Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 1:48 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2020 22:39 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
Hebbet schreef:
Hallo Chris,

Ik werk inderdaad bij 900 Sqn, een kleine 3,5 jaar. Ik heb het fase onderhoud helaas net niet meegemaakt. De laatste fase kisten gingen weg toen ik net op Volkel kwam. Ik begrijp dat er meer 900 collega's op dit forum zitten. Ik ben alleen zo slecht in namen onthouden en er dan een gezicht bij hebben :oops:

Mvg,
Jasper


Hoi Jasper ik ben niet van het 900 Sqn maar ik heb bij het 980 Sqn op Woensdrecht gezeten maar ben nu SSM van het 982 en 983 Sqn
wij hebben op Woensdrecht deze kist in het onderhoud gehad en aangaande de verf die hebben we van FAS gehad.
FAS heeft ook deze kist gespoten in de demo kleuren.

de volgende keer als je gaat afplakken op je verf/decals plak dan eerst de plakband op je arm zodat het niet meer zo hard klapt dan blijft alles mooi zitten als je de tape verwijderd, ik gebruik die gele schilderstape uit de toolgrip die ijkt heel erg op die tape van Tamiya dat sheelt een hoop gevloek thuis :D .

groetjes Marco


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2020 23:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 apr, 2020 14:04 pm
Berichten: 15
FAS is Fokker toch??

_________________
*Neerlands wanhoop in bange dagen!*


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 9:31 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
Hebbet schreef:
FAS is Fokker toch??


Yep Fokker Aircraft Servies


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 11:18 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Marco G schreef:
Hebbet schreef:
FAS is Fokker toch??


Yep Fokker Aircraft Servies


Marco en ik runnen ook een museum met een facebook site "wings over Woensdrecht". Daar staat o.a. een artikel over het spuiten van de vorige Demo kist, met foto's :mrgreen:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 11:51 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
Marco, als de tape die je beschrijft zo goed werkt, dan moet ik ook maar eens in onze toolcrib gaan rondneuzen. maar hoe dan ook dit is een mooie demokist. jammer dat we er geen budget meer voor hebben, voor een demo.

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 11:57 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 apr, 2020 14:04 pm
Berichten: 15
Hallo allen,

Grote vorderingen, sticker is hersteld (je ziet wel kleurverschil, maar dat vindt ik wel gezegend eerlijk gezegd), Het zwarte gedeelte is geschilderd met de acrylics van Revell, deze dekt goed vindt ikzelf. Nu bezig met het laatste detailwerk, en dan komt er langzamerhand een eind aan dit best langdurende project.

Herstelwerkzaamheden:
photo 503904

photo 503905

Aft transparacy geschuurd, zaten wat lijmresten op. Deze gepolijst met Tamiya polish. Verder de eerste zwarte zijdeglans erop.
photo 503898

photo 503899

Ejection Seat en Seat support maar even verwijderd, deze zat nog niet vast, kan ik die ook even laten zien.
photo 503897

Het neusje ook maar mat zwart gemaakt:

photo 503900

Wat kantoordetail, "birdslicers" zijn ook grijs gemaakt, jammer dat ik nergens "*do not paint*" stickers heb.
photo 503901

En als laatste ben ik bezig met de remparachute in de staart. Ik vond zelf dat dat hompje plastic wel wat meer detail verdiende. Even een plaatje van Google gestolen:
photo 503902

En er tot nu toe dit van weten te meubelen:
photo 503903

Volgende to do's: Wielbakken vies maken, pitot tube op de neus, Smokewinders hangen, laatste details netjes afwerken, FWD landinggear eronder, wieltjes eronder, luikjes voor de wielbakken erop zetten en dan is hij redelijk klaar denk ik. Nog genoeg te doen dus!

Dat waren weer een hoop plaatjes en vooruitgang, ik zeg tot de volgende!

Mvg,
Jasper

_________________
*Neerlands wanhoop in bange dagen!*


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 18:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 apr, 2020 14:04 pm
Berichten: 15
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag lekker door kunnen werken, en kan dan ook melden dat hij "FDC" is; Fully Demo Capable :lol: :D :brouw: . Dit is dan het einde van een 2,5 jaar durend project. Ik heb als laatste de canopy, de deuren voor de wielkasten, pitot tube, smokewinders, static dischargers, laatste decals, wielen en fwd landing gear erop gezet/geplakt.

Wat hebben we ervan geleerd?:
- Eerst alles volledig spuiten/afplakken, dan decals plakken.
- Verweren/vies maken van de wielbakken en deuren.
- Omgaan met zelfplakkend PE.

Verder is het misschien goed om even te vermelden wat ik van deze bouwdoos vond.
Ik vond de bouwdoos van Kinetic, een "graf bouwdoos" om te bouwen. De details waren mooi gegoten, maar de passing is maar echt onder de maat te noemen. Het is een bouwdoos van 4 tientjes wat ik best wat geld vindt voor een bult plastic, en dan mag je aannemen dat je ook een beetje kwaliteit hebt. Nou is het zo dat hobby geld mag kosten, maar dat moet niet betekenen dat je er moord neigingen van gaat krijgen :lol:

Ik ben blij dat ik hem af heb kunnen maken, en ik vindt dat het eindresultaat meer dan geslaagd is. Ik heb nog 2 van deze doosjes liggen, een andere AM en een BM, maar die laat ik voorlopig nog even liggen :mrgreen:
Dit heb ik in elkaar weten te meubelen:

photo 503955

photo 503956

photo 503957

photo 503958

photo 503959

photo 503960

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! Ik zeg graag tot de volgende keer, en ik kan alvast verklappen dat in de nabije toekomst er ook een 1/72 versie van dit gebakje onder mijn naam te vinden zal zijn (Orange Lion no#4!).

Tot de volgende keer!

Mvg,
Jasper

_________________
*Neerlands wanhoop in bange dagen!*


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 21:07 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik denk wel dat deze op gaat vallen tussen de grijze kisten.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 22 apr, 2020 13:13 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4451
Ondanks de problemen met de passing is dit een mooie kist geworden hoor! Ziet er goed uit.



D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003 | M270 MLRS - Operation Desert Storm


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2020 12:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 16 mei, 2008 19:26 pm
Berichten: 1147
Woonplaats: Hengelo Ov
Netjes gebouwd, en een mooie uitvoering deze F-16.
Kleine opmerking: een beetje post shading had er misschien nog wat meer leven in gebracht, de panel lines ogen een beetje kil zo.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement