Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 15:22 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Superbug 1:48 Eduard
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2020 13:06 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Ziet er weer verbluffend uit :mrgreen:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Superbug 1:48 Eduard
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2020 23:01 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank je Ronald. :brouw:

Nog even snel een updateje voor vandaag. Deze bouw gaat weer razendsnel. Ben hier op 1 juli mee begonnen en nu staan we alweer aan de poort van het spuitwerk. Vandaag bezig geweest met de wielen, die zien er nu toonbaar uit. Verder veel afplakken. Ging zonder enig probleem. De HUD was even wat lastig maar is uiteindelijk nog gelukt. Dus, morgen gaan er wat kleurtjes op. Om te beginnen met een preshare. Ik denk dat ik wat lichte verwering in de kleuren ga aanbrengen met olieverf. Weet het nog niet zeker want is best tricky. Maar wie niet waagt die niet wint.

Windscreen op zijn plek met de HUD eronder natuurlijk.
photo 512808
photo 512809
Wielen.
photo 512812
Het edele afplakwerk. lang leven de goedkope sponsjes van de jumbo.
photo 512811
photo 512810
En een overzicht van de onderdelen. Alles is eigenlijk klaar zover, behalve wat antennes maar die doe ik op het einde natuurlijk.
photo 512813

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Superbug 1:48 Eduard
BerichtGeplaatst: zo 19 jul, 2020 20:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Deze update gaat over airbrushen. Alles is eigenlijk prima gegaan. Het enige waar ik niet zo blij mee was is dat de tape op de oranje verf sporen heeft achtergelaten. En dat nadat het enkele dagen heeft kunnen drogen. Het is niet echt een probleem want er gaat toch weer glanslak overheen (done) maar ik was wel verbaasd.

Ik maak er de meest door jullie voorgestelde versie van zoals op de doos is geportretteerd. Het anti glare paneel voor de cockpit heeft een apart zaagtand patroon maar dat was op zich best eenvoudig af te plakken en ziet er wat mij betreft prima uit. Verder de blank metalen onderdelen zoals op de radar neus kegel afgeplakt en gespoten. En nu tenslotte alles in een laag glanslak. Dit laat ik goed drogen en misschien begin ik vandaag nog aan wat decals maar ik denk dat ik daar morgen echt mee ga starten. Het einde is in zicht.

Bellytank krijgt een oranje neus.
photo 514157
Die weer wordt afgelpakt
photo 514160
Om de rest zwart te kunnen spuiten. Na de blanke lak zijn de sporen van de tape gelukkig niet meer te zien.
photo 514163
Preshade
photo 514159
En de hoofd kleuren.
photo 514158
Zaagtand (ik denk dat het de vinnen van de haai moeten voorstellen want er komt een haaiebek aan de onderkant.
photo 514161
photo 514162
En glanslak
photo 514165
photo 514164
photo 514166

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Superbug 1:48 Eduard
BerichtGeplaatst: ma 20 jul, 2020 8:25 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Strak afplak- en spuitwerk...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Superbug 1:48 Eduard
BerichtGeplaatst: ma 20 jul, 2020 23:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3758
Woonplaats: nieuw vennep
Mooi spuitwerk Klaas. Die bellytank ziet er heel strak uit.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Superbug 1:48 Eduard
BerichtGeplaatst: wo 22 jul, 2020 23:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Thanks heren. Dit is zeker weer een leuk model. :brouw:

De decals zitten erop. De haaiebek was lastig omdat deze precies over de twee AOA probes aan weerskanten van de neus geplakt moet worden en dat is met de moderne stealth vergrotende ombouw best even moeilijk. Maar, met geduld en een partij decal softener is het gelukt.
De rest van de decals gingen als een trein. Erg mooie details en kleuren en vormen zich prima naar het oppervlak.
Bovenop het model heb ik wat lichte kleurvariaties aangebracht met de stippelmethode. Olieverf gemixt tot een donkergrijze tint en die gestippeld over het model. Daarna met een licht met geurloze verdunner bevochtigde kwast geblend. Op de foto's is het moeilijk te zien maar het is ook de bedoeling dat het niet echt opvalt maar je wel de indruk geeft van een toestel dat gebruikt is en veel buiten staat.
Verder de rakketten enz voorzien van de nodige decals.

Nu de wash nog, matte lak en dan final assemblage. Bijna klaar.

Kijkt u even mee.
Voor de behandeling
photo 514498
Gestippeld
photo 514500
en geblend
photo 514499
En nog wat meer plaatjes met bestikkerde onderdelen.
photo 514501
photo 514502
photo 514503
photo 514504

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Superbug 1:48 Eduard
BerichtGeplaatst: do 23 jul, 2020 7:17 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Dit wordt weer een mooi gevaarte Klaas :)
Gelukkig loop je bij zo'n dure Eduard kit met Hasegawa basis tegen hetzelfde aan als ik altijd tegen de gewone Hasegawa kitjes.
Het is allemaal prachtig gegoten, maar de bevestigingsnokjes zitten op rotplekjes, waardoor er altijd onbedoelde schade ontstaat.
Daarnaast gaat het bij de canopies vaak ook fout door de grote hoeveelheid nokjes, er blijft altijd kans op schade helaas en dat zou niet hoeven lijkt mij.

De decals zitten er prachtig op, het spuitwerk is heel mooi gelukt, alleen het vliegtuig zelf vind ik niets aan haha ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Superbug 1:48 Eduard
BerichtGeplaatst: vr 24 jul, 2020 11:54 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Heel strak, en mooie decals......Klaas-Jan is goed bezig :brouw:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: Superbug 1:48 Eduard
BerichtGeplaatst: vr 24 jul, 2020 20:09 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dank heren. :)

@Markie Ja, dat blijft toch wel een Hasegawa dingetje. Vind ze een beetje de Revell van Japan. Ze hebben enkele geweldig goede modellen en deze is trouwens niet slecht hoor, maar een groot deel is een soort bulk productie. Maar ik wil nog steeds een keer een van die museum style modellen bouwen, het liefst de Fokker Dr1. Maar dat gaan we nog wel een keer zien.

En dan nu, rits rats klik klak 1, 2, 3 klaar. Zo snel kan het gaan al ging de laatste fase wat trager vanwege de droogtijden. De staartvlakken waren nogal een probleem om aan te brengen omdat ze gewoonweg te los zitten en willen gaan hangen naar de zijkanten. Bij het vasthouden heb ik zo hard geknepen dat mijn vingerafdruk bleef staan in de verse lak :lol: Dat kon ik dus weer opschuren en opnieuw spuiten maar knap als je het nu nog kunt zien.
De lichte weathering van de tactical gray is naar mijn mening goed gelukt al is het op de foto's maar moeilijk te zien. Ik heb mijn standaard ondergrondje maar weer eens van stal gehaald en dat geeft het toch wel een mooier effect. Het is niet mijn beste bouw maar toch ben ik redelijk tevreden.

Maar, bepaald u zelf maar wat u ervan vindt.
photo 514557
photo 514558
photo 514559
photo 514560
photo 514561
photo 514562
photo 514563
photo 514564
photo 514565
photo 514566
photo 514567
photo 514568
photo 514569
photo 514570
photo 514571
photo 514572
photo 514573
photo 514574
photo 514575
photo 514576
photo 514577
photo 514578
photo 514579
photo 514580

Voor de volgers. Ik ben nu begonnen aan een Londense Dubbeldekker uit 1914 van MiniArt.

https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtop ... 32&t=53160

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 24 jul, 2020 21:03 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Euh...gewoon wauw :shock:

Echt heel mooi geworden, ook je ondergrondje ziet er goed uit. Ikzelf ben even mijn dio vaardigheden aan het beoefenen door kastelen enzo te bouwen hier op het forum :lol:
Ik ga je dubbeldekker volgen, succes :brouw:
Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement