Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 11:15 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 30 jan, 2020 13:36 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Mooie plaatjes René! Heb besloten om te gaan voor de G-988. De reden daarvoor zal ik later uitwerken.
Er zitten inderdaad een hoop decals bij Jeroen! Wellicht dat ik de walkways hiervan kan gebruiken. Voor de overige ben ik heel benieuwd naar degene van Rob. Ik hoop dat de opliggende panel lines niet voor al te grote problemen gaan zorgen.
Het verbaasde mij dat er op het forum nog niet veel C-130's zijn gebouwd.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jan, 2020 18:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2587
Cool. Er is blijkbaar een hoop gebeurd bij die luchtmacht sinds ik er uit ben (2004). Met dank aan Rene. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 30 jan, 2020 22:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Even voor de duidelijkheid, plaatjes zijn gescoord op het www, niet zelf geschoten :oops:

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 jan, 2020 1:49 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 341
Marco2591 schreef:
Mooie plaatjes René! Heb besloten om te gaan voor de G-988. De reden daarvoor zal ik later uitwerken.
Er zitten inderdaad een hoop decals bij Jeroen! Wellicht dat ik de walkways hiervan kan gebruiken. Voor de overige ben ik heel benieuwd naar degene van Rob. Ik hoop dat de opliggende panel lines niet voor al te grote problemen gaan zorgen.

Als je de printkwaliteit bedoelt, hier een voorbeeld van een ander setje decals dat ik bij Spotmodel heb laten drukken:

Afbeelding

De decals zijn iets minder scherp dan die van een Alps, maar je kunt wel alle kleuren gebruiken. Het is rasterprint zoals bij elke printer, maar het raster vind ik fijn genoeg om niet te storen. Misschien geldt dat niet voor alle kleuren.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 31 jan, 2020 8:03 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Dat ziet er inderdaad keurig uit Rob. Over de kwaliteit zit ik ook niet in, gezien de kunstwerkjes die jij hier laat zien. Gewoon een gezonde spanning! :D


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 11 feb, 2020 14:29 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Hier een kleine update. Het interieur is zeer minimaal uitgevoerd, en dan ook nog eens niet correct. Reden dus om met wat plastic card te gaan knutselen.
photo 497906

photo 497905


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 14 feb, 2020 0:47 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 27 sep, 2014 13:16 pm
Berichten: 359
Hoi Marco, hier hou ik van .. gewoon een beetje updaten met wat plastic en voila!!
De cockpit is inderdaad een beetje schaars aangekleed maar je bent goed op weg..
Groetjes, Jan

_________________
plakken mag...


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 27 feb, 2020 23:55 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: do 24 aug, 2017 22:39 pm
Berichten: 291
Bedankt Jan! Ik was van plan niet zoveel aan het interieur te doen.... Maar als het dan niet klopt kan ik het niet over mijn hart verkrijgen daar niets aan te doen. Met helaas wat beperkte tijd om te kunnen prutsen, toch weer wat vorderingen gemaakt.

photo 499186


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 feb, 2020 16:52 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Mooi!!

Groeten, Jeroen

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 28 feb, 2020 22:51 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 31 jan, 2007 22:43 pm
Berichten: 341
Mijn KLu C-130 decalset is ongeveer klaar, na veel te veel uurtjes tekenwerk. Ik heb ze voor een vriend getekend die er een 1/128 metalen model mee wil doen, vandaar dat de set niet zo uitgebreid is geworden als die van Flevo. Ik had eerst alleen de 1/144 gezien, en later de 1/72 en 1/48 versies, en die hebben heel veel kleine stencils. Ik vind het gekkenwerk om dat allemaal ook te tekenen, dus ik laat het hier even bij.

Afbeelding

Aangezien de verf van de KLu Hercen aanzienlijk verkleurt (verbleekt) heb ik ook 20% lichtere versies van de roundels en badges gemaakt, voor wie zijn model ook 'verkleurd' schildert. Deze zijn hier niet getoond.

Voor wie belangstelling heeft: als ik deze set in 1/72 bij Spotmodel laat printen, is dat een bijna volledig gevuld velletje, en dat kost 20 euro plus porto. Niet goedkoop dus! Er kan een beetje bezuinigd worden door alleen de benodigde registraties en badges te nemen. In 1/144 is het slechts 1/4 velletje, en navenant goedkoper.

Opmerkingen over het tekenwerk zijn ook welkom.

Rob


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement