Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 2:05 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 0:36 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
Beetje weinig tijd vandaag maar gelukkig genoeg om m in de primer te zetteb. Zwarte primer dit keer. Daar heb ik alu overheen gespoten op de delen die ik wil verweren, vleugels/cowl en stukje romp. Heb dit keer Duraluminium van AlcladII eens gebruikt. Is een donkere alu kleur. Nog nooit gebruikt en hij is inderdaad heel donker. Niet gepolijst alu dat wordt blootgesteld wordt kennelijk snel donker. Dus maar eens kijken of dit wat is. Heb ook prop zo gespoten. Bij de corsairs was vaak de hele achterzijde vd prop blank vanwege koraal landingsbanen etc. Ga er n nachtje over slapen of ik t zo laat of er toch een lichtere alu overheen spuit.

Wellicht iemand van jullie een idee wat t beste kleurtje is?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 0:37 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
photo 511632


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 0:41 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
Was overigens mn eerste ervaring met Alclad. Vond t niet zo lekker uit t flesje komen eerlijk gezegd. Begon met de aanbevolen 12/15 psi maar heb dit uiteindelijk flink verhoogd. En dan nog..zitten veel “deeltjes” in en je krijgt t moeilijk vloeiend vond ik. Ik blijf dus hierna iig bij mijn vertrouwde metallics :wink:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 15:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
photo 511647


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 18:33 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
photo 511680
photo 511681
photo 511679


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 22:52 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Noob schreef:
Was overigens mn eerste ervaring met Alclad. Vond t niet zo lekker uit t flesje komen eerlijk gezegd. Begon met de aanbevolen 12/15 psi maar heb dit uiteindelijk flink verhoogd. En dan nog..zitten veel “deeltjes” in en je krijgt t moeilijk vloeiend vond ik. Ik blijf dus hierna iig bij mijn vertrouwde metallics :wink:


Hoi Noob,

Met veel interesse al bouwsels gevolgd en het ziet er allemaal heel netjes uit, zo ook deze Corsair.
Wat betreft de alclad, deze moet niet vloeien!
Het is een echt systeem wat goed werkt als je het een beetje onder de knie hebt.
Matte verf is niet echt vriendjes met Alclad , dan kan je beter glans of halfglans gebruiken.
Alclad zuigt zich in de ondergrond en daarmee kan je ook een bepaalde diepte qua kleur krijgen.
De kleur van de ondergrond kan je dus mee variëren waarmee je een mooie schakering van aliminium kleuren kan krijgen.
Hier een linkje naar het gebruik ervan ..
http://alclad2.com/how-to/video-instructions/

Ga vooral zo door :D

Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 23:41 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
Hi Jan, dank!!! Dacht al dat t ineens aan mn settings lag. Maar het is dus oriduct eigenschap :D

Ben weer iwts verder gekomen:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 30 jun, 2020 23:44 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
photo 511712
photo 511713
photo 511714
photo 511715
photo 511716


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 01 jul, 2020 0:06 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
Heb besloten dat ik eens geen panelliner/wash oid dergelijks ga gebruiken. Het is een pacific apparaat dus ga m vooral sverder stoffig maken en verkleurd door de zon. Ga morgen nog van die stapstrepen op de vleugel spuiten en daarna een betere airbrush kopen :P die ik nu heb is ok maar het fijne werk is er toch wel lastig mee. Vooral ook omdat die cup bovenop zit, kan het dus vaak moeilijk zien. Morgen maar eens orienteren :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 02 jul, 2020 22:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 04 mei, 2020 18:31 pm
Berichten: 149
Heb toch de chipping op de vleugels een stuk weggehaald. Vond t wat te veel. Model is klaar voor de blanke lak, ga toch wash erover zetten. En daarna lekker verder verweren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement