Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 16 apr, 2024 19:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 11 maart, 2020 21:34 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
De onderkant van de vleugel nog:
Afbeelding

En zojuist het laatste (voor)stukje aan de bovenkant van de neuzen geplakt, nu de voorkant met uitlaten goed vast zit. Het uiteinde met Tamiya Extra Thin gedaan zodat hij op zijn plek blijft zitten, de horizontale kanten + de korte kantjes waar e.e.a. versmalt naar het midden (boven) toe vanuit de binnenkant met Revell lijm.
Staat nu te drogen, net nog even de vleugel(s) gepast en dat lijkt met wat schuurwerk vrij aardig op zijn plek te gaan. Maar ik drukte het stukje neus al weer gedeeltelijk naar binnen, dus weer teruggeduwd en maar aan de kant gezet voor ik het echt stuk maak :mrgreen:
Afbeelding

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 12 maart, 2020 22:16 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Haha herkenbaar dat "niet kunnen laten om even te dryfitten voordat andere gelijmde onderdelen gedroogd zijn"...
Mijn ongeduldigheid maakt meer kapot dan me lief is :lol:

Maar lekker bezig hoor verder!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 24 maart, 2020 11:05 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4284
Woonplaats: Bovensmilde
Hee Jeroen, ook weer aan het knutselen ;)
Leuk om je weer eens los te zien gaan i.p.v. al die schut met de doos en ze zitten strak wingnuts.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 27 maart, 2020 15:08 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Leuk onderwerp, naar mijn mening toch wel het mooiste vliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog.

Succes,


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 11 apr, 2020 20:54 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Thx, Deef, Markie en DJ! :)
Het is inderdaad wat meer bakken en prakken als een Wingnuts doos, maar ook wel weer leuk om te doen :mrgreen: :mrgreen:

De laatste update is al weer een tijdje geleden, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niks gedaan heb... de vleugeltips zijn heel voorzichtig voorzien van Mr Surfacer 500, tussen 2 stripjes tape om de doek-details niet te veel te beschadigen en daarna heel voorzichtig met een zelf gemaakt smal schuurstokje geschuurd:
Afbeelding

Daarna was het de beurt om de vleugels bij beide kisten te plaatsen, waarbij me al eerder opviel dat de ene veel "bananiger" was als de andere. Ondanks alle voorzorgsmaatregelen resulteerde het zo op zijn plaats duwen van de vleugel in de getordeerde romp in een scheef staande vleugel, zodat hier wat Evergreen aan te pas moest komen:
Afbeelding
Omdat die niet helemaal op zijn plek bleef zitten op deze manier ondersteund, zodat hij netjes in het midden opdroogt:
Afbeelding
Bij de andere, minder getordeerde, Corsair ging de vleugel wel op de normale manier op zijn plek overigens, dus het lijkt echt wel iets exemplarisch.

Daarna was het de beurt aan Mr Surfacer en Mr White Putty (vergelijkbaar met Tamiya plamuur). Aan de onderkant zit ook aardig wat, en ook bij de inzetten voor de .50s en inlaten bij de vleugelwortel, al is dat hier niet echt te zien.
De staart was bij beide modellen te dik en moest flink geschraapt en geschuurd worden, anders stak deze t.o.v. het richtingsroer bijna een millimeter uit in de breedte. Bij de Corsair op de foto (de gewokkelde) had ik ook echter ook niet alle braampjes netjes verwijderd waardoor er een kier ontstaan was die ik met Evergreen gevuld heb.
Verder had het inzetstuk bovenop de neus, ondanks de voorzichtige assemblage, aan 1 kant nog wat plamuur nodig omdat de romp toch wat naar binnen gezakt was. De andere kant was met schuren prima netjes te krijgen.
De neus (vanaf de koelflappen) zit er hier nog gewoon los op, dat is was makkelijker met schuren en beetpakken.
Afbeelding
Afbeelding

De andere Corsair is bijna zo ver, daar moet ik enkel de vleugeltips nog van doen, al ben ik bang dat met al dat schuur- en plamuurwerk er nog wel wat oneffenheden tevoorschijn komen na een laagje primer...

Groeten Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 12 apr, 2020 23:02 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Goh hier heb je aardig wat werk aan zeg!
Succes verder weer!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2020 17:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Thx, Dave!

Leuke tussendoortjes weer, nog wat meer geschuurd en afgelopen week de naadjes maar eens van een laagje Mr Surfacer voorzien.
Grappig (of niet! :oops: ) was dat de delen waar ik de meeste ellende mee had eigenlijk wel meevielen, maar juist op andere delen (onderkant luchtinlaten, staart, etc) had ik nog wat werk.
Nu is het in het zonnetje prima schuren, dus dat maar gedaan...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De volgende stap is het neusje blauw maken (daar kom je achter de koelflappen niet meer bij straks) en dan kan de neus er definitief op, dan kan er hopelijk eindelijk eens definitief een kleur op. Zou wel eens tijd worden! :mrgreen: :mrgreen:

Groeten, Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 apr, 2020 7:58 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Daar zit zo te zien aardig wat schuurwerk in inderdaad! Nouja qua weer komt het allemaal wel goed uit, heel de week regen dus lekker binnen met kleurtjes aan de gang :wink: :D

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 apr, 2020 12:40 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Als je in de zon schuurt dan kun je mooi zien hoeveel stof daar vanaf komt (uiteraard) en waar het allemaal neerkomt. Is toch een eigenschap van onze hobby die niet past bij mooi uitgestalde modellen. :lol:
Gaat de goede kant op. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 apr, 2020 19:56 pm 
Offline
Organisator groepsbouw
Organisator groepsbouw
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 14 okt, 2010 16:23 pm
Berichten: 4450
Op naar de kleurtjes! :)


D.J.

_________________
Bezig met:
- M4A3E8 'Easy Eight' Sherman | M270 MLRS - Operation Desert Storm

Afgerond:
- M109 A6 Paladin | Leopard 2A5 NL | AMX-30 B2 - Opération Daguet 1991 | USMC LAV-25 - OIF 2003


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement