Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 28 maart, 2024 23:27 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 0:30 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Goedendag allen,

Tijdens de meest recente editie van ESM te Houten werd mij ingefluisterd dat daar ook de nieuwe Meng doos verkocht werd van de F35a F-001 met special tail.
Deze heb ik uiteraard gelijk mee naar huis genomen.
photo 494029

Momenteel heb ik eigenlijk al te veel projecten waar ik aan werk, maar toch ga ik (ook) aan deze beginnen!
Mijn intentie is om van deze F35 mijn ``hoofd`` project te maken en met de andere langzaam mee door gaan wanneer ik even niet bezig kan met de F35.

Het lijkt mij denk ik niet nodig om de F-35a verder te moeten introduceren, voor degene die hier toch onbekend mee zijn verwijs ik graag door naar Wikipedia

Uiteraard is bij de doos ook het enige aan inhoud meegekomen.

Het plastic:
photo 494030
photo 494031
photo 494032
photo 494033
photo 494034
photo 494035
photo 494036
photo 494039

Doorzichtig plastic:
photo 494040

Decals + PE:
photo 494037

En uiteraard een handleiding met een ``Paint guide``
photo 494038


Ook heb ik wat extra`s bijgekocht, namelijk:

Een klein PE setje:
photo 494043

En wat extra raketjes en bommetjes van Eduard:
photo 494044
photo 494042
photo 494028

En dan uiteraard de vraag, waarom al die extra raketjes en bommetjes?
Nou ik de wil de F-35 gaan bouwen in BEAST MODE!!
Hoe ziet dat eruit? nou zo:

Afbeelding
bron [url]theaviationist.com[/url]

Ik wil de F35 net zo gaan opbouwen zoals op de foto, ofwel aan elke vleugel een AIM-9x en 2x GBU-12.
In de interne Weapons bays komt dan ook nog in elke bay een GBU-12 met een AIM-120C.
Misschien dat ik er toch voor kies om ook de GBU-32 op te gaan hangen, maar hier ben ik dan nog niet helemaal over uit.

Ik heb vrij recent ook nog in 1/72 een F35a F001 gebouwd, hiervoor heb ik de ``have glass`` verf gebruikt van MRP.
Dit is mij goed bevallen, dus ik ben van plan om deze weer te gaan gebruiken, maar ik ga de panel-lines misschien wel een iets mindere lichtere kleur geven.
photo 494027
photo 494026


Laatst bijgewerkt door Peter1985 op zo 29 dec, 2019 15:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 10:43 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 06 dec, 2012 12:06 pm
Berichten: 392
Woonplaats: Roosendaal
hmmm gaaf deze ga ik zeker volgen :brouw:

welk merk was de 1/72 F-35A?


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 13:48 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18512
Woonplaats: Hurdegaryp
Brute bak en uitvoering.

Pas wel je titel even aan, 1:48 ipv 1:42.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 15:27 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
tsjopper bob schreef:
Marco G schreef:
hmmm gaaf deze ga ik zeker volgen :brouw:

welk merk was de 1/72 F-35A?


ITALERI doosnummer 1409 heb ik hiervoor gebruikt.

tsjopper bob schreef:
Brute bak en uitvoering.

Pas wel je titel even aan, 1:48 ipv 1:42.

René


Eh,eh,hmmm vreemde schaal ineens inderdaad, ik heb het aangepast!


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 15:38 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Ook kan ik alvast de eerste update geven!.

Ik heb de weapon bays en wheel bays voordat ik ze monteerde al even in het wit gezet, dit heb ik gedaan omdat ik bang was dat na het monteren ik niet bij elk hoekje meer bij kwam met de airbrush.
photo 494041

Nadat ik het 1 en ander geplakt heb ziet het dan zo eruit.
photo 494156

Details op deze schaal vindt ik toch wel erg mooi, en het werkt ook nog redelijk fijn, ik denk daarom dat ik toch meer in 1/48 ga bouwen dan het gepriegel op 1/72.

Plaatsing van alle onderdelen ging goed, echter bij 1 wheel bay is wat extra plamuur nodig om een kiertje te dichten.
Ook is er wat verf aangetast door wat uitgelopen lijm, maar dit is nog prima bij te werken.
photo 494157


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 29 dec, 2019 18:12 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 20 apr, 2007 17:28 pm
Berichten: 2528
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Zoeter goed uit. Leuk die tailart van dit toestel. Ik ben niet zo van die low viz kleurenschema’s, maar met wapentuig wordt dit toch wel een interessante verschijning. Verder valt me op dat het model best veel onderdelen heeft voor zo’n modern vliegtuig. Hoe is de naad bij de luchtinlaten?

_________________
Huidige projecten:
Airbus A321-200 British Midland
Buddy Build "100 jaar KLM": Boeing 747-200 KLM
Buddy Build "Banzai! De Japanse luchtmachten 1937-1945": Nakajima B5N1 "Kate" IJN
Groepsbouw "Paint it black" Panavia Tornado Luftwaffe
Laatste afgeronde project:
Airbus A320-200 Martinair


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 30 dec, 2019 20:09 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
succes met bouw....
uitdaging om hem mooi realistisch te krijgen..

grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 19 feb, 2020 0:01 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
Tijd voor een (kleine) update!

Allereerst zal ik nog antwoord geven over de intakes van de F35, geheel naadloos is deze niet, maar het naadje wat overblijft vindt ik persoonlijk wel acceptabel, maar wel is degelijk aanwezig!
photo 498541

Ook ben ik bezig geweest met het pitje, in elkaar geplakt, wat kleurtjes erop en delen weg geschuurd voor wat extra PE werk.
Naderhand had het aandeel grijs misschien wel iets minder gemoeten en ook misschien wat donkerder.
photo 498542

In de PE krijg je de keuze, de ``monitor`` uit of aan, ik heb gekozen voor de misschien wat saaie uit variant, echter zet ik de F35 static neer zonder piloot, dus vond dit zelf het beste passen.
photo 498543

En na wat toevoeging van PE ziet het pitje alsvolgt eruit!
Schiet stoel moet nog wat kleurtjes en PE krijgen.
photo 498544

Ook heb ik de beide rompdelen op elkaar verlijmd, dit ging helaas niet geheel vlekkeloos.
Voor veel van mijn brouw projecten gebruik ik Micro Weld, echter lijkt het erop dat het plastic van meng net even harder is dan andere merken en dat daardoor de microweld niet lekker pakt.
Maar na 2 avondjes alles hersteld te hebben en verlijmd te hebben met Mr.Cement S zit nu toch alles netjes en stevig op elkaar.
photo 498545


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 04 okt, 2020 16:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: zo 28 feb, 2010 23:08 pm
Berichten: 115
En toen was ik alweer een half jaar verder, de F35 was even aan de kant geschoven i.v.m. andere projectjes, ik werk namelijk aan verschillende brouwsels ter gelijke tijd. En dan ben ik ook nog een langzame brouwer waardoor een volgende update best soms lang kan duren.

Maar goed, de update!

Allereerst verder gegaan met de cockpit.

Voor mij voor het eerst dat ik gordeltjes van PE op een stoeltje heb geplooid, maar lijkt mij redelijk gelukt zo.

Afbeelding

Stoeltje verder ingekleurd en ook alvast het cockpit raampje voorzien van wat zwart.
Afbeelding

Stoeltje in cockpit geplaatst, zo op de foto ziet het een beetje stoffig eruit, maar is het niet, daarnaast een beetje onscherp maar toch wel te zien extra geleurde PE.
Afbeelding

En zo ziet het dan eruit met de canopy erop gelijmd.
Afbeelding

Daarna verder gegaan met de wielbakken/weapon bay`s en ook de overige vleugel delen gelijmd en geplamuurd.
Eerst nog een paar extra`s van Eduard geplooid en geplakt.
Afbeelding

Daarna alles met de spuit in het wit gezet.
Afbeelding

Omdat het wit wel erg wit was heb ik de bakken een lichte wash meegegeven om de details naar voren te laten komen.
Hieronder een foto, boven met wash, onder zonder, ben zelf tevreden met het resultaat.
Afbeelding

Nadat ik de overige delen gekleurd en geplaatst heb ziet het dan er zo uit.
Afbeelding

Daarnaast heb ik zo her en der wat plamuur moeten gebruiken, maar het valt allemaal wel mee, voornamelijk om de kleine lijmnaadjes weg te werken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo staat de F35 nu erbij.
Afbeelding

Inmiddels is ook het maskeersetje uit Amerika binnen gekomen, kan ik dus mooi beginnen met afplakken en de F35 in zijn basis kleuren te zetten.
Afbeelding

Tot de volgende! :brouw:


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 08 okt, 2020 18:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: za 24 feb, 2018 12:27 pm
Berichten: 19
Het is een heel mooi model. Ik ben er nu ook mee bezig, en ik heb ook net dat stickerpakket binnengekregen (uit Cyprus).

Ik heb heel veel gehad aan deze bouwsessie: https://www.scalespot.com/onthebench/f35a-meng/build.htm en ga hem zelf ook in die vorm maken, maar dan met Nederlandse bestickering.

Ik ben benieuwd naar je eindresultaat! Ik zal die van mij ook op deze site plaatsen wanneer ik klaar ben (2022 denk ik :P ).


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement