Gezien de afmetingen van de T.VIII-w denk ik dat er twee aparte karretjes gebruikt zijn. Die moeten volgens de foto (op schaal) dan 40 mm lang zijn en even breed als de drijvers. Ik ga niet moeilijk doen met frames en zo, dus gewoon een 1 mm dik plaatje van 40 x 17 mm als basis. Aan de lange kanten een stukje strip van 1 x 3 mm, aan de korte kanten een U-profiel van 1,5 mm, wat een stuk uitsteekt. Achterop het plaatje komt een hellend stukje U-profiel, gemaakt van stukjes 1 mm en 0,25 mm plaat, waarin de kiel van het deel van de drijver achter de step moet vallen. In het U-profiel komen dan vertikale balkjes van 1 x 1 mm aan weerszijden van elke drijvers. Elk karretje krijgt 2 wielen 6 mm diameter en vier wielen van 4 mm, geponst uit 1 mm plaat. In de wielen is een "velg" gemaakt met de punt van een 4 mm, resp. 2 mm boortje. Asjes van 0.75 mm staf. Alle bestandelen op een foto:
Ik heb bij een proefpassing van het model op een karretje al gezien, dat het model knap staartlastig is. Om het fatsoenlijk op de karretjes te laten staan moet het model aardig ver naar voren geschoven worden. Met de glazen neus en het open bommenruim is er geen plaats om onzichtbaar lood in te verbergen. Jammer dan.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.