toch grotendeels gelukt is, die Tamiya Mark Fit klinkt iig vergelijkbaar met dat Mr Mark Sol spul wat ik heb. Als je dat in druppels laat zitten op decals lost de inkt op...
Wel mis ik de karakteristieke sidewinder-rails een klein beetje, of zaten die er niet bij?

Groeten Jeroen


Hi Jeroen,

Dank :D . Wat die rails betreft, er zaten een stel Y-racks bij, maar dat sloeg echt nergens op. Bij de Marines gebruikten ze echter vaak nog Zuni-buizen in de groundpounding-rol. Maar uiteindelijk heb ik besloten om hem clean te laten. En zo is het een echte "Last of the gunfighters".

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 20 nov, 2020 17:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2790
Nou, ik vind hem echt heel gaaf geworden. Hij ziet eruit als een goed doorleefde kist. En ik heb altijd een extra zwak voor modellen waarvan ik weet dat er een hoop geworstel ingezeten heeft. Het eindresultaat is een terechte beloning voor hard werk!

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement