Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu za 20 apr, 2024 1:00 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 20 mei, 2020 13:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Inderdaad dus Markie gaat voor ons de ultieme Mig3 bouwen met perfecte panellines.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 mei, 2020 15:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Ik snap de grap niet helemaal geloof ik en zoals je verder terug kunt lezen is Deef het met mijn opmerking eens.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 mei, 2020 16:32 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 27 jul, 2010 0:42 am
Berichten: 135
Klopt helemaal dus was het niet nodig er weer op terug te komen bij je compliment over de kleurtjes.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 mei, 2020 17:42 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Leuk dat je politieagentje wilt spelen, als je problemen met mijn gedrag hebt stuur je toch een pm in plaats van deef zijn topic te vervuilen?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 20 mei, 2020 21:27 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 01 jun, 2006 13:03 pm
Berichten: 5691
Woonplaats: Flevoland
Jongens,

Doe ‘s lief!!

Gr. Arjan....moderator

_________________
Dear life, when I said "can my day get any worse" it was meant as a rhetorical question....not a challenge.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 21 mei, 2020 0:15 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Rustaaaagh! :mrgreen:

Ik moest wel lachen hoor, vond "greppellines" wel mooi verzonnen :lol:

Maargoed, het valt bij die foto's inderdaad wel wat meer op dan in het echt moet ik zeggen. En Branky, markie komt misschien wat bot over, maar ik ontvang net zo lief kritiek als complimentjes.

Hoe het ook gebracht wordt, het is voor mij weer even een goede heads-up om te kijken of ik daar nog iets mee kan. Ik raak zelf aan de te diep uitgekraste lijnen gewend, en dan registreer je het ook gewoon niet meer. Dus de uitdaging is voor mij nog om ze minder opvallend te maken. Bijvoorbeeld door wat verdunde witte verf er doorheen te laten lopen.

En zoals ik eerder al zei, lukt het niet, dan niet. Ik heb flink het gevoel alles uit het kitje te halen wat er in zit. Als ik zo hier en daar eens rondkijk op het internet, zie ik meer van deze Mig-3'tjes die in de vuilnisbak beland zijn dan dat er afgebouwd zijn. :lol:

En over topicvervuilers gesproken:
Arjan Ouwendijk schreef:
Jongens,

Doe ‘s lief!!

Gr. Arjan....moderator
hiero, komt gewoon binnenwandelen zonder iets over m'n Sovietfightertje te zeggen. Tssss...
Geintje natuurlijk! :mrgreen: :brouw:

Middel67 schreef:
Het geheel ziet er verdomd goed uit, mooie kleur combinatie.....en dat voor een tussendoortje :lol:

Groetjes Ronald
dankjewel Ronald, ik ben ook wel erg gecharmeerd van de kleuren. En ja, dit tussendoortje walks completely out of the hand yes... :D

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei, 2020 15:49 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
De decals zitten er op. Heeft geen wezenlijke problemen opgeleverd, het waren er ook maar weinig!

Op de onderzijde van de vleugels moesten rode sterren over witte heen geplaatst worden:

photo 508573

De sterren op de staart vond ik erg groot, het was in ieder geval niet echt mogelijk ze zo te plaatsen zoals in de bouwbeschrijving aangegeven wordt.
Dus ik heb de ster losgesneden van de 2 en een andere ster van de decalsheet gepakt. Er zitten genoeg varianten op, omdat op de andere versie die met deze kit te maken is, alle sterren zo'n beetje een ander formaat hebben.

photo 508572

De ster op de fuselage is uiteinderlijk diegene geworden die op de staart moest. De ster die ervoer bestemd was kreeg ik ook niet passend. Deze klopt qua uitlijning ook niet helemaal met de bouwbeschrijving, maar komt in ieder geval niet over of hij veel te groot is.
Ik vond het toch vreemd, dus ben het wat beter uit gaan zoeken. Het lijkt er op dat de canopy te ver doorloop te staart op. Als deze zo ver zou zijn als de oranje lijn op de onderstaande foto, dan had de grotere ster van de decalsheet iets meer naar voren gekund waardoord deze wel had gepast (denk ik).

photo 508582

Ik had natuurlijk de canopy anders af kunnen plakken, maar dan had er ook heel wat meer geplamuurd en geschuurd moeten worden om hem netjes met de fuselage te laten "samensmelten". Het wordt nergens vermeld in de bouwbeschrijving dus het is echt zo'n puntje waar je gewoon aan voorbij gaat. En nu het spuitwerk er al opzit ga ik er sowieso niet meer aan beginnen, het blijft wel een tussendoortje hè! :wink:

Een laagje HG is weer gelegd om de decals te beschermen, en dan is het de beurt aan het verven van wat details en dan weathering!

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei, 2020 16:19 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7915
Woonplaats: Ingelmunster
Ferm tussendoortje en een probleem wat regelmatiger voorkomt dan zou mogen... Hetzelfde gehad met een kit van Eduard. Daar ontbrak een volledig segment op de romp... Kom je natuurlijk achter bij het decallen...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei, 2020 16:45 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Goed werk! Ik ben blij te zien dat je de vleugels groen hebt gemaakt ipv rood en neus zilver ipv wit of bare metal. Alle kleurstellingen kloppen! Petje af!

Zo ver ik weet heeft Trumpeter de meest nauwkeurige Mig-3 kit gemaakt tot op heden, maar dan in 1:48. Heeft ook zo zijn keuren, maar in hoofdlijnen klopt de kit.

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei, 2020 16:50 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Op de vleugels zie je die preshading nog mooi onder dat groen. Geeft een leuk effect zo.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement