Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 25 apr, 2024 11:32 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2020 22:42 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Dit had ook een leuke bijdrage geweest bij de F-16 groepsbouw die net is afgelopen.

Daar is de 1:72 versie van deze ook gebouwd.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2020 9:34 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 apr, 2020 14:04 pm
Berichten: 15
Hallo René, dit is mijn 3de Orange Lion, waarvan ik er 2 in 1/72 heb gebouwd, en ze ook allebei heb weggegeven als cadeau (één als bedankje en die ander als afscheidscadeau).

Dit is het afscheidscadeautje van mijn oud-collega. Misschien dat je er wat mee kan? Deze is vorig jaar of dat jaar ervoor gebouwd.
photo 503228

Met vriendelijke groet,
Jasper

_________________
*Neerlands wanhoop in bange dagen!*


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2020 9:40 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 apr, 2020 14:04 pm
Berichten: 15
Hallo allemaal,
Even een paar plaatjes. Ik heb hem in "Brilliant Orange" (TS-56) van Tamiya gespoten (2 lagen) en daarna nog eens 2 lagen "Pearl Clear" (TS-65) ook van Tamiya.

photo 503216

photo 503217

photo 503218

Ik weet niet of het een beetje te zien is dat hij metallic is. In het zonlicht knalt het er goed uit!
Tot de volgende!

Met vriendelijke groet,
Jasper

_________________
*Neerlands wanhoop in bange dagen!*


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2020 10:23 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
Hee mede Collega van het 900 SQN welkom hier ziet er mooi uit hoor ,ga zo verder :brouw: :brouw:
groetjes Marco

voor de stoel had je misschien van Eduard een losse stoel kunnen aanschaffen die heeft namelijk wel het bontje erbij zitten.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2020 13:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 apr, 2020 14:04 pm
Berichten: 15
Hallo mensen, ondertussen druk geweest met de decals plakken van Syhart. Wat me opviel is dat de passing vergelijkend met de 1/72 kit van Revell, een stuk slechter is. De decals sluiten overal niet even goed aan waardoor je met een beetje passen en meten er wel wat van weet te maken met de lap aan "spare" decal, ofwel een plak met alleen maar oranje waar jezelf lekker in kan knippen. De decals zijn wel lekker dun, wat ik wel een plus vindt en iets transparant. Met een beetje geduld krijg je zoiets:

photo 503219

photo 503220

photo 503221

photo 503224

photo 503225

photo 503223

Zoals u allen ziet, heb ik nogal een puinhoop op tafel. Veel mensen kunnen zo niet werken, ik ben een van die figuren die dat wel kan..... Het boekje "Safety" van de KLu dient, nadat hij is uitgelezen, als snijmat. Mijn snijmat lig ergens, en is sinds de verhuizing van vorig jaar nog niet tevoorschijn gekomen. Houdt ik mijn vriendin ook een beetje vrolijk, anders gooit ze me er vast uit en gaat ze kijken of een model van een F-16 zonder fly by wire net zo goed kan vliegen........ Verder is ze wel lief hoor 8) :lol:

We plakken gestaag verder, en dan kan hij mooi in de blanke lak.
Tot de volgende!

Mvg,
Jasper

_________________
*Neerlands wanhoop in bange dagen!*


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 10 apr, 2020 20:25 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ziet er al gaaf uit zo. Ik begrijp dat het zwarte ook een decal is? Moet je dan de vleugelranden nog bijwerken?

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2020 11:28 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 apr, 2020 14:04 pm
Berichten: 15
Hallo René,

Inderdaad dat zwarte is een decal, volgens de tekening zit er iets ruimte tussen het zwarte gedeelte en de rand van de leading edge flap. Ergens wel onlogisch inderdaad :roll:

Mvg,
Jasper

_________________
*Neerlands wanhoop in bange dagen!*


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2020 17:00 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 13 jul, 2007 22:07 pm
Berichten: 498
Woonplaats: almelo
hey Jasper,

gave kist die je aan het maken bent, mooi in elkaar gezet en geverft. persoonlijk vind ik deze de mooiste demo kist van de klu.
heb deze demo kist ooit in de fase hangaar gehad met onderhoud, wat een rot verf was dat zeg, maar wel hele mooie verf
werk jij bij 900sqn toevallig?

groeten chris

_________________
Arburatum pro vagina Felix


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2020 17:17 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 apr, 2020 14:04 pm
Berichten: 15
Hallo Chris,

Ik werk inderdaad bij 900 Sqn, een kleine 3,5 jaar. Ik heb het fase onderhoud helaas net niet meegemaakt. De laatste fase kisten gingen weg toen ik net op Volkel kwam. Ik begrijp dat er meer 900 collega's op dit forum zitten. Ik ben alleen zo slecht in namen onthouden en er dan een gezicht bij hebben :oops:

Mvg,
Jasper

_________________
*Neerlands wanhoop in bange dagen!*


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2020 17:37 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 07 apr, 2020 14:04 pm
Berichten: 15
Hallo allemaal,

Inmiddels is het vliegtuigje helemaal beplakt met decals. Ik heb hem ook in de blanke lak gezet (2 lagen Tamiya gloss). Spul heeft goed uit kunnen harden en toen kon ik beginnen aan het meest verschrikkelijke en vervelendste klusje op aarde: AFPLAKKEN! Ik heb er een schurft hekel aan, en ben altijd bang dat ik de onderliggende laklaag/decals eraf trek. En zo geschiedde nadat ik m'n afplakkunstje iets dichter tegen de zwarte lijn aan wilde hebben. Ik trok helaas de zwarte lijnen naar zn grootje, wat ik opzicht niet zo'n ramp vindt, maar dat ik een stuk van de kop mee trok vond ik toch wel "lichtelijk" vervelend :evil: :evil: :evil: . Meteen werd ik weer herinnert aan de cursus "Om gaan met teleurstellingen" :cry: . Wat hebben we geleerd?: Eerst spuiten en afplakken, dan stickertjes plakken! :roll:

Na wat gevloek, gezucht en getroost te zijn door mijn vriendin, heb ik besloten om hem niet richting het vuilnis te sturen, maar het even te laten rusten. Ik heb besloten dat ik een nieuw setje decals bestel (wat mijn lieftallige vriendin uit medelijden heeft gedaan..... :oops:), en gewoon over de kop heen plak. Ik heb de puf niet om helemaal opnieuw te beginnen, en een beetje kleurverschil kan me ook niet zo veel schelen.

Helaas pindakaas, C'est la Vie, doorgaan met ademhalen en zien dat we hem af krijgen!

photo 503705

Tot de volgende, en fijne Paasdagen! Uiteindelijk komt alles goed! :brouw: :brouw: :brouw:

Mvg,
Jasper

_________________
*Neerlands wanhoop in bange dagen!*


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 46 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement