Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 23:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2020 16:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
De bus is af en kan hier https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=32&t=53160&p=1037797#p1037797 bewonderd worden.

We blijven in Groot Brittannië. Deze keerl met een combinatie van twee Britse Iconen. De Spitfire en Iron Maiden. Leuke aanbieding in de Hobbyshop die ik maar meegenomen heb toen deze weer open ging na de lock down.

En wat voor bouwpakket hebben we dan? Revell heeft de 1:32 spit die op zichzelf al prima is aangevuld met speciale Iron Maiden decals met twee versies; een operationeel ogende spit met Iron Maiden opschrift en de versie die ze tijdens optredens boven het podium hebben hangen. Boven dat podium hangt trouwens geen echte maar een lichte tour versie. Een hele set in een plafond van een venue hangen is al een gedoe; als daar nog een spitfire bij moet dan kun je wel een dag extra uittrekken (heb in die branch gewerkt). Maar, ik weet nog niet welke versie ik ga bouwen, zoals gewoonlijk. De operationeel ogende versie heeft wel licht de voorkeur.
Verder mag Eddy natuurlijk niet ontbreken en ik doel daar dit keer niet mee op Eduard als leverancier van PE maar Iron Maidens Eddy. Revell levert er twee in een andere kleur plastic en ze zien er prima uit. Een zittende en een staande versie. Ik wil ze beide bouwen en eindelijk dus weer eens een piloot in de cockpit. (laatste keer was mijn F-4 Phantom II en dat was notabene de RIO).

Maar ik zal jullie niet langer in spanning houden en de inhoud van de doos laten zien in de gebruikelijke stijl.

De doos
photo 516602
Inhoud die wel heel ruim past
photo 516603
13 spreus met mooie details. Helaas ook wat flash maar ja, Revell...
photo 516604
photo 516605
photo 516606
photo 516607
photo 516608
photo 516609
photo 516610
Transparant spul
photo 516611
Eddy x 2
photo 516612
photo 516613
Awww (de verf ga ik wel gebruiken maar dat kwastje....?)
photo 516614
Decals
photo 516615
Instructieboekje in de typische Revell huisstijl. Hopelijk deze keer zonder fouten.
photo 516617
photo 516616
En twee versies. Keuzes keuzes.
photo 516618

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op za 19 sep, 2020 22:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 29 aug, 2020 18:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 27 mei, 2019 11:36 am
Berichten: 2808
Een mooie kit, Klaas. Alleen die Iron Maiden versie spreekt mij niet aan. Ik zou er de historische versie van maken. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. (Ik ben dan ook geen Iron Maiden fan.)

_________________
Nu op de werkbank:
Airfix 1/76 88mm gun & Sd.Kfz.7 tractor
Matchbox 1/76 Sd.Kfz 231
Heller en Frog 1/72 Morane Saulnier MS 406


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2020 9:41 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik fronste ook even bij dit beeld, maar na goed lezen van je tekst, begrijp ik dat ze een Spit als podiumversiering hebben gebruikt. Kijk dan wordt het anders. Als je dan Iron Madien fan bent (ben ik niet, maar vind het geen straf om zo nu en dan eens wat van ze te horen (Can i play with Madness --> zou dat een verzoekje zijn om met die andere Britse band op het podium te staan?).

Goed, een plaatje zegt meer dan woorden.
Afbeelding

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 30 aug, 2020 11:29 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Iron Maiden that brings back memory's

Leuk dat je de spit van Eddy gaat maken.

Grtz Arjan

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 02 sep, 2020 0:19 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Bedankt heren :)

@Rene Ja, dat is een mooi plaatje waar je goed kunt zien dat er maar een prop boven het podium hangt. Het lijkt bijna een opblaasbare spitfire. :lol:

Eerste stapjes gezet en dit gaat wel heel snel. Ik ga niet teveel toevoegen. Misschien hier en daar nog wat draden in de cockpit maar omdat Eddy veel ruimte in beslag zal nemen gaat die ook alle aandacht trekken en een hoop verbergen.
Alle cockpit onderdelen zijn nu voorbewerkt en staan ook al deels in de verf (nog niet op de foto's). Het past allemaal prima bij het testfitten dus ik ben voor als nog een tevreden bouwer. :brouw:

Een paar plaatjes over de voortgang.
Rompdelen met al een paar details,
photo 516767
Overzicht van de cockpit delen.
photo 516769
photo 516768
Eddy's
photo 516770
photo 516771
En de romp en vleugels aan testfit. Als ik zo doorga ben ik komend weekend al klaar :lol:
photo 516909
photo 516910

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep, 2020 0:09 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Op het randje van het weekend nog even een update van de stand van zaken omtrent de constructie van Aces High.

Zo goed als alle onderdelen zijn al uit de spreus en de cockpit staat in de verf. Wat details geschilderd en een wash aangebracht. Ik heb voor de instrumenten de decals gebruikt en ik weet niet waarom maar de decals lijken wel voor een schaal groter bedoeld. Uiteindelijk ziet het er redelijk uit en ik ga er nog steeds vanuit dat Eddie meer aandacht gaat opvragen. :lol:

Visuele ondersteuning van het voorgaande.

Eddies!!! redelijk in de kleuren. De hoofden krijgen nog een wash.
photo 517190
photo 517197
Cockpit stuff
photo 517189
photo 517192
photo 517194
Meer voor aan de onderkant
photo 517193
photo 517195
En de eerste aanzet voor de uitlaten van de Merlin.
photo 517196

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 07 sep, 2020 13:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
De gezichten zien er goed uit zeg! Ook de bruine handschoenen en jas heb je knap geschilderd. Het zwemvest heeft wel nog wat aandacht nodig lijkt me.

Ook de kit ziet er strak gegoten uit. "Shake 'n bake"?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 10 sep, 2020 0:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
@Fokkerfan, ja overwegend prima al zit er hier en daar best veel flash, vooral aan de transparante delen. Maar goed, ik doe dit al een tijdje dus dat komt wel goed ;) En, tot zover... nog geen fout kunnen vinden in de bouwbeschrijving. Dus, well done Revell. :brouw:

Nog even een snelle update. Eddies zijn ver klaar. Nog wat extra wit denk ik en wie weet dat ik nog wat stiklijntjes ga tekenen op de wat kale riemen, en dan een wash proberen. De cockpit is ook al aardig onderweg. De riemen vanaf de piloot die achter het compartiment van de piloot goed zichtbaar zijn moet ik natuurlijk ook nog maken. Voor de liefhebbers even wat fotootjes, gewoon, omdat het kan.

photo 517436
photo 517438
photo 517437
photo 517439

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 sep, 2020 22:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Nog maar een update nu we toch bezig zijn. De cockpit is klaar. Ik heb het allemaal simpel gehouden, een beetje chipping hier en daar, de riemen achter Eddie in de cockpit. Verder een leuke truc voor het spuiten van de gele tips aan de propellerbladen. Beginnen met geel en dat geel afplakken om daarna het zwart te spuiten, in plaats van andersom. Waarom? Simpel, het geel dekt dramatisch minder dan zwart. Dus, als je het geel over het zwart wil gaan spuiten, dan heb je daar een dikkere laag voor nodig. Resultaat, een lelijke rand die hoogst onrealistisch oogt. De eerste stappen in deze post, de verdere stappen waarschijnlijk in de volgende.

Plaatjes.

Eddie en Eddie voor het eerst met hoofden op de familiefoto
photo 517541
photo 517539
Nu met riemen, en zoals je ziet zat de romp nog niet dicht in de vorige foto's.
photo 517542
photo 517543
Maar hier is de romp wel dicht en Revell laat geen kans onbenut om ook hun filler noodzakelijk te maken. Dus, bij deze.
photo 517544
photo 517545
En tot slot de propellerbladen. Stappen 1 en 2.
photo 517540
photo 517546
Oh, de wielen hebben ook een kleurtje gekregen. Weet niet of ik de banden niet gewoon zwart maak. Wilde wel eens experimenteren met Revells favoriete kleur "Antraciet". Wat vinden jullie?
photo 517547

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 11 sep, 2020 22:18 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Ik vind antraciet veel beter dan zwart.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement