Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 2:34 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 jul, 2020 8:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
Dag brouwers,

het is weer eens tijd om een kit uit de stapel te trekken. M'n oog viel op dit kleinood dat reeds wat jaren had versleten in mijn stock.
Na het stof te hebben weggeblazen en zelfs een vochtig doekje over de doos te hebben gehaald, werd de boxart als het ware opnieuw zichtbaar!

Wat we willen weten over deze machine kun je op het net terugvinden, maar ik zal jullie al even op weg zetten.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Junkers_Ju_290

Ik moet zeggen, het is niet de kleinste.... De kit stamt uit 2003 en ik vermoed dat ze goed zal passen, mits wat secuur veilen. Dat is zeker, bij de Transall luisterde het ook nauw op sommige stukken.

photo 512118

Een hele hoop plastic,

photo 512117

photo 512119

Zoals altijd bij een bouw, ga ik steeds op zoek naar "laaghangend fruit", snelle progressie waar je later veel plezier van hebt daar je dit reeds hebt gedaan.

photo 512120

photo 512121

photo 512123

Het interieur start bij een lap plastiek...

photo 512122

En zoals altijd bij de nieuwe Revell-mallen moet je toch wat vlees wegschuren, hier is het niet anders.

photo 512125

Hopelijk kan ik vandaag nog verder :-)


Laatst bijgewerkt door Flynn op di 06 okt, 2020 8:13 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jul, 2020 12:46 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Leuk. Nog meer aluminium overcast :lol: Als ik de spues zo zie dan lijken ze al wel wat gedateerd maar Revell heeft best een hoop mooie kits uitgegeven de laatste jaren. Vooral hun luftwaffe kits zijn vaak van hoge kwaliteit.

Veel plezier. :)

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 jul, 2020 21:38 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 01 nov, 2010 9:56 am
Berichten: 403
Woonplaats: Vlaams Brabant België
Serieus beest zeg! Hier ga je denk ik veel plezier aan beleven!
Al een idee welke kleuren het model Zal krijgen? De uitvoering van de boxart?

Zet m op ;) ik sta in volgmodus!

_________________
groeten
Jasper


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jul, 2020 0:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 05 nov, 2014 22:56 pm
Berichten: 51
Moet een aardig grote kist worden, Succes!
Lijkt me een aardig lastige camo qua verf!

_________________
Op de tafel: Revell Handley Page Halifax B. MK.III


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 07 jul, 2020 10:55 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Mooi beest, ben benieuwd wat je ervan gaat maken, is een van de mooie new tools van revell, net als de Halifax waar momenteel ook iemand mee bezig is en onder andere de Lancaster. Ze hebben de afgelopen twintig jaar heel wat mooie grote toestellen uitgebracht. Ik heb hem ook nog liggen, dus ik ga dit topic zeker in de gaten houden.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 16 jul, 2020 11:14 am 
Offline
Admin
Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 20 sep, 2005 20:50 pm
Berichten: 10552
Woonplaats: Installation 05
Er zwerft hier nog zo'n halve zool rond die 2 van deze kits heeft verzaagd om er een Ju390 van te bouwen. Ben benieuwd of die nog een keer opgepakt wordt... :mrgreen:

Veel succes Flynn! :brouw:


Danny

_________________
Now the gate has been unlatched, headstones pushed aside; corpses shift and offer room, a fate you must abide!

photo 486741photo 488472


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 sep, 2020 16:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 27 feb, 2014 12:23 pm
Berichten: 728
ZOOOOOOOOOOOOOOOOoooooooooooooooo I'm back!

Excuus voor het lange oponthoud en de stilte van mijn kant. Je kent het wel, veel plannen maar altijd iets tussendoor natuurlijk!
Maar bam, niet getreurd, hier een mooie update van dit grote beest.

Ik moet zeggen, de kit bevalt me wel, past eigelijk bijzonder goed (tot nu, dus hout vasthouden).

Ik heb me lekker beziggehouden met het aanmaken van de cockpit en zoverder. Ik heb me zoveel mogelijk aan de kleurenkaart gehouden van Mr. Revell.
Spijtiggenoeg zie je er achteraf toch geen hol meer van. Niet erg, we hebben snapshots.

photo 518917

photo 518918

Daarna, mag je de binnekant verwerken in de romp. Een beetje overredingskracht was wel even nodig, Niet dat alles schots en scheef staat, maar eerder door de iele tabjes die Mr.Revell voorziet om uit te lijnen.

photo 518919

photo 518920

Nadat je de beide zijden hebt toegevoegd, lijkt het erop alsof men het ding heeft willen scalperen.

photo 518922

Ik kies ervoor om die centrale strook toch vast te plakken, (je hebt dus de keuze om dit los te laten) dit voor de stevigheid.
Ook heb ik gelijk het centrale gedeelte van de vleugels reeds gemonteerd. Normaliter doe je dit pas, volgens de bouwbeschrijving dan toch, nadat je de volledige vleugels hebt afgebouwd.
Hier zit een gat voor de observatie en schuttersgondel. Deze monteer ik pas nadat ik alles heb gespoten.

photo 518921

Zo staat ze er nu voor. Stevig ingepakt en al eens dryfitje met de vleugels... Heerlijk!

photo 518924


Tot laterzzzz


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 sep, 2020 21:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 11 okt, 2012 17:10 pm
Berichten: 1382
Flynn,

Even een technisch vraagje, hebben ze bij Revell gedacht om een soort van hoofdligger(spant) in de vleugel aan te brengen ? Waarom, de romp met dat losse middenstuk, is nou niet de stevigste
constructie. Door het gewicht van beide vleugels, wil er wel een spanning op de bovennaad van de romp ontstaan. Ik ben 1/48 gewend, misschien valt het bij 1/72 mee.
Ik hou van stevige constructies, bij het bouwen pak je het model vaak op vele plaatsen vast en niet altijd op de juiste plek.
Komt waarschijnlijk omdat ik teveel vacuform modellen gebouwd heb... :P :wink:

Maar verder een gaaf model, maak er iets moois van. Veel succes !

Met vr.gr.
JohnH


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 sep, 2020 21:39 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 maart, 2011 22:39 pm
Berichten: 5056
Woonplaats: IJsselstein UT
Nou Flynn: jij komt de winter wel door met dit bakbeest. Wat een mooi ding zeg! Revell heeft inderdaad prachtige Luftwaffekits uitgegeven. Ik heb heel veel lol beleefd aan de Heinkel He 177/A5 Greif.

heel veel succes!
Jan

_________________
Op de werkbank:
* Mitsubishi KI-21-1-a Sally, ICM 72205, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".

Onlangs voltooid:
* Mitsubishi Ki-51 Sonia, Hasegawa B005, 1:72 voor de BB "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945".
* Dornier Do 24T-3, Italeri 1323, 1:72 voor de BB "Franse luchtvaart 1900 - nu";
Portfolio:
* Mijn ATF portfolio 2011-heden


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 23 sep, 2020 22:10 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Grote stappen gemaakt in de tussentijd zo te zien. Volle cockpit met mooie details op die schaal. En ja, Revell heeft een hoop mooie luftwaffe kits uitgebracht in allerlei schalen. De FW-190 in 1:32 vond ik tot nu toe de beste maar wie weet. (de Bf-110 is eigenlijk van Dragon).
En echt groot dit ding. Toch wel bijzonder dat we van dit soort vliegtuigen zo weinig gehoord hebben de afgelopen 75 jaar.

Ga rustig verder en let niet op mij :D

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement