Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 15:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 02 mei, 2020 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Uh... makkelijke vragen eerst... :mrgreen:

Ik heb het gedeelte wat aan de voorkant te lang was van de waterkoeler eraf gehaald Markie. Dus eigenlijk lak gehad aan de paspinnen die voorzien waren, dus dat gaatje wat je er direct achter ziet wordt opgevuld.
Even nog een plaatje ter verduidelijking, rood is verwijderd, groen is rondgevijld:

photo 506762

Dan over de koelopeningen op de neus. Eerst dacht ik: "Neeeeee, ik heb ben die dingen zelf van vierkante massieve blokjes naar iets aantoonbaars aan het verbouwen geweest, dat heb ik toch ergens op gebaseerd?! Kijk:

photo 506760

"Fieuwww, je liet me schrikken!". "Maar", dacht ik daarna, "Silenoz zal het toch wel ergens op baseren?" En ja hoor:

photo 506761

:shock:
Links en rechts zijn verschillend! Oké, buiten de vraag waarom dat uberhaupt zo is, had het eigenlijk beter geweest als ze allebei verkeerd zaten. Dan had ik ze namelijk voorzichtig verwijderd en met elkaar verwisseld. Nu zit er eentje verkeerd. Daar moet ik even een nachtje over slapen. Scratch ik een hele nieuwe, Snijd ik het voorste stukje er voorzichtig af en vervang ik alleen dat, of wordt het toch een gevalletje: Jammer, missertje?

Bedankt voor het inzicht, maar ik hoop dat ik er niet van ga dromen :wink: :lol:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Laatst bijgewerkt door Deef op zo 03 mei, 2020 1:19 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 02 mei, 2020 23:22 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 19 jul, 2006 10:48 am
Berichten: 7901
Woonplaats: Ingelmunster
Ik denk dat de reden waarom ze zo zijn, is dat de schroef helpt om de lucht erin te duwen als het ware...

_________________
The early bird get's the worm, but the second mouse get's the cheese...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2020 8:02 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Tja dat is inderdaad een plausibele verklaring. Plausibel genoeg om het toch maar aan te passen :D
Voorste stukje van de intake er af gesneden, en een nieuw voorkantje gemaakt. Toen stond hij er van het weekend zo bij:

photo 507143

photo 507145

Toen was het de beurt aan de wielbakdeuren. Want, zoals eerder gezegd, als deze goed genoeg zouden passen dan lijkt het me leuk om er een "vliegend" modelletje van te maken (n.a.v. de opmerking van markie).
Nouja, zie onderstaande foto:

photo 507144

Vliegend it is dus. Gisteravond de canopy nog afgeplakt, nu op zoek naar een pilootje... :lol:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 06 mei, 2020 8:50 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Wat een naar figuur is het ook die Markie, bah, maar goed, vliegend komen de mooie lijnen wel veel meer tot hun recht al zeg ik het zelf ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 mei, 2020 9:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Over nare figuren gesproken: Ik moest er naar één op zoek. Maar hij is gevonden!
Stiekem is het een piloot uit mijn Catalina kit, maar hij bleek ook Russische roots te hebben en werd, mede mogelijk door zijn dubbele paspoort, opgeroepen om in de MiG-3 plaats te nemen...

Dat ging niet zonder slag of stoot. De romp moest eerst doormidden, ten behoeve van een net iets andere zithoek. Vervolgens is zijn arm nog wat naar binnen gevouwen en heeft hij een paar kilo van zijn heupen en derrière af moeten fietsen.
Toen hij niet meer hoefde te fietsen werden zijn voeten geamputeerd.

photo 507316

En toen kon hij dus wel plaatsnemen in zijn nieuwe kantoor:

photo 507317

Hij heeft na de vele ingrepen ook weer wat kleur gekregen, dus het gaat wel aardig met 'm!

photo 507315

Eerste keer dat ik een figuurtje probeer trouwens. Basiskleurtjes - inlijnen - wash - highlights - details. Vind het allemaal nog niet meevallen op deze schaal, maar het figuurtje zelf is ook niet echt geweldig.
Snel achter glas er mee!

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 08 mei, 2020 9:12 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Hij ziet er wel wat gemankeerd uit als ik eerlijk ben, zonder pootjes en een grote bril op, waar is zijn blindegeleide hond?

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 10 mei, 2020 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Haha ik heb z'n bril een beetje bijgewerkt, was inderdaad wel een beetje een Diva-zonnebril :lol:
Kan z'n hond ook gewoon thuisblijven :wink:

Inmiddels zit de piloot op z'n plek, de canopy heb ik met Clearfix op zijn plek gefixeerd, en het hele modelletje heeft een sopje gehad.
Eerst even een bakkie, en dan gaan we richting airbrush.

photo 507506

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2020 8:15 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Bakkie duurt lang, model wordt mooi ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2020 8:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2768
Woonplaats: Dordrecht
Haha het waren een paar bakkies extra geworden :lol:

Ik heb voor het eerst met een donkere primer gespoten, de Vallejo Surface primer - German Panzer Grey. Waarom de Panzer Grey? De Black was op bij mijn plaatselijke shoppie. :lol:
Onverdund in de airbrush werkt het erg mooi en droogt prachtig vlak op:

photo 507538

Het doel was misschien wat beter imperfecties te kunnen zien dan in een lichtere kleur, en dat is gelukt...
De vleugels bleken toch niet goed genoeg geschuurd na het vullen van de paneellijnen met secondelijm, dus weer even aan het schuren geweest:

photo 507539

Wat ik wel leuk vind aan de donkere pimer, is dat ik dus ook een omgekeerde preshading kan proberen. Normaal deed ik de paneellijnen met een donkere kleur preshaden, wat volgens mij gebruikelijk is.
Maar tegenwoordig zie je veel voorbij komen dat de panelen zelf juist een beetje rommelig licht ingekleurd worden, dus dat wilde ik ook eens proberen.

Maarja, eerst de vleugels nog eens in de primer! :brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (1): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 mei, 2020 9:19 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4273
Woonplaats: Bovensmilde
Ik vind je panellines op de vleugels veel te grof ten opzichte van de meegegoten panellines op de romp Davy.
Wanneer je een donkere basiskleur kiest, ik doe het zelf ook wel eens, dan moet je er wel even rekening mee houden dat je de kleur die het moet worden moet verlichten, anders wordt je uiteindelijke kleur veel te donker ten opzichte van datgene wat het had moeten worden.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement