Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu vr 19 apr, 2024 14:56 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2019 21:55 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 04 jul, 2012 19:53 pm
Berichten: 2599
Dat begint al heel mooi te worden. Rigging daar waag ik me nog niet aan. (ben wel ooit rigger geweest in de theater wereld... Maar das allemaal iets groter). Succes met het riggen.

_________________
Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, daarom bouwen ezels ook geen vliegtuigen en computers.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 30 okt, 2019 23:58 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
Hé Grunt

Heel mooie kist geworden en mooie kleurstelling!!

Ga je nog nuances aanbrengen in de kleuren.... De ribben van de vleugels en spanten van de romp zijn of lichter of donkerder dan het doek dat er tussen gespannen is. Meer nuance brengt je model meer tot leven en voorkomt dat het een plastic look heeft.

Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 okt, 2019 16:54 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Heel mooi Grunt!

en "jammer" dat je net de verkeerde kit (variant) te pakken had, maar dat kennen we denk ik allemaal! Zo heb ik nu 2 FW weihe's klaar liggen (en van eentje kun je de LVA variant eigenlijk niet bouwen).

Welke kleur blauw (merk, acryl olie?) is dat nu precies? Echt prachtig. Ik weiger een kit te bouwen in die viezige aquamarijn kleur die je zo vaak ziet (en best correct zal zijn)


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 okt, 2019 23:15 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
siepie schreef:
Heel mooi Grunt!

en "jammer" dat je net de verkeerde kit (variant) te pakken had, maar dat kennen we denk ik allemaal! Zo heb ik nu 2 FW weihe's klaar liggen (en van eentje kun je de LVA variant eigenlijk niet bouwen).

Welke kleur blauw (merk, acryl olie?) is dat nu precies? Echt prachtig. Ik weiger een kit te bouwen in die viezige aquamarijn kleur die je zo vaak ziet (en best correct zal zijn)


Hallo Siepie, het is Humbrol matt 89, dat aquamarijn is me ook té (maar zoals je al zegt ieder zijn meug en het zal inderdaad wel kloppen). Ik heb in de winkel wat potjes naast wat kleurenfoto's gehouden en op basis daarvan deze gekozen. Ik heb ook nog de Xtracolor variant meegenomen, maar die was ietsje fletser dus de Humbrol 89 gebruikt. Ik ben er erg tevreden mee, het ziet er mooi uit (in het echt beter dan de foto's). En ach, wat heet verkeerd. Iedereen die ik vraag zegt direct "Ja natuurlijk herken ik die, dat is een Bü-131A Jungmann van de LVA in 1937" :D :D :D

Afbeelding

Ed1269 schreef:
Hé Grunt

Heel mooie kist geworden en mooie kleurstelling!!

Ga je nog nuances aanbrengen in de kleuren.... De ribben van de vleugels en spanten van de romp zijn of lichter of donkerder dan het doek dat er tussen gespannen is. Meer nuance brengt je model meer tot leven en voorkomt dat het een plastic look heeft.

Grtz Ed


Dank je! Nuances met variaties van de kleur ga ik niet aanbrengen, wel washes maar met heel veel mate want de pre-WWII kisten verkeerden allemaal in z.g.a.n. staat. Ik heb respect voor ieders voorkeur, maar voor mij persoonlijk ziet dat er te geforceerd uit, net als pre-shaden. Op deze foto;s zit ie overigens nog in de glanslak en zonder washes. Die heb ik inmiddels aangebracht en na het riggen volgt de laatste laag zijde- of mat (moet nog peroberen wat beter oogt). Ben zeker dat ie er dan een stuk beter en echter uitziet. Nog even geduld. Ik heb vandaag bij de kleermaker uitgelegd wat ik wilde en gratis een restklosje zeer dun zeer sterk garen meegekregen.

Wolf73 schreef:
Dit ziet er erg mooi uit....mooie kleurstelling.

Druk straks niet te hard op het boortje....ze breken bijna al als je er naar kijkt :lol:
Ik heb 0,2 boortjes....ik had er 10....nu nog 2 :roll:

Met de rigging gaat het ook vast goed komen, als ik zie welke zorg je aan de bouw hebt besteed :brouw:

Cheerz :brouw:
Barry


Dank je Barry. Vandaag zijn vijf setjes met elk 10 boortjes binnen gekomen. Deze ICM kit is wel apart..... Als je de gietramen uit de doos haalt denk je "is dat alles?" en als je dan begint te bouwen krijg je steeds meer schik zo mooi past ie in elkaar. Met die Eduard setjes krijgt hij dan net dat beetje extra. Ik ben totaal niet geoefend in PE, maar bij deze kit kreeg ik er wel steeds meer plezier in en heb weer veel geleerd over PE en dat je geen Action-of andere consumenten lijm moet gebruiken maar iets fatsoenlijks. Deze ga ik 100% nog eens bouwen (Bü-131 A of B). Als het riggen nu ook nog een beetje lukt ben ik blij op mij, om mijn zoon te citeren.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 31 okt, 2019 23:57 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
:lol: en terecht! Ja die ICM kits (de nieuwere) ben ik ook zeer over te spreken. De ontwerpers stoppen er echt aandacht in.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: zo 03 nov, 2019 20:01 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: vr 15 dec, 2017 18:18 pm
Berichten: 204
grunt schreef:
Dank je! Nuances met variaties van de kleur ga ik niet aanbrengen, wel washes maar met heel veel mate want de pre-WWII kisten verkeerden allemaal in z.g.a.n. staat. Ik heb respect voor ieders voorkeur, maar voor mij persoonlijk ziet dat er te geforceerd uit, net als pre-shaden. Op deze foto;s zit ie overigens nog in de glanslak en zonder washes. Die heb ik inmiddels aangebracht en na het riggen volgt de laatste laag zijde- of mat (moet nog peroberen wat beter oogt). Ben zeker dat ie er dan een stuk beter en echter uitziet. Nog even geduld. Ik heb vandaag bij de kleermaker uitgelegd wat ik wilde en gratis een restklosje zeer dun zeer sterk garen meegekregen.
.



Met wat wash zal het inderdaad beter er uitzien. Ik wil niet betweterig over komen, maar ikheb net twee ww1 kisten gemaakt en rigging moet je echt met elastisch raad doen. Sterkte is echt irrelevant. Zonder rek in het draad is het bijna niet mooi strak te krijgen...

Succes en ik blijf je volgen..
Grtz Ed


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 nov, 2019 12:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov, 2006 14:00 pm
Berichten: 298
Woonplaats: Roermond
Nou, nou daar heb ik me wat op de hals gehaald.... Uiteraard niet al te snugger het riggen niet voor te bereiden voordat de kit in elkaar ging, maar het geeft niet. Weer veel geleerd van deze eerste keer! Eén vleugelhelft is gedaan. Ik heb uit een oude stroomkabel de dunne adertjes verwijderd en die gebruikt om oogjes te maken door deze twee keer om een dunne naald te draaien en ze dan te 'twisten' en op de juiste lengte af te knippen.

Met een microboor gaatjes geboord en de oogjes vervolgens met secondenlijm vastgezet. Daarna heel dun garen door de oogjes geleid en strak aangetrokken met tape vastgezet en als laatste de draad aan de oogjes met een druppeltje secondenlijm gefixeerd en het overschot afgesneden met een nieuw #11 scalpel. Het is allemaal natuurlijk niet natuurgetrouw op schaal, maar toch ben ik tevreden over de uitstraling van het geheel. Op naar de andere vleugel en de stabilo's! Bij de volgende (Bü-131 A/B) weet ik wat te doen en zal het een stuk soepeler gaan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 nov, 2019 12:51 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 14 mei, 2010 15:20 pm
Berichten: 3489
Woonplaats: Purmerend
Mooi man....

petje af voor je monnikenwerk en engelengeduld hiervoor.
Dit komt het geheel zeker ten goede.

Cheerz :brouw:
Barry


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 nov, 2019 21:36 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ziet er erg netjes uit hoor als je het mij vraagt, knap gedaan!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: do 07 nov, 2019 21:56 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: wo 09 apr, 2008 13:31 pm
Berichten: 182
Oh jee, het landingsgestel zit in de knoop! :D

Rigging, brrrr, eng.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement