Met een aantal keer steeds een kwartiertje tot een half uurtje tussendoor de tijd, ben ik de afgelopen dagen toch wel weer wat verder gekomen.
De cockpit is klaar, en in de fuselage gelijmd. Dat ene riempje zit nog niet goed. Deze had wat meer overtuiging nodig in de vorm van een extra drupje lijm. Die buig ik in een later stadium wel in de goede vorm tegen het stoeltje aan. Hier nog een fotootje van het kantoortje voordat deze "ommuurd" werd:
En ingelijmd:
Vervolgens het glaswerk afgeplakt, en de achterkant van de canopy nog een schuurbeurtje gegeven, nu wel tevreden over het geplamuurde werk. Toen was het volgende PE-setje aan de beurt:
Voor wat betreft de canopybepanseringsraamstijlen, die passen niet geweldig. Nou is dit setje, zoals te zien op de foto hierboven, ook niet gemaakt voor dit kitje. Het was dus ook wel een beetje te verwachten.
Op de foto is het misschien niet zo goed te zien, maar het kader voor de voorruit past in de breedte niet om de ruit heen. Wat wel goed te zien is, is dat de raamstijlen van de pansering aan de zijkant van de canopy ook niet passend is qua hoek van de verticale voorste stijl. Deze toepassen zal er raar uitzien denk ik.
Er zijn een paar dingen die door mijn hoofd gaan. Ik kan bijvoorbeeld de verticale stijlen van het voorraam losmaken van het kader en op de hoeken plaatsen. Zo krijg je misschien toch net dat detail van de extra bepanserde voorruit. Zo denk ik er ook aan om de raamstijlen die op de zijkanten van de canopy zouden komen uit de maskering te snijden zodat deze gewoon op de canopy gespoten worden. Voor de schaal nog realistisch genoeg lijkt me.
Ik kan de hele bepanserde raamdelen ook geheel weglaten, ik las hier en daar namelijk ook dat piloten ook wel eens de zware bepanserde canopydelen op eigen initiatief verwijderden ten bate van de prestaties van hun toestel.
Nog maar een paar nachtjes over slapen dus, maar ben ook benieuwd wat jullie hiervan vinden, of zouden doen.
Ten slotte net nog even een dryfitrondje gedaan, alles staat klaar voor de volgende lijmsessie.