Citaat:
ombouwen die schaal..... ik doe het je niet na..
Als het goed is, hoeft dat ook niet, maar koop je volgend jaar gewoon het ombouwkitje
Wel, de tekeningetjes voor de mal op 0,5 mm plastic geplakt met verdunde Kristal Klear en de "echte" onderdelen op 0,75 mm styreen. Daarna uitgesneden en alle lijnen van de tekening licht ingekerfd, zodat die straks nog net te zien zijn op het plastic. Zo weet ik waar ik de raamlijsten moet plakken en waar de delingen tussen de verschillende onderdelen moetn komen.
Links de onderdelen van de mal in 0,5 mm plastic. De strip is 6 mm breed, de hoogte van de zijwanden is 7,2 mm, dus dat sluit dan netjes aan.
De echte onderdelen rechts zijn 0,75 mm dik. Het voorste deel van de zijwanden vanaf de voorste verticale raamlijst snij ik er later af, want dat zijn de voorruiten. Voor het droogpassen laat ik ze er aan zitten. Het bovendeel van het achterste deel van de romp is een kopie van het bovenvlak van de mal, dat ik verhoudingsgewijs verlengd heb.
Omdat de romp in de Omega kit niet recht is ter plaatse van de ruiten in de cabine, zullen die iets gebogen worden; in werkelijkheid waren ze vlak. Maar het aanpassen van de romp is lastiger; ter plaatse van de ronding is de rompwand maar 1 mm dik, en daar schuur je dus zo doorheen.
Rob
_________________
----------------
Bouwverslagen op
http://www.hollandaircraft.nl/De 1/144 kit van F-RSIN van de Fokker F.28 Mk. 1000 is on-hold. Nu bezig met de 1/72 Valom kit van de Fokker T.V en de masters voor een 1/72 Koolhoven F.K.55 kit.