Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 12:02 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2020 18:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2797
Knap werk! Prachtig om te zien hoeveel zelfgemaakte details en aanpassingen je toevoegt.

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2020 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
jeroen_R90S schreef:
Mooie verbeteringen hoor! Je kunt de bandjes altijd nog een klein beetje aan onderkant afschuren ;)
Ik vind het zelf lastig wanneer te stoppen met detailleren, hoe groter het model, hoe meer tijd je erin kunt verliezen. Ik ben nu bezig met die Trumpy 1/32 Intruder, daar zitten b.v. niet de goede schietstoelen in en aftermarket is er (gek genoeg) niet voor. Ik ben ze nu zelf aan het verbouwen, en dan zie je pas hoe complex zo'n stoel is.
Er kwam geen eind aan, dus heb ik besloten de stoelen (ruwbouw nog) in de cockpit te zetten en te kijken waar je wat van ziet en daar de focus op te zetten... anders kom ik nooit een stap verder! :mrgreen:
Wat ik mezelf voor ogen hou is vooral consequent werken; als sommige dingen versimpeld zijn heeft het voor mij ook weinig zin helemaal los te gaan op andere dingen. Het gaat een beetje om de gehele uitstraling, althans, als ik naar mezelf kijk :)


Heel herkenbaar! Ik zat daarnet ook weer naar de strakes te kijken. In de linker zit achteraan in de rand ook de fueldump-opening van de hoofdtank verstopt. Als je het weet, dan zie je het bij de echte kist. Ik zat alweer na te denken hoe ik dat zou toevoegen. Gelukkig had ik toen ook een reality-check. Dat laat ik dus maar zitten :lol:

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 21 okt, 2020 20:27 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Huib2 schreef:
Knap werk! Prachtig om te zien hoeveel zelfgemaakte details en aanpassingen je toevoegt.


Dankjewel! Maar, zoals Jeroen hiervoor al schreef, kun je er behoorlijk bij uit de bocht vliegen.

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 23 okt, 2020 12:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Nog wat klein grut aangepakt. In het weekend hoop ik dan aan het eerste grote spuitwerk toe te gaan komen.

De remklep voorzien van het kleine klepje in het midden (dat de actuator afdekt) toegevoegd en de actuator zelf, althans een stukje, want de klep staat straks maar een klein beetje open.
En de tailhook was een plat stangetje dus er moest wel iets van haak van gemaakt worden. Niet al teveel tijd aan besteed, want hij zit straks opgeborgen in een bak in de romp.
photo 521224

De strakes zitten er nu aan en hebben de centrale panelline (waar de hele staart kan worden verwijderd om bij de motor en de naverbrander te komen).
photo 521223

En tot slot heb ik ervoor gekozen om de boardingsteps in uitgeklapte toestand toe te voegen. Dat zat niet bij de kit, dus moest ik weer wat improviseren. De onderste met de poten is nog niet helemaal naar mijn zin, zoals het er nu uitziet. Maar het zit er nog niet definitief in. Eerst de preshading en de bodypaint, dan dit echt monteren. Dan kijk ik wel of het nog correctie nodig heeft.
photo 521222

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 okt, 2020 21:30 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Ik heb me vandaag voor het eerst aan het preshaden gezet. Blijkt dat ik nog wel wat problemen op te lossen heb met mijn airbrush. Ook weer niet zó gek, want dat ding zat zo'n 20 jaar in de kast. Gelukkig komt het met preshaden niet zo erg krap (vind ik). Dus alle spetters, vloeiplekken en wat al niet meer zijn redelijk gecamoufleerd. Voordat ik nou aan de werkelijk spuitjob begin, moet ik wel zorgen dat de airbrush een beetje fatsoenlijk werkt. In het begin ging het best goed. Maar na verloop van tijd liep de verfflow terug en begon het spetteren. Na een schoonmaakronde teveel verdunner en teveel druk gebruikt en zo ging het van kwaad tot erger. Dus morgen begin ik eerst maar eens met de hele zaak uit elkaar te schroeven en grondig schoonmaken.

photo 521384

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 24 okt, 2020 22:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Trapje is leuk, maar net even te breed aan de onderkant............ :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 7:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
SNAFU schreef:
Trapje is leuk, maar net even te breed aan de onderkant............ :brouw:

Gerhard


Hi Gerhard,

Dat is precies wat me niet zint. De enige goede oplossing is een nieuwe maken en daar zal het wel op uitdraaien.

Cheers :)

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 14:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 07 jul, 2012 12:00 pm
Berichten: 925
Is gelukkig niet al te veel werk..... :brouw:

Gerhard


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 18 sep, 2020 17:33 pm
Berichten: 458
Nou, daar is ie dan, het nieuwe trapje. Deze past een stuk beter :D

En vandaag de onderkant van romp en vleugel gespoten. En dat was wel een dingetje. Ik zal toch nog wat moeten oefenen vrees ik. Ik heb nu Vallejo Air gekocht en ik ben enamel gewend. Dus wel last van sinaasappelhuid. Ik zou het haast met de hand gaan doen :( . Ook het rood voor de randen van de wielbakdeuren enz uitgeprobeerd op de luchtrem. Dat potje Revell was al minstens 20 jaar oud en....tot mijn verbazing puntgaaf. Even roeren en hatsikidee. En toen was het weekend alweer om.

photo 521483

Cheers!

_________________
recent: Dornier Do-X met brandschade, Mirage IIIc, Eject! Eject!, Smit Rotterdam, Apollo 17, CL-415


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 25 okt, 2020 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Ziet op de foto's niet verkeerd uit hoor! Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van Vallejo, het spuit na wat gewenning prima, (ik verdun het trouwens met Tamiya X-20A en een paar druppen Acryl-droogvertrager van b.v. AutoAir of Tamiya zodat het wat beter vloeit en minder snel sinaasappelig wordt), maar ik heb al meerdere keren gehad dat ik het er later met afplakken weer vanaf trok.
Zelfs met primer en "dood" gemaakte tape.
Ik gebruik zelf Revell Aqua, wel wat meer mengen (b.v. Insignewit 95% R04 en 5% R43) of Light Gull Grey 50% R43, 25% R75 en 25% R05) maar dat zit een stuk beter vast -bij wijze van experiment zelfs op kaal plastic -wel ontvet uiteraard.

Wit met de kwast is ook geen pretje...

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement