Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 18:53 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 feb, 2022 20:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 21 okt, 2006 13:55 pm
Berichten: 759
Woonplaats: Boechout, België
Om de aerial netjes op zijn plaats te krijgen, dien ik de romp bovenaan in het midden een ietsiepietsie uit te vijlen om die erin vast te kunnen lijmen. Ik dacht met een potloodvijltje een gaatje te draaien, maar dat was weer buiten de waard gerekend: zo'n ding is blijkbaar niet mooi rond. Het blokkeert. Dan maar met een rond vijltje voorzichtig aan de slag.

Afbeelding

De beglazing voor de koplampen herbergt simpelweg een open gat in de vleugel. Dus bricoleerde ik in het glas twee lampen. Het stukje sprue liet ik eraan omdat het wat makkelijker werkt, want er moet uiteraard weer gevijld worden om het te doen passen. Maar eerst nog afplakken en zwart randje spuiten.

Afbeelding

De mijnheer op de achterbank kreeg alvast zijn Vickers K tweeling in zijn handjes.

Afbeelding

En toen ontdekte ik dat ik net iets te veel raampjes van de buikkoepel met zwart had dichtgespoten ?! Ik ben ff terug in mijn verslag gegaan om te checken of daar misschien een goede reden voor was, maar niks terug te vinden daarover. :mrgreen: Ze bleken ook dichtgemaakt met Klear. Eentje kon ik snel vrijmaken om er weer een echt raampje van te maken, maar het andere zat zo stevig vast dat de fuselage mee loskomt. :shock: :evil:
Iemand enig idee hoe je uitgeharde Klear weer oplost ?

Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 01 maart, 2022 7:52 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 13 jul, 2005 13:54 pm
Berichten: 13623
Woonplaats: Haarlem
In principe is Kristal Klear een soort houtlijm. Enige tijd weken in lauwwarm water zou moeten werken, maar gaat dat lukken op dat ene plekje?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement