Nu het neusje klaar is, kan aan de motor begonnen worden. Als basis gebruik ik de zeven cilinder Armstrong Siddeley Lynx motor van Radial engines & wheels 72. Die is heel fijntjes gemodelleerd.
Eerst de basis er af zagen.
Dan blijkt dus dat de ragfijne klepstangen niet goed tegen dit geweld bestand zijn.
Dat was te verwachten, maar is geen probleem, want die zijn toch niet af te gieten. Daarna heb ik de motor achterop de neus geplakt met Kristal Klear en de plaats van de cilinders op de neus afgetekend.
De motor weer verwijderd en op drie millimeter van het achtervlak een gaatjes geprikt om de plaats van de cilinders aan te geven. Eén cilinder van de motor bij de basis afgesneden. Toen waren de klepstangen echt verdwenen en ook het onderste deel van de inlaatpijp aan de achterkant. Alweer niet erg, want ook die zal nauwelijks te gieten zijn. Het "prototype" gaatje in stappen (0,5-1,2-2,3-2,4-2,5 mm) opgeboord. De diepte gecheckt zodat de top van de cilinder op de juiste hoogte kwam.
Vervolgens de andere zes gaatjes geboord en de randen afgebraamd.
Nu nog de resterende cilinders losmaken, dan kan ik de uitlaat gaan maken. Wordt ook een lastige.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.