Dank voor de comlimenten. Ik vind zelf dat er wel wat dingen beter hadden gekund, maar ja, het blijft een prototype en resin is minder willig bij correcties dan styreen.
Nu het landingsgestel er onder zit, kunnen de spandraden aangebracht worden. Het zijn er maar vier op dit model
. Eerst 0,3 mm gaatjes geboord in de onderkant van de romp bij de middelste wielpoten en midden tussen de voorste wielpoten. Vervolgens ook langs de wielas aan de voorkant en in de Vstijlenachter de wielas. Alle gaatjes zo veel mogelijk al in de richting van de spandraden. Daarvoor gebruik ik zoals gewoonlijk zwart gelakt vissnoer van 0,6 mm. Rijgen plakken en spannen zoals gewoonlijk.
Hierna was de korte uitlaat met demper aan de beurt. Het was lastig om die tussen de spandraden door te wurmen.
Volgens de foto's zou hij meer in het midden moeten zitten, maar dan kreeg ik hem niet boven de achterste kruisdraden langs. Aan de zijkant was meer ruimte om hem er onderdoor te leiden. Een steuntje van 0,4 x 0,5 mm profiel gemaakt. In vooraanzicht:
De rest van het landingsgestel: de staartslof.
En de steunstijlen van het stabilo van 0,65 mm styreen staf.
Tenslotte de wielen met ballonbanden.
De ene vluegeltip blijkt nu 2 mm lager te hangen dan de andere. Moet te corrigeren zijn met een paar tienden af te schuren van een van de wielen.
Rest nu nog de roeren, de stuurkabels en de prop.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.