De magneetjes zijn inmiddels weer weg. De buisjes gaan het prima houden
Na mijn laatste update had ik mezelf voorgenomen niet zo lang te wachten met de volgende.
Nou ja, da's dus niet gelukt. Het is inmiddels een maand en 114 foto's verder. Ik zal ze niet allemaal in 1x plaatsen
Om te beginnen gaan we maar weer verder met het landingsgestel. De voorste wielpoot dit keer. Dit totaal niet lijkt op de achterste.
Het is allemaal wat zwakjes, dus hier en daar heb ik getracht om wat versteviging aan te brengen met wat messing.
En dan heb je iets wat hierop lijkt.
En om de stukjes metaaldraad te verbergen die zijn gebruikt om de verticale poot aan het horizontale stuk te verbinden komen er twee plastic
discs overheen die een bout gaan voorstellen. Kan ik eindelijk die punch-and-die set gebruiken die ik een jaar of 10 geleden heb gekocht en
eigenlijk nog nooit had gebruikt...
En dan staat dit op de werktafel
De wielpoot wordt door twee ondersteuningen op zijn plek gehouden, ik ben er nog niet uit hoe we dat moeten doen. De eerste ervan is deze.
Die moet ingelijmd worden en met 2 nokjes in 2 gaatjes op zijn plek gehouden. Maar de gaatjes zijn geen gaatjes en de nokjes zijn geen nokjes.
Dus ook daar maar wat messing ingelijmd.
Later meer.
In tussentijd heb ik mijn blik ook weer later vallen op de achterste wielbak, die eigenlijk een beetje af was. Maar een paar fotootjes ervan
lieten toch best wel wat ontbrekend detail zien. Zo zit er aan de zijkant drie gaten, waarachter nog wat pijpen en zo lopen.
En daarnaast heb je die X-vormige markering, die een of andere metalen kist moet voorstellen, die dus niet is bijgeleverd.
Nou had ik dat stuk erachter, waar die pijpen lopen, al aangepast en vervange n door dit
Maar dat lijkt dus niet op wat het moet zijn.
En dus gaan we weer wat nieuws makn.
Eerst wat overbodig plastic eraf, en dan heb je dit.
Best een rare vorm links van het linkergat, maar dat is dus de vorm van die metalen kist die er niet is.
Eerst maar wat weggehaald dus.
En dan begint de pret.
De zijkanten van de wielbak zijn wat verder opgedirkt met onderdeeltjes uit de reservedoos, en daar komt ook nog een en ander
aan bekabeling en pijpen bij straks.
Nou had ik dit niet echt handig gedaan door eerst alle styreen op z'n plek te lijmen en daarna de looddraad op zijn plaats te leggen, dat wordt
erg lastig als dat in bochten zit want dat krijg je niet lekker erin. Nou is dit niet echt zoals op de foto, maar meer dan goed genoeg.
En je ziet er toch vrijwel niks meer van straks.
And dan op zijn plek.
Tijd om die metalen doos, die op de foto best wel opvallend groen geverfd is, toe te voegen.
En ja, die maffe vorm is dus wel waarheidsgetrouw...
Volgende hoofdstuk: de voorste wielbak zelf. Alle onderdelen kregen een laagje AK aluminium. (of dark aluminium, weet ik niet meer...)
En ook hier werd vervolgens een en ander aan extra spul aangebracht omdat het anders wel erg kaal zou zijn.
En dus blijft over nog wat plaatjes van een afgebouwde wielbak.
Wel eerlijk zijn, op dit moment zag de werkbank er zo uit:
En dan de plaatjes.
Nou moet die wielpoot er achteraf in kunnen, maar helaas ben ik er nog niet uit - hij ts te breed voor de opening waar die in moet.
En die buis die hem ondersteund die ik eerder liet zien, die wordt op zijn beurt ook weer ondersteund door een stuk plastic.
Dat komt wel goed, maar als je dan het bakkie op zijn wielpootjes zet is dat dus echt alles dat het gewicht draagt, en dat gaat niet goed komen.
Gelukkig heb ik nog wel wat tijd om daar iets op te verzinnen.
Dit is dat tweede stuk plastic, en dat buigt door waar je bij staat....
En nog wat plaatjes.
Tot slot - als je het lastig vindt om je voor te stellen hoe groot dit ding is, zie hier een fotootje van een tussendoortje. We kennen die dingen wel.
Dat oranje brommertje is 1/35, dus grofweg 2x zo groot in schaal als de Bison zelf...