Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 29 maart, 2024 9:39 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 02 jul, 2020 22:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
Fphoto 511847
photo 511855
photo 511854
photo 511853
photo 511852
photo 511851
photo 511850
photo 511849
photo 511848


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jul, 2020 22:48 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Voor iemand die zichzelf noob noemt maak je mooie modellen!

Je zei eerder dat je geen pannelline wash zal gaan aanbrengen omdat je het model een stoffig uiterlijk wil geven. Ik raad je aan dat wel te doen. Een pannelline wash kan juist bijdragen aan het stoffige uiterlijk. Wanneer je een zandtint mixt met zwart krijg je een kleurtje waarmee je de details van je vliegtuig mooi kan benadrukken en tegelijkertijd ook een stoffig effect creeerd.




D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jul, 2020 23:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
Hoi dj, zie de rekst erboven. Ga dus wel n panelline wash doen :wink: . Hoe kom ik aan een zandkleur panelliner? Kun je die zelf maken?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jul, 2020 1:17 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Ik had gelezen dat je van plan was alsnog een ''wash erover te zetten'' . Ik had dit niet begrepen als een pannelline wash.

Ik verweer al mijn modellen met olieverf. Ik heb een aantal basiskleuren thuis waarmee ik iedere kleur kan mengen die ik nodig heb. (Zwart, wit, een roest tint, geel, groen, bruin). Ik meng een klein beetje olieverf in een klein schaaltje/mix cupje en vervolgens verdun ik het met wasbenzine. Wasbenzine droogt snel dus dat is wel fijn als je snel wil werken.

Voor jouw model zou ik overigens niet een te lichte kleur wash aanbrengen, zoiets:

Afbeelding

Misschien zelf wel wat donkerder.




D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jul, 2020 7:12 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Hij gaat weer lekker vlot hier :D
Gaat er ook echt al weer mooi uit zien! Goeie keuze van je om de chipping weer wat af te zwakken. Op zich vlogen er aardig gechipte kisten rond van deze maar het zag er meer wat onnatuurlijk uit. Misschien door de positionering of iets dergelijks, kan er niet zo goed een vinger op leggen.

Ben weer benieuwd naar de volgende vorderingen! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 03 jul, 2020 8:20 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 06 apr, 2015 20:18 pm
Berichten: 3756
Woonplaats: nieuw vennep
Hij ziet er zo veel beter uit met minder chipping. Mooi werk. Ik vraag mij wel af of Tamiya deze kit niet van uitlaten heeft voorzien want die mis ik nog wel.

_________________
Gr, Ferry

Kijk ook eens bij mijn bouw.
https://modelbrouwers.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=53&t=53651


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 04 jul, 2020 18:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Washes kun je zelf maken van elke soort verf als je dat wil maar het lastige is dat ze soms te snel hechten. Als je zelf washes wil maken op waterbasis dan kun je daarvoor pigment poeder gebruiken dat je oplost in water met een hééééél klein druppeltje afwasmiddel erin. Dat laatste om ervoor de zorgen dat de oppervlakte spanning verminderd en het geeft je de mogelijkheid om het weer weg te poetsen met een vochtige lap of wattenstaafje. Teveel zeep zorgt ervoor dat het dreigt te gaan schuimen en dat wil je natuurlijk niet. Pigment is te krijgen in allerlei soorten maar om te beginnen is de set van Revell eigenlijk prima. Zes kleuren (wit, zwart, donkergrijs, geel, groen en roodbruin) en prima pastel poeder dat je natuurlijk ook nog eens kunt mixen. Ik gebruik het al jaren. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement