Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu di 23 apr, 2024 18:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 08 nov, 2019 22:02 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
He Klaas

Super mooie cockpit geworden,dat belooft wat voor de rest...
Ik blijf je volgen...


grt Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 09 nov, 2019 12:24 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 22 jul, 2014 10:25 am
Berichten: 1395
Woonplaats: Hardenberg
Mooi vliegtuig zo'n bf110 zerstörer. De cockpit is al echt mooi gelukt. Ik vindt dat je die magazijnen ook erg mooi hebt geverfd.

Grtz Arjan.

_________________
This thing we call failure it's not the act of falling down but staying down


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov, 2019 0:37 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank u dank u :brouw:

Dus, verder met de motoren en ik ben ook al aan het landingsgestel begonnen. Komt natuurlijk in dezelfde ruimte te zitten. Wat een geweldig model trouwens. Dragon heeft echt dezelfde kwaliteit als Tamiya in dit geval. De slangen en buizen rond de motoren sluiten perfect aan en er hoeft nagenoeg niks te worden toegevoegd. Het enige dat niet helemaal lekker gaat is de bouwbeschrijving. Bij de instructie voor het landingsgestel klopt niet alleen de nummering maar degene die de tekeningen heeft vormgegeven wist bij het landingsgestel echt niet waar hij mee bezig was. Daar zitten fouten in die echt niet kunnen. En vreemd genoeg staat het een stuk verderop wel goed. Wat mij betreft zijn die kleuren nergens voor nodig maar mogen ze wat meer tijd besteden aan accuraatheid. Gelukkig pas ik alles van tevoren en dan filter ik dit er wel uit. :lol:

De motoren
photo 490653
Prachtige constructie.
photo 490654
photo 490655
photo 490656
photo 490657
In het zwart. (Die buizen, links op de foto, ga ik aluminium spruiten. Lang leven de referenties.)
photo 490658
Het onderstel
photo 490659
photo 490660

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov, 2019 20:35 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 28 aug, 2007 22:27 pm
Berichten: 18527
Woonplaats: Hurdegaryp
Ik vind het wederom erg gaaf wat je hier laat zien. Ik wil er één in de schaal 1:72 bouwen, maar dan wel een 'F'. De 110 van Heinz Vinke heeft bij ons in de buurt een Lancaster neergeschoten, welke bij Eernewoude (Earnewâld) is neergestort. Beide wil ik (ooit) eens gaan bouwen.

René

_________________
René

O.a. bezig met: Al mijn bouwverslagen mooi gebundeld ; Het grote Apache topic ; Smer 1:40 Fokker S-12 (PH-NDC) ; Sikorsky R-4; Wright Flyer


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 11 nov, 2019 23:58 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank je Rene. Je idee is wel heel goed, als thema 'rivalen' of iets dergelijks. Ik heb het altijd wel opmerkelijk gevonden trouwens dat bemanningen zo gedetailleerd konden melden wat ze wanneer, waar en hoe hadden neergeschoten. Maar echte lucht gevechten zijn dan ook zo anders dan ze in films weergeven. Ik hoop dat je er een keer aan toe gaat komen. :brouw:

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 12 nov, 2019 12:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4288
Woonplaats: Bovensmilde
Prachtige kit nog steeds Klaas, mooi werk en je schilderwerk en detaillering zijn weer top. Hoe schilder je die detailleringen op die munitiebanden e.d. bijvoorbeeld? Zo strak en fijn red ik dat nooit.

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 13 nov, 2019 17:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 10 aug, 2015 17:05 pm
Berichten: 653
Knap werk Klaas :brouw:

ik ben benieuwd naar de pasvorm van de romp. Zelf heb ik de kit ook op de stapel liggen, dus kan ik al genieten van jouw werk :wink:

Groet Robin

_________________
Ik Brouw dus ik besta..


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2019 1:08 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2601
Dank heren. :brouw:

@Markie: Ik denk dat je het drybrushen bedoeld. Mijn truc is dat ik de kwast echt bijna droog maak waardoor je alleen residu achterlaat. En dan kan ik langzaam opbouwen tot het het contrast geeft dat ik wil. Pas als ik echt chipping wil dan maak ik de kwast minder droog. Een andere bijkomende truc is dat ik aan de onderkant begin waardoor, als de kwast nog niet droog genoeg is, je dat aan de bovenkant niet kunt zien. En dan, gewoon veel doen :)

@vliegtuigfan: De romp past prima. Ik heb wel een randje plamuur aangebracht om eventuele moeilijk zichtbare spleten weg te werken.
Deze foto's zijn helaas niet heel duidelijk.

photo 490837
photo 490839

Het onderstel en de motoren staan nu in de verf. Ik ga kijken hoe ik wat olievlekken e.d. aan de motor kan krijgen zonder het te overdrijven. Ze zien er nu al aardig uit. De uitlaten uitboren was een lastig karwij omdat het plastic nogal meegaf. Ik moet toch eens aan een Dremel gaan denken. Het onderstel zit nu ook in de verf. Tijd voor Glanslak en weathering.

Wiel bak
photo 490840
Main gear poten
photo 490841
Motorsteunen
photo 490838
Uitlaten uitgehold en in de verf
photo 490842
De rest van de motoronderdelen
photo 490843
photo 490844
photo 490845

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2019 8:44 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Wat een detail en niet vergeten strak spuitwerk.
Een leuk verslag om te volgen, leest en kijkt lekker weg....zou bijna in verleiding komen om een 1/32 kit aan te schaffen.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 14 nov, 2019 15:18 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: di 13 apr, 2010 20:50 pm
Berichten: 4288
Woonplaats: Bovensmilde
Ik bedoelde de bruine band op de munitie achterin de romp ;)

_________________
Markie bouwt een Revell Fairplay 1/144
Markie bouwt Sonia
Markie bouwt Sally


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement