Ondanks het feit dat ik nu ongeveer de hele dag thuis zit, krijg ik minder gedaan dan ooit
. Hier en daar heb ik wel nog wat gedaan aan de B-29, met name scratchwerk aan de wielbakken en de cockpit. Het zal toch even gas geven worden voor dit model denk ik...
De wielbak van de vorige keer is afgemaakt. De wielpoot die Airxif bedacht had klopte vrijwel niet, dus hier is nog het een en ander aan verbouwd.
Verder zijn alle gaten, spleten, deuken en naden op de vleugel dichtgestopt met styreen en plamuur. Op de foto ziet alles er nog grof uit, maar het voelt een stuk gladder dan het lijkt. Als je je afvraagt waar die gekke kruisjes voor nodig zijn; doordat alles gladgeschuurd is, zijn ook de paneelnaden verdwenen. Door de kruisjes kan ik in ieder geval niet vergeten waar deze naden hebben gezeten
.
De wielbak aan de andere vleugel zit ook dicht; een kwestie van Ctrl-C / Ctrl-V van de andere wielbak.
En nu we toch bezig zijn; de wielbak van de voorwielen is ook gelijk dichtgemaakt. Deze was iets lastiger, omdat de bevestiging van de wielpoot door deze bak heenloopt.
Het klopt niet helemaal nu met de werkelijkheid, maar dit was de enige handige manier om de wielpoot nog stevig op het vliegtuig gemonteerd te krijgen.
Verder is de cockpit ook nog wat verder afgewerkt. Het kantoor van de bommenmikker miste volledig op het model, dus dit is enigszins nagemaakt.
Er moeten nog steeds wat dingetjes gemaakt worden in het vliegkantoor, maar de meeste dingen zitten er nu wel op. De grootste aanpassingen zijn nu nog de consoles aan de zijkanten van de piloten (eentje is al te zien op de foto).
Tot slot ben ik alvast begonnen met het voorbereiden op de folie. Het is belangrijk dat alle uitsteeksels en naden weg zijn van het model, dus moeten alle paneellijnen en klinknagels weggeschuurd worden... Godzijdank zie je ze wel nog lopen na het wegschuren, anders was het een klein drama geweest om deze uiteindelijk weer op de goede plek terug te krijgen...