Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 19:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2020 20:21 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 09 jul, 2020 20:15 pm
Berichten: 19
Hi aller eerst wil ik u een compliment maken met de mooi bouw van uw model. het ziet er er prachtig uit.

Over het opvouwen van de rotor kan ik heel kort in zijn, dat kunnen de NFH toestellen van het 40ste.
Dit heb ik op facebook gezien in een filmpje. dat is een pagina die gaat over de caiman zo als de belgen hem noemen.
suc6 met uwe bouw


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2020 20:57 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Spitfirebouwer schreef:
Dit heb ik op facebook gezien in een filmpje.

Dat was een goede tip! Ik zocht naar foto's, check Youtube: Filmpje 1 en Filmpje 2

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2020 21:17 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@spitfirebrouwer en Shake, dank voor complimenten en duidelijk filmpje. Dit ga ik dus doen en scheelt ruimte. De staart vouw ik niet want dan moet er gezaagd gaan worden en daar heb ik geen zin meer in :x
De Pe stelt niet zoveel voor en is nogal dik, de resin rotordelen en sonartoren(die ik niet gebruik) zijn wel mooi. Ik heb deze keer de rotorbladen gewoon voorzichtig gebogen omdat ze mooi flexibel waren, er is dan wel kan s op breuk als je pech hebt. Je kunt ze evt wel in warm water leggen en dan buigen. Een goede tip van tsjopperbob die ik ook vaak gebruik is ze langs lineaal of niet te scherpe schaar halen, ze gaan dan ook krom staan. Net al dat je linten maakt voor aan boeket :)

Zelf gisterenavond begonnen met 2 kleine stukjes gaas die ik nog had om de massieve kitdelen in vorm te buigen endan heel dunne strookjes Tamiyatape erop te freubelen. Deze moeten dan gefixeerd worden en voorzichtig van kleur voorzien.

photo 512347


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 jul, 2020 22:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Shake schreef:
Filmpje 1

Die vond ik ook, hoef ik hem niet meer te plaatsen. Nog wat foto's kan geen kwaad.

Afbeelding
Afbeelding
Bron: https://nhindustries1.rssing.com/chan-20075206/all_p4.html

Voor nog meer foto's, klik hier

spiderbrouwer schreef:
Een goede tip van tsjopperbob die ik ook vaak gebruik is ze langs lineaal of niet te scherpe schaar halen, ze gaan dan ook krom staan. Net al dat je linten maakt voor aan boeket

:brouw: :brouw:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2020 22:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
Bedankt voor filmpjes en foto"s. Vandaag heb ik de Belgische NH90 afgebouwd. Laatste details en kleurtjes erop. Ruitenwissers, antennes, lier, hekrotor enz. Het werd tijd ook, want ik heb zin om weer eens een ander project te starten en ook nog wat aan mijn diorama met Faun en Treibflugel die dit jaar af moet 8) te werken.
Voor de decals op de NH90 heb ik gebruik gemaakt van veel decals die op het sheet bij de kit zitten.Voor de Belgische roundels had ik bij aviation megastore een velletje besteld. Helaas waren deze te klein en hadden geen randje eromheen. Gelukkig vond ik nog een setje in mijn verzameling decals :D De registratienummers heb ik als bestand van een Blgische Facebookgroep lid gekregen en zelf geprint en aangepast naar de 1.
Ik heb voor de kleur de lichtgrijze verf van Hataka uit de set Nederlandse helikopters gebruikt, deze is hetzelfde als voor de Belgische NH90. Ik vind deze kleur echter veel te grijs. Had de verf heel goed geschud, dus daar kan het niet aan liggen... Ik heb het maar zo gelaten omdat hij er erg mooi op zit en geen zin had om weer te gaan mengen met Revell zoals ik destijds voor de Nederlandse versie gedaan heb....
De NH 90 kit blijft erg mooi, dus heb je hem liggen, bouwen! Er zijn inmiddels veel decalsheets op de markt. Vooral de Australische versie is bv qua camo mooi en ga ik misschien nog wel eens maken, net als de Duitse. De resin en PE set is alleen echt leuk als je ook de sonar toren inbouwt, Ik heb enkel de rotorkoppen voor opvouwen en antennes, roostertjes(die lang niet allemaal correct zijn qua grootte) ed gebruikt. Er zit geeneens gaas bij voor de luchtinlaten.

Hier de eindfotos paar met uitgevouwen rotorbladen(iets scheef want zolang met bluetac vastgezet :? Daarna met opgevouwen rotor. Helaas kan je de bladen niet helemaal over elkaar heen draaien, dit past niet. Maar zo is ook goed en spaart weer ruimte in de vitrine :lol:

photo 512791

photo 512792

photo 512794

De 3 NH90 in mijn verzameling!
photo 512796

Kleurverschil NL en Belg
photo 512797

photo 512798

photo 512800

photo 512803

photo 512801

photo 512802


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 15 jul, 2020 22:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Ziet er prima uit. Wat ik altijd belangrijk vind als ik klaar ben is of het model de sfeer van her origineel neerzet en dat is hier zeker het geval. Dus, wat betreft die kleur, niks mis mee.

Mooi werk. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jul, 2020 3:34 am 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4449
Mooi geworden, mooi setje zo!


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 18 jul, 2020 11:26 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jul, 2006 18:40 pm
Berichten: 3495
Woonplaats: Lisse
Mooie NH90 neergezet en een mooi plaatje van de familie bij elkaar :brouw: !

Ik merk wel dat we langs elkaar heen hebben gepraat over het buigen van de rotorbladen. Volgens mij heb jij het over het doorhangen van het hele rotorblad, maar ik doel meer op de naar beneden wijzende tip, zie onderstaande foto. Dat zie ik bij jouw model niet terug. Dat doet overigens niets af aan deze nette bouw, die tips zijn voor mij echt een misser van Revell bij een verder mooie kit.

photo 513784

Gr. Sjaak

_________________
Al mijn bouwverslagen bij elkaar.
Op de werkbank: Sea Hawk VSQ 860 MLD
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 19 jul, 2020 15:11 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 29 sep, 2010 22:41 pm
Berichten: 1063
Woonplaats: Putten
@Shake, inderdaad dacht dat je het over hele rotorblad had. Als het alleen het uiteinde is, dan denk ik in flink heet water dompelen en na tijdje voorzichtig met duim druk uitoefenen en iets krom buigen. Zou er niet met fohn of zo mee aan de slag gaan :( Zelf laat ik het zo, je ziet er in opgevouwde stand niet veel van....


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 25 jul, 2020 20:59 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Gaaf trio JJ.

Ik heb wel een setje BERP-tips voor een Lynx (Hobby Boss), maar voor de NH90 zijn die er volgens mij niet. Wellicht creatief met dun styreen? Die Aussie is inderdaad wel heel erg gaaf.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement