Tuus
Modelbouwmagazine / Modelbrouwers Actie   allekabels.nl  
 
 
  Modelbouw woordenboek A tot Z   Modelbrouwers.nl winkel Winkel   Tips en trucs Tips en trucs   Facebook Organisatie   Facebook Club   Volg ons Twitter   Modelbrouwers YouTube-kanaal YouTube
Het is nu do 18 apr, 2024 12:34 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 13 apr, 2020 23:04 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 08 aug, 2007 21:28 pm
Berichten: 2824
Woonplaats: Spijkenisse
Vandaag deze doos ook maar eens open getrokken en aan begonnen. Supertof dat je een 3d scanner en printer hebt gekocht, maar had liever dat je wat sneller ging bouwen haha. Dan kan ik wat bij je afkijken :wink:

Je maakt er een super verslag van en ik ben blij dat je een de tekortkomingen in beeld brengt. Ik vind echter dat wel dat je de kit tekort doet door te zeggen dat er teveel flash op zit. Ja, je komt een klein randje tegen, maar de onderdelen zijn zo fijn en klein dat je er haast niet aan kunt ontkomen. Ik heb net een Alouette 3 uit een Heller kit zitten beitelen, dat noem ik flash haha.

Ik vind het ook een prachtig gedetailleerde kit hoor. Ik heb al aardig wat kits uit dezelfde prijscategorie in elkaar geflanst, maar zelden zoveel details aangetroffen. Alleen de motoren bestaan al uit 23 onderdelen elk. Heel die Heller helikopter had niet eens zoveel onderdelen haha.

Voor de decals heb ik trouwens een setje DD en die zijn inderdaad heel wat beter dan die uit de kit. Daar hadden ze wel wat meer aandacht aan mogen besteden.

Ik zie wel op tegen het transparante plastic. Ik zit nog te dubben of ik hetzelfde pad ga volgen als jou en dus polijsten, of dat ik het meermaals in de future ga dompelen om het helder te krijgen. Ik denk dat ik gewoon het laatste ga proberen, dan hebben we mooi een vergelijk. Ik ben er nog niet over uit.

_________________
De Loeten, Bas

Cetero censeo birrum bibendum esse


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2020 13:40 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Ik heb vroeger met de kleinere broertje van 3DS Max gewerkt genaamd GMax. Laatste model welke ik in GMax had getekend was de DC-2 voor FS9 en FSX. Het exterieur model was mijn verantwoordelijkheid, Rob had vervolgend op basis daarvan een interieur model gemaakt met de Virtual Cockpit. Ah fijn, GMax is niet meer van deze tijd en 3DS Max is met 2500 USD per jaar licentie iets aan de dure kant. Ik heb voor Blender gekozen omdat ik daarmee niet ver van GMax ben.

Sebooo schreef:
Vandaag deze doos ook maar eens open getrokken en aan begonnen. Supertof dat je een 3d scanner en printer hebt gekocht, maar had liever dat je wat sneller ging bouwen haha. Dan kan ik wat bij je afkijken :wink:

Je maakt er een super verslag van en ik ben blij dat je een de tekortkomingen in beeld brengt. Ik vind echter dat wel dat je de kit tekort doet door te zeggen dat er teveel flash op zit. Ja, je komt een klein randje tegen, maar de onderdelen zijn zo fijn en klein dat je er haast niet aan kunt ontkomen. Ik heb net een Alouette 3 uit een Heller kit zitten beitelen, dat noem ik flash haha.
Ik doe mijn best, maar tijd is bij mij schaars. In deze tijden floreert de sector waar ik in werkzaam ben en dat houdt in dat ik riante overuren draai - weliswaar vanuit huis, maar toch. Mbt het model: ik zal mijn posts nog eens nalezen, maar mijn grootste zorg over het model is niet flash. Het zijn juist de short shots (plastic komt niet door de hele mal heen) en dat sinaasappelhuid structuur op de doorzichtige plastic onderdelen. Verder is het een prima model met mooie details hetgeen een mooie basis vormt voor wat ik er van plan mee ben.

In principe wil ik een aantal dingen doen, al dan niet met 3D printer:
1) Cockpit kap (dicht en open) - ik heb twee modellen. :)
2) Gun bay open (3D design en print).
3) Wielen met blokstructuur (3D design en print).
4) Resin motoren in passen.
5) Aantal onderdelen in de cockpit vervangen - panel oa (3D design en print).
6) Uitlaatring aanpassen - waarschijnlijk uit dezelfde resin set als de motoren.
7) Luiken voor de staartschutter en radio operator (3D design en print).

Er zullen heus wel dingen aan het lijstje toe worden gevoegd. Planning is voor de ESM in november (als Corona verder geen roet in het eten gooit) dit alle klaar te hebben.

Enfin, ik heb de prototype kap nu zo goed als gereed. Prototype 5 en 6 zijn nu geen solide blok meer maar mooie, dunne kappen. De foto's zijn van prototype 6.
photo 506137
photo 506138

De laatste kleine aanpassingen zijn gemaakt en de printer is nu bezig met prototype 7. Ik heb dus nog een uurtje om even van de zon te genieten. Als nummer 7 mooi past, dan ga ik aan de details werken. Wordt vervolgd!

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: ma 27 apr, 2020 17:31 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 18 jul, 2007 12:25 pm
Berichten: 1730
Woonplaats: Enkhuizen
Gaaf dit te zien ontstaan! :)

_________________
Op de werkbank:
Trumpeter 1/32 A-6A Intruder "VA-65"

Done:
Revell 1/72 F4U-4 Corsairs "USS Boxer"
WingnutWings 1/32 Fokker D.VII (Alb)
Hasegawa 1/24 '67 VW Transporter pick up


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: di 28 apr, 2020 7:46 am 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 06 jan, 2009 22:40 pm
Berichten: 2775
Woonplaats: Dordrecht
Ik heb niet veel toe te voegen, maar vind het knap werk allemaal!

_________________
On the bench: P-47D Thunderbolt "Razor-Back" [1:72]
Last finished (1): Le Cougouar des Pays-Bas! [1:72] - BB: Franse Luchtvaart 1900 - nu
Last finished (2): Kawasaki KI-61 Hien "Tony" [1:48]
Modelbouwend op Instagram! -> Mr. Airfox <-


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: wo 29 apr, 2020 14:06 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 19 okt, 2015 22:15 pm
Berichten: 92
dit is inderdaad wel modelbrouwen 2.0... Ik voel mezelf een ongelooflijke prutser..

_________________
Ik zeg maar zoo, da's korter dan dierentuin


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: vr 22 mei, 2020 16:23 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Vraag aan de kenners: zijn de stijlen overal even breed? Ik meende op de foto's te zien dat aan de achterkant de stijlen iets breder zijn zoals op mijn 3D render hieronder. Ik weet echter niet of dit klopt. Wie zou dit kunnen bevestigen cq ontkrachten? Alvast dank!

photo 508643

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2020 11:34 am 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
SpeedAS schreef:
Vraag aan de kenners: zijn de stijlen overal even breed? Ik meende op de foto's te zien dat aan de achterkant de stijlen iets breder zijn zoals op mijn 3D render hieronder. Ik weet echter niet of dit klopt. Wie zou dit kunnen bevestigen cq ontkrachten? Alvast dank!


Niemand?

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2020 12:53 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Ik ben door beide G.I boeken heen gegaan, en heb geen bevestiging kunnen vinden van je aanname. Op pag. 109 van deel I staat een m.i. originele tekening van de G.I Mercury waar beide stijlen even breed getekend zijn. De foto op pagina 6 van deel II laat duidelijk zien dat beide stijlen even breed (of smal) zijn. Ook de foto's op pag. 24 en 25 in dat deel laten dat zien. Ook de foto op pag. 186 van het wrak van de 302 met opengeklapt dak geeft even brede stijlen weer. Ik weet niet of je de boeken hebt hebt, indien niet dan kan ik eventueel een scan van de betreffende pagina's maken.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2020 19:04 pm 
Offline
Brouwer

Geregistreerd: ma 05 maart, 2007 23:06 pm
Berichten: 891
Dank je wel Rob! Ik heb beide boeken en heb de aangehaalde foto's bekeken. Je hebt gelijk!

Ik heb gelijk maar even wat aanpassingen gedaan in Blender en een snelle test print gemaakt. Op zeer lage kwaliteit geprint, slecht schoongemaakt, etc. Echt een prototype.
photo 509104
photo 509105
photo 509106

_________________
Alex
Duo L-1011 TriStar 1:200 Saudia - Done! / Do335A-10 1:48 - Done!
Afbeelding


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: za 30 mei, 2020 19:47 pm 
Offline
Brouwer
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 22 jan, 2011 15:14 pm
Berichten: 4381
Woonplaats: Leiderdorp
Ik ben benieuwd hoe de doorzichtigheid zal zijn (of hoeveel je nog moet schuren/polijsten na het printen). Mijn testje met gegoten resin was geen onverdeeld succes.

Rob

_________________
----------------
Bouwverslagen op http://www.hollandaircraft.nl/
De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.


Omhoog
  Profiel  
Antwoord met een citaat  
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling
Privacy statement