Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 16:42 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2020 20:32 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Na mijn uitstapjes naar een tank en een Atlas raket ben ik weer terug op mijn vertrouwde terrein luchtvaart. Deze keer weer met een Duo Combo van Eduard. In deze Limited Edition zitten een Fw-190 en een Bf-109 in 1:48 schaal met decals en camouflage patronen voor kisten die in en om Duitsland gestationeerd waren in de latere jaren van de oorlog. De vroegste representatie is die van een Bf-109 die in november 1943 op Leeuwarden gestationeerd is geweest. Ik heb nog niet besloten welke ik ga maken maar het wordt ook geen diorama zoals ik met de P-39s gedaan heb.
De box art toont prominent een aantal Luftwaffe piloten wat wellicht wat afstotend werkt om de doos te kopen, ondanks dat ie maandenlang naast de kassa gestaan heeft in de locale hobbyshop is de doos uiteindelijk verplaatst naar de normale sectie. Wat mij aantrekt is de inhoud want die liegt er niet om.

Twee volledige kits met sprues van Eduard en twee fretjes PE en maskers samen met decals die zijn gedrukt bij Cartograf. Eduard weet waar het zijn spullen vandaan moet halen. (hakenkruizen zijn handig in delen geprint om invoer problemen te voorkomen). Oh, en nog een poster van een Fw-190. De kwaliteit is op het oog prima maar of het in de praktijk allemaal gaat passen moeten we natuurlijk nog zien. Eduard geeft opties voor 6 Focke Wulfs en 7 Messerschmits. De gegeven camouflage patronen zijn allemaal even indrukwekkend en gaan het beste eisen van mijn airbrush skills. Wish me luck. :brouw:

De doos met inhoud. (wat vinden jullie van de boxart?)
photo 502806
photo 502807
Sprues voor de Bf-109
photo 502808
photo 502810
photo 502811
photo 502809
Sprues voor de Fw-190
photo 502813
photo 502812
photo 502814
photo 502815
photo 502817
photo 502816
Decals
photo 502819
photo 502818
PE
photo 502820
Instructies in typische Eduard styling.
photo 502821
photo 502822
photo 502823

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Laatst bijgewerkt door Klaasdebouwer op ma 27 apr, 2020 12:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 05 apr, 2020 22:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Deze ga ik zeker volgen, succes Klaas :brouw:
Ik zelf ga beginnen aan een Eduard Bf109 E4

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2020 8:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4285
Woonplaats: Bovensmilde
Wat ik dan vooral niet snap is dat ze de hakenkruizen dan in stukjes leveren en er wel een dergelijke doos omheen stoppen, dat gaat er bij mij niet helemaal in. Mooie kits meneer de Bouwer, ziet er goed uit en zo moeilijk is dit toch niet te airbrushen, daar red jij je vast wel mee.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 06 apr, 2020 8:22 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Tja de boxart. Ik zie piloten, die bereid waren hun leven te geven. Evenals piloten aan geallieerde zijde dat waren.
Ik lees veel over onderling respect tussen geallieerde en Duitse piloten, dus wie zou ik zijn om een oordeel te vellen.
Juist in deze tijd blijkt wel hoe makkelijk je orders van een overheid opvolgt, waarvan je eigenlijk niet zeker bent of je er nu goed aan doet of niet, maar je hoopt dat je je steentje bijdraagt aan de goede zaak.

De boxart zou voor mij juist een overweging zijn deze wel te kopen. Niet omdat ik de Luftwaffepiloten vereer, maar omdat het de inhoud (letterlijk) een gezicht geeft, en daarmee laat zien dat je niet zomaar met speelgoed bezig bent, maar met een serieus onderwerp, waar je respectvol mee omgaat.

Bovenstaande is trouwens slechts een mening hoor, als iemand daar anders over denkt dan heb ik daar ook alle begrip voor, daar zijn meningen nou eenmaal voor.

markie schreef:
Wat ik dan vooral niet snap is dat ze de hakenkruizen dan in stukjes leveren en er wel een dergelijke doos omheen stoppen, dat gaat er bij mij niet helemaal in.
Tja het symbool is simpelweg verboden in Duitsland. Het is denk ik geen persoonlijke afweging van de fabrikant geweest, maar puur een manier om een hele Duitse afzetmarkt niet uit te sluiten.

Klaasdebouwer schreef:
Wish me luck. :brouw:
Good luck mate!
Mooie inhoud zeg. Ziet er allemaal uit om door een ringetje te halen, mooie heldere canopies, boekwerk erbij in kleur.
Veel plezier ook met het werken aan deze combo!

:brouw:

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 08 apr, 2020 23:45 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
@Middle Ik zag dat je begonnen bent. Ook een beetje een duo bouw dan :brouw:

@Markie Dank je. Ik kan me in ieder geval weer uitleven met de airbrush. :)

@Deef Ja, het focussed inderdaad op de piloten. Dat is iets dat Eduard wel meer doet en bij elke uitvoering wordt een vrij uitgebreid verhaal verteld over de man in kwestie. Dat moet een hoop opzoekwerk geweest zijn maar wetende hoe Duitsers alles registreerden ook weer niet zo verrassend.

Ik ben van start gegaan en wat een verademing weer om goed passende onderdelen te hebben die je niet hoeft uit te graven :lol: PE blijft soms was lastig en mijn seconden lijm begint wat oud te worden en daarom niet meer helemaal zo goed als ik zou willen.
En dan toch een puntje van kritiek. De voetensteunen/pedalen van PE, hoewel best mooi, zijn bijna onmogelijk fatsoenlijk vast te lijmen. Wat een gedoe. Ze zitten nu waar ze moeten zitten maar daarmee alleen ben ik een half uur bezig geweest. Daar mogen ze nog wel een betere oplossing bedenken want dit is gewoon niet leuk. (de rest wel trouwens, ik moet af en toe eens klagen :lol: )

Fotootjes op volgorde.
Zonder verf
photo 503458
photo 503459
photo 503460
Met verf (Black grey en nog een paar andere kleurtjes)
photo 503461
photo 503462
En met PE (deels out of focus maar ik ga toch nog weatheren dus meer details volgende keer)
photo 503463
photo 503464
photo 503465

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 09 apr, 2020 20:23 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Jeetje, jij bent weer als vanouds bezig. Dat schiet al weer lekker op, zal maar eens haast maken :mrgreen:
De spitfire heb ik al opgelost, binnenkort foto's daarvan

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 20:20 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Ik doe maar mee met de bouwwoede van deze weken. En dan twee kits tegelijkertijd om het extra spannend te maken :)

Een hoop gedaan. Cockpits zijn klaar, geweathered, gechipped, riemen erin (wat lastig is als je secondelijm niet mee wil werken) Motor van de Fw-190 is klaar. Die heb ik trouwens maar eenvoudig gehouden omdat de fan er nog voor komt te zitten en je van die motor maar weinig te zien krijgt.
De rompdelen en vleugels passen allemaal erg goed. Toch een lijntje plamuur gedaan hier en daar om er zeker van te zijn dat we geen naad overhouden. Later nog wat gescribed en klinknageltjes opnieuw aangebracht.

Voor de liefhebbers een hele ris foto's

Na de wash
photo 503812
photo 503811
photo 503810
photo 503813
photo 503814
photo 503817
FW-190 cockpit ingeplakt
photo 503815
photo 503816
photo 503818
Fw-190 vleugel met kanonnen ingebouwd
photo 503819
En aangebracht
photo 503825
photo 503823
Bf-109 cockpit ingelijmd
photo 503820
photo 503821
photo 503822
Na het schuren
photo 503824
photo 503826
photo 503827
FW-190 wat closeups
photo 503828
photo 503829
photo 503830

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 20:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jan, 2012 0:45 am
Berichten: 891
Woonplaats: Ossendrecht
Zo....jij schiet ook lekker op. Ziet er weer verdomd goed uit. Krijg zin om een FW'tje te bouwen :mrgreen:

Groetjes Ronald

_________________
ILLA PRAECEPTA SUNT NUNC AD REM


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 21:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 14 sep, 2018 21:27 pm
Berichten: 270
Je gaat lekker snel met deze twee :brouw:
Ik heb de A-8 en de G-14 hier ook liggen (maar dan in aparte doosjes), lijkt erop dat ze wel lekker weg bouwen, of niet?

_________________
Er is altijd een worst-kaas scenario.

Chemici doen echte scheikunde, chemisch technologen doen echt iets nuttigs.

Huidige actieve projecten:
KV-1 met scratchprint interior


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 22:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Mooie kijkplaatjes! Ziet er al schitterend uit!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement