En dan de achterste wielpoot.
Veel kleine dunne zwakke breekbare onderdeeltjes waarbij ik me afvraagd of twee van deze dingen straks het gewicht van de Bison
en dan ook nog eens de Buran wel kunnen dragen.... In het echt zit er daarnaast een zware metalen buis door de hele wielpoot heen.
En hier heb je twee losse onderdeeltjes (134 en 142) die niet eens aan elkaar zitten....
And dat wordt allemaal ondersteund door nr 138. Die ik dus netjes in 2 brak op het moment dat ik 142 probeerde te passen.
Dat zinkgat wat precies in het midden zat maakte de boel wel heel zwakjes.
Beide delen maar voorzien van een flink gat en met een stevige pin erin de boel weer aan elkaar gelijmd.
Zal wel een zwak punt blijven, ben toch bijna geneigd om deze maar helemaal opnieuw te maken....
Tussenstuk, ook niet echt stevig.
Dus 142 gaat hier vanaf de niet zichtbare kant in, en 143 rust hierboven op. Met een klein lijmrandje maar.
En dan is er een onderdeel dat je aan 134 vastmaakt dat ook vastzit aan die dwarsligger van net. Zo dus.
Het kan aan mij liggen, maar die zijn dus te kort.
Voor wat stevigheid heb ik ook 134 en 142 voorzien van een pin zodat ze aan elkaar vastzitten, en daarna de twee connectors maar
nagemaakt op de juiste lengte.
Door naar de volgende. Elke wielblak is voorzien van twee openslaande deuren. En toen ik aan het bestuderen was
hoe dat zat, bleek dat met twee minuscule scharniertjes te gaan. Waarvan ik me afvraag of die de deuren wel kunnen
dragen.
Maar ook viel me dit op.
Die zijn dus ook een maatje te klein. En dus kan je kiezen: het grove lelijke onderdeel dat niet past passend maken, of opnieuw beginnen
en kijken hoever je komt.
Juist dus.
In poging 3 heb ik twee stukken styreen van 0,5 mm dik op de juiste maat gemaakt, en daar gaat een ander stuk 0,25mm styreen overheen
in een curve. En omdat styreen niet zo graag buigt, moet er enig grof geweld en secondelijm en kicker aan te pas komen
om het verhaal vrolijk te laten eindigen. Om de curve erin te houden wordt elke deur voorzien van wat dwarsliggers die op de juiste maat
zijn gemaakt met een malletje, en tot slot wat plamuur erbij om de laatste gaatjes te dichten, gevolgd door een flink schuurbeurt
om de boel netjes af te werken. Nou alleen nog een oplossing voor de scharniertjes.
Straks maar eens een laag primer eroverheen om te kijken hoe de boel er dan uitziet.
En daarna kunnen we deze ook maken. Dit zit er ook nog bij om de beide deuren op de juizte afstand te houden,
maar dit krijg ik dus niet netjes zonder de boel te breken....
En dan verlaat ik een ieder vandaag met een blik op de intakes. Ze zien er niet zo denderend uit, en ik wilde gebruik maken van
de FOD covers die worden bijgeleverd. Dit omdat ik twee flinke staven door de romp wil halen om de vleugels stevig vast te kunnen maken.
Zoals al eerder gezegd heb ik geen vertrouwen in het systeem wat Amodel bedacht had. En die ga je door de intakes wellicht zien.
Gelukkig levert Amodel de FOD covers aan
Niet slecht. Als ze een beetje passen zou het mooi zijn. Maar waar is de 2e sprue met de andere 4 gebleven.
Ja, de 2e. Want deze is voor 2 intakes en 2 uitlaten, en deze kist heeft 4 motoren.
Helaas, ik heb maar 1 sprue gekregen. En een speurtocht in de instructies leert me dat er ook inderdaad maar 1
geleverd wordt..... Lekker handig dus.
Terwijl ik ga bedenken wat ik ga doen (geen FOD covers, 8x scratchen of proberen deze spruue in resin te kopiëren)
mogen jullie genieten van de eerste droogpassing van de intakes.
Tot de volgende keer.